2008-08-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det håller på hela veckan om jag har förstått det rätt - därav åklagarsidans avslappnade approach. Jag tror att de försöker snärja in henne i så mycket lögner och motsägningar som möjligt och sedan konfrontera henne om det.

Ja det låter ju bra i så fall, för snärjd är hon, nu gäller det att dra åt snaran.
2008-08-06, 22:48
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hon vaknade då C kom hem, dessutom hade hon inga glasögon på sig.
Tiden är endast ca beräkning.

Det här hittade jag ur FUB:
"L. vaknade sedan vid runt klockan 24 av att Christine kom hem men de pratade inget med varandra. L. gick sedan upp på toaletten och hon såg inget onormalt i lägenheten. L. gick sedan och lade sig men vaknade klockan 3 av att det lyste i Christines rum. L. satte sig upp i sängen och harklade sig för att få Christine att förstå att det var dags att släcka lampan. L. hörde
att Christine höll på med något i sitt rum men L. vet inte vad Christine gjorde"
(L. = min redigering.)
2008-08-06, 22:48
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om hon fått barn eller inte bevisar väl inte om hon är gärningsmannen? eller.
Bara ev att hon som vem som helst småljuger för ex, inte ovanligt bland deppiga töser. Men det gör íngen till kallblodig mördare... Att bara fälla henne pga det utan annat bevis känns lite, småfel typ.

Om hon har ljugit om det bevisar det att hon är villig att gå ganska långt för att jävlas med T. Om inte det heller biter på honom kanske nästa steg är... ja, just det.. Det är förresten ett grovt trick som inte alls är vanligt bland deppiga töser.

Men du har givetvis rätt. Det bevisar inte att hon skulle ha mördat Es och Ns barn.
2008-08-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Så, vi antar att dom gör denna undersökning. De kommer fram till att CS har fött ett barn. Hon blir fälld för mord? Alternativt kommer de fram till att CS inte har fött ett barn. Hon frias? Knappast.

Nej jag tänkte mer på att testa för att kolla saningshalten i det hon säger i övriga frågor.
Hade det inte haft betydelse så hade väl inte åklagaren frågat om det var sant eller inte....
2008-08-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
I Arboga. Vid tre tillfällen, endast 12, 14 och 17, sen lägger sig knarkrörelsen, och har dessutom inte funnits innan vid dessa stenar eller?

Vad går ni på egentligen, det är liksom en 100000:1 grej ni snackar om, ni vet att reella fakta talar för något helt annat.

Vet vi egentligen ingenting om.
Föga troligt att hon skulle berätta om fler besök där om det var så.
Det är en högoddsare det håller jag med om.
2008-08-06, 22:52
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Åklagaren har utgått från bilderna på arboga station till att klocka Cs besök i arboga.
En kvinnlig polis har provgått sträckan till runstenen i olika takter för att passa tågtider där personer fångats i kameran.
Vad jag förstått så anser åklagaren att C ljuger eftersom hon inte kan ha hunnit den sträckan med utgångspunkt bilderna på stationen.
Bilderna håller uruselt kvalité där det inte går att avgöra vem personerna är.
Ska bli intressant om åklagaren tar upp detta till att överbevisa C.

På några av bilderna kan man ju tydligt se att det är hon. Hennes kroppshållningen och längd avslöjar henne. Att hennes ansikte syns är inte så viktigt.
2008-08-06, 22:53
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Man kan ju också undra varför man väljer att åka så sent på dagen, i halvmörker, för att göra denna typ av exkursion? Skall man åka på runstensjakt borde man väl ta sig dit tidigare på dagen. Inte vid 2-tiden eller t o m 4-tiden vissa ggr. Det måste ju ha varit becksvart efter 2-milavandringen...

Citat:
Håller med helt, det var nästa sak jag tänkte ta upp. Varför tog åklagarsidan inte upp det här. Jag tycker att de agerade amatörmässigt stora delar av rättegången. Det finns mycket mer de kunde pressat henne på. Bland annat det vi här tagit upp.

Är inte förhöpren med henne slut nu, och möjligheten över?

1) Därför att det är självklart
2) Därför att det inte hör hemma som frågeställning
3) Därför att eventuellt svar på frågan inte skulle ge någonting

Slutsatser, analyser och bedömningar kommer att ges i slutpläderingen.

(Som jag har förstått det kommer förhöret med CS fortsätta imorgon och det kommer säkert ges tillfälle för åklagarna att ställa ytterligare kompletterande frågor)
2008-08-06, 22:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
På några av bilderna kan man ju tydliget se att det är hon. Hennes kroppshållningen och längd avslöjar henne. Att hennes ansikte syns är inte så viktigt.

Det kan ju inte uteslutas att det kan finnas en person som är omkring lika lång som CS och har en liknande kroppshållning.
2008-08-06, 22:54
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Om jag förstår det hela rätt så säger hon att hon ska ha åkt tåget till Arboga på morddagen ca kl 15.30, eller snarare 16.00

Då skulle hon vara framme runt 17.30 eller? Jag vet inte hur lång tid det tar från Sthlm till Arboga så någon kanske kan fylla in. hur eller hur, det som förvånar mig är att inte åklagaren hårdare trycker på osannolikheten att hon skulle kunna gå 18,5 km, vara där i en timme, gå 18,5 km tillbaka och vara med på tåget 19.32.

Man går 5 km/h i rask takt.

jämför med dagens förhör och hur 12 mars behandlats:
" Tyskan ska ha letat efter runstenen Kung Sigges sten, men inte hittat den. Hom har pekat ut en plats dit hon gått. Stämmer hennes uppgifter ska hon ha gått över 37 kilometer på fyra timmar.
Åklagaren undrar hur hon hann det:
- Du måste gått väldigt fort, nästan sprungit.
- Det är möjligt."
http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=796038
2008-08-06, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfis
har självklart ej fått ngt barn, svårt att fatta???, eller att bevisa???
Och det innebär att hennes överlevnad i rättegången borde minska med , säg 25 % , Och som det kommer att visa sig att när det fiktiva barnet var fiktivt-ytterligare 25%.
Så vad har vi ?, hon var redan back 50% from schratch, and that lead us to...100% guilty.
Ingen kommer till undsättning, som Clintan gjorde...
2008-08-06, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffin Man
1) Därför att det är självklart
2) Därför att det inte hör hemma som frågeställning
3) Därför att eventuellt svar på frågan inte skulle ge någonting

Slutsatser, analyser och bedömningar kommer att ges i slutpläderingen.

(Som jag har förstått det kommer förhöret med CS fortsätta imorgon och det kommer säkert ges tillfälle för åklagarna att ställa ytterligare kompletterande frågor)

Nu är jag inte riktigt med. Så bara för att saker är självklara menar du, så tar man inte upp det? Det kan tas upp för att visa att det är omöjligt att kolla på runstenar i mörker.
På vilket sätt hör det inte hemma som frågeställning och har alla frågor som åklagaren gett någonting fram till nu...konfunderad över ditt svar.
2008-08-06, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JockeMedKniven-
Jag har sett bilderna nu! och jag måste säga att det det var det jävligaste jag sett! Fy fan!
FUP

Jag har inte sett bilderna och vill det inte heller.

Men..vad är din bedömmning?
Är det troligt att gärningsmannen kunnat utföra detta utan att få blod på sig?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in