2008-08-08, 00:50
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeybun
Självklart är det så.
Men att fortfarande stå fast vid att hon fött ett barn & adopterat bort det , under ed. Gång på gång dessutom.Visar ju ändå att hon var/är mer besatt av T än hon vill ge intryck av.
C är inte under ed.
2008-08-08, 00:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Marie83
Inte tillräckligt många misstag tyvärr som att lämna spår efter sig.
Tror inte det behövs spec många slag med ett hårt tillhygge för att tuppa av. Mne hur kan man känna sig hotad av 2 små barn i ett sånt läge? Eller överhuvudtaget? Suck jag blir så ledsen.... Dem kunde ju inte skada GM.
Jag är lite för trött för att räkna antalet slag, men har för mig att det var över 70 bara på pojken.
"De omfattande skadorna på de avlidna barnen och på den skadade modern talar för att händelseförloppet inte varit helt kortvarigt. Skadebilderna talar för att skadorna orsakats av en person i stark affekt."
2008-08-08, 00:53
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det är väl inte konstigare än att vittnet "Tina" plötsligt minns att hon sökte efter en misstänkt person med bil? Och det är inte bara hon och CS som kommer ihåg saker plötsligt.

Finns det fler som säger sanningen nu när de förhörs under ed?
Senast redigerad av nackepa 2008-08-08 kl. 01:05. Anledning: rättning
2008-08-08, 00:54
Medlem
Honeybuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
C är inte under ed.
Okej.
Jag trodde alla inblandade var det.
2008-08-08, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
"tur" att det inte va nån politiker som det hände
annars skulle det komma upp massa sånt och att alla är inblandade i det

vad ska polisen komma med OM tyskan blir frikänd

får dom överklaga friande dom om dom inte kommer med nya bevis?

Om det blir en friande dom kommer FG med all sannolikhet att överklaga till hovrätten. CS kommer att släppas ur häktet och får en kallelse när hon ska inställa sig i hovrätten.
Även om det skulle bli en friande dom i hovrätten som vinner laga kraft går det att begära resning om det skulle framkomma ny bevisning som gör att det blir ställt utom allt rimligt tvivel att CS är skyldig. Ett exempel på sådan bevisning är en hammare med barnens och CS blod.
I USA är det förbjudet att åtala för samma brott två gånger, men i Sverige går det utmärkt. Antalet resningar på åklagarbegäran är dock bara någon per år eller så.
2008-08-08, 00:55
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du verkar ha lite svårt att förstå, med min tekniska information ville förklara hur disken fungerar så tolkar du till att jag försvarar CS. Vilket du bör förstå att jag inte gjorde då jag ett flertal gånger skriver teknisk förklaring... Skärp dig å läs hela inläggen
Med tanke på att du försvarar CS så hutinihelsicke i andra inlägg är den tolkningen för det första inte särdeles märklig. För det andra så är det synnerligen anmärkningsvärd otur att bilder som raderats så sent blivit överskrivna på minneskortet. Hur många bilder tog hon egentligen efter det sista arbogabesöket?
2008-08-08, 00:56
Bannlyst
Citat:
Är det båda systrarna som säger det eller är det någon av dom?

Stod det inte att en syster sagt att hon fick ett kort och föräldrarna fick sitt dagen innan? Om det är påskkortet det handlar om.
2008-08-08, 00:58
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag är lite för trött för att räkna antalet slag, men har för mig att det var över 70 bara på pojken.
"De omfattande skadorna på de avlidna barnen och på den skadade modern talar för att händelseförloppet inte varit helt kortvarigt. Skadebilderna talar för att skadorna orsakats av en person i stark affekt."

70?! Hade nog tänkt mig ungefär 5 och tyckte det var mycket...
2008-08-08, 01:00
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Finns det fler som säga sanningen nu när de förhörs under ed?
Intressant blir det om Es mamma vittnar om fotografiet på L som togs med till sjukhuset.
Reagerar på att jag inte hittar hennes förhör om påverkan av Es minne.
Däremot finns Es farmor med samma namn i förhör om denna fråga.
Vilseleder FG oss?
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-08 kl. 01:06.
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Hallå trögis, jag pratar om mordet, du om att nåla fast CS.

läs igen, det pratas om tid... Då lyfter jag fram att det beror på antal slag hon fått, räkna på det. många slag längre tid innan GM fortsätter på barnen.

Du gör misstaget att tro att jag lika hysterisk som du vill nåla fast CS vill fria henne...
Jag hoppas att den som har begott brottet sjkall åka dit, inte som du förrst hitta en GM sen styra bevisningen dit.

Men lilla bävern, jag vet inte vad det är för fel på dig, men jag kan rekommendera ett besök på närmaste sjukhus.
Här kommenterar jag en annan medlems påstående, som leder till att hon säger att gärningsmannen genomförde dådet på någon enstaka minut.
Jag säger att Emma blev nedslagen och var "borta ett tag", alltså utslagen, och att hon sedan vaknar till liv men då har mördarn redan slagit ner barnen.
När hon återfår medvetandet så ser hon strumpor, tröja m.m.
Jag sa att det som hon uppger att hon ser då ska nog tas med en nypa salt.
Jag anser att det tog mer än någon enstaka minut, och påpekar samtidigt att många här anser att C.S inte ska ha hunnit göra brottet på typ 10 minuter.
Många av de som säger det anser att T skulle ha utfört dådet.
Senast redigerad av watson6669 2008-08-08 kl. 01:02.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Med tanke på att du försvarar CS så hutinihelsicke i andra inlägg är den tolkningen för det första inte särdeles märklig. För det andra så är det synnerligen anmärkningsvärd otur att bilder som raderats så sent blivit överskrivna på minneskortet. Hur många bilder tog hon egentligen efter det sista arbogabesöket?

Du tolkar det till att jag gör det, inge jag kan ändra på. Personligen stör det mig inte vem det är bara rätt åker dit, tragiskt om fel fälls pga gissningar mm. för det inebär att den riktiga går fri, så jag skulle föredra att man hittar hållbara bevis, så vi slipper fängsla fel... Stör det dig så gör som jag, klickar på ignorlisten efter 3 personangrepp. Så slipper jag de som mest pratar skit och hystriskt redan dömt CS och är blinda för annat. Så kan vi hålla oss till topic nu...
2008-08-08, 01:07
Medlem
Honeybuns avatar
Citat:
Intressant blir det om Es mamma vittnar om fotografiet på L som togs med till sjukhuset.
Reagerar på att jag inte hittar hennes förhör om påverkan av Es minne.
Däremot finns Es farmor med samma namn i förhör om denna fråga.
Vilseleder FG oss?
Så på sida 995 i FUP är det alltså E´s farmor som vittnar??

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in