2008-08-12, 23:44
  #3337
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodnick

När det gäller barnfrågan så har jag fler än en vän som har varit i den sitsen. Mannen gör slut med kvinnan, sedan ringer kvinnan och säger att hon är gravid (antagligen, i hopp om att behålla mannen).


Det säger nog mer om tjejerna dina vänner träffat i så fall. Jag har då aldrig låtsats att jag varit gravid för att behålla en kille. Vet ingen av mina kompisar som gjort det, och vet heller ingen av mina killkompisar som råkat ut för det, även om det säkert finns såna tjejer som drar till med sånt.
Men får jag fråga vad som hände sen i så fall? Födde dom oxå barnen och adopterade bort dom eller?
2008-08-12, 23:45
  #3338
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja...

Kan f ö dra mig till minnes om att det var hennes mor som delgav henne att hon var eftersökt? Minns jag helt fel då?

Nej, jag minns också så att hennes mamma hade ringt henne för hon var hos sin vän tandis-Jesus.
Mamma hade sagt till henne att hon måste ordna upp det.( Keine problem tänker Tine för hon vet ju att polisen har en annan anhållen.) Klart hon ska ordna upp det.
2008-08-12, 23:47
  #3339
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Tror hon hittade på för att förvilla ifall det skulle bli så att polisen började misstänka henne. ...Och medans polisen var upptagna med att leta hammare på skavsta ligger den hon använde säkert dumpad nånstans i nåt vatten eller på en soptipp, långt från polisens spår

Givetvis...
2008-08-12, 23:47
  #3340
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin

Nej det enda som kan fälla Cs är om rätten anser att E:s vittnesmål är relevant i förhållande till hennes skador.

Bedömer de det, fälls tyskan för livstids fängelse för mord. Annars kommer hon att frias för det inte finns någon annan stark bevisning just nu.

Men det finns en väldig massa indicier. (och enligt mig starka sådana.) Hade varit övertygad om att CS är skyldig även om inte E hade minnts ett dyft av vad som hänt... Nej, jag hoppas hon åker dit så det smäller!
2008-08-12, 23:52
  #3341
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Endast med skrik, grymt och fäktning med armar. Dock svarade hon inte på tilltal.

Om inte jag minns fel så sa ambulanspersonalen att E reagerade på tilltal (inte samma sak som att inte svara på tilltal!?) även om det inte gick att få kontakt med henne, och att hon verkade aggressiv då hon fäktade med armarna och försökte göra motstånd när de skulle ta ut henne till ambulansen!
2008-08-12, 23:55
  #3342
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Nej, jag minns också så att hennes mamma hade ringt henne för hon var hos sin vän tandis-Jesus.
Mamma hade sagt till henne att hon måste ordna upp det.( Keine problem tänker Tine för hon vet ju att polisen har en annan anhållen.) Klart hon ska ordna upp det.

Ah...och resten vet vi ju. Ett virrvarr av lögner och omtvistade minnesbilder.

Det ter sig dock inte så konstig längre, att hon själv trampade iväg till polisen.
2008-08-12, 23:55
  #3343
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Det säger nog mer om tjejerna dina vänner träffat i så fall. Jag har då aldrig låtsats att jag varit gravid för att behålla en kille. Vet ingen av mina kompisar som gjort det, och vet heller ingen av mina killkompisar som råkat ut för det, även om det säkert finns såna tjejer som drar till med sånt.
Men får jag fråga vad som hände sen i så fall? Födde dom oxå barnen och adopterade bort dom eller?

Jag hade en tjejkompis som ljög, om att hon var gravid med en kille. Inte för att hon ville ha honom, men för att "straffa" honom. Helt sinnessjukt var det. Så nog finns fenomenet. Men de tjejerna brukar säga att de ÄR gravida INTE att dom fött ett barn. CS tar rekordet där.
2008-08-13, 00:01
  #3344
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av åsna
Jag hade en tjejkompis som ljög, om att hon var gravid med en kille. Inte för att hon ville ha honom, men för att "straffa" honom. Helt sinnessjukt var det. Så nog finns fenomenet. Men de tjejerna brukar säga att de ÄR gravida INTE att dom fött ett barn. CS tar rekordet där.


Ja, det finns säkert såna tjejer... hur pass vanligt kan det vara? Och skillnaden är väl enorm mellan att ljuga om en graviditer och "göra abort eller få missfall", mot att säga att man fött ett barn och dessutom adopterat bort det Och jag förmodar att dom tjejer som faktiskt går nåt liknande gör det direkt efter ett uppbrott, inte så långt efter...
Hoppas ni killar här inne inte tror att det är ett vanligt beteende hos tjejer efter det här
2008-08-13, 00:03
  #3345
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Tror hon hittade på för att förvilla ifall det skulle bli så att polisen började misstänka henne. ...Och medans polisen var upptagna med att leta hammare på skavsta ligger den hon använde säkert dumpad nånstans i nåt vatten eller på en soptipp, långt från polisens spår

Visst det tror jag också!
Vi ska inte glömma att den vänninan som hälsade på henne i tyska häktet uppgav att CS plockade kläder i containrar på Östermalm, de kastar så fiina kläder där!
Då vet man var containrarna i Stockholm står. Då är det lätt att kasta mörk jacka, vans, beige/gul tröja, randiga byxor och hammare.
Dessa saker ihopvikta tar inte stor plats. Har även tidigare sagt att kasta saker i papperskorgar Arboga-Skarpnäck är inte svårt.

Tåget den 17 Mars kom till Stockholm Central ca 21.00 Hon var inte hemma förrän 24 enl hyresvärdinnan.
CS säger att hon gick från Gullmarsplan till hemmet en sträcka på ca 7 km.
Det tog henne 2,5 timmar!!!
För en tjej som säger hon kan gå i promenadtakt nästan 4 mil på två timmar för att leta runsten i Arboga.
Hon gömde randiga byxor och gul tröja och vans och hammare och mörk jacka, på olika ställen kanske, det är jag säker på. Därför är hon så dryg mot åklagaren och dennes personal. Hon vet att de inte hittat prylarna.
2008-08-13, 00:11
  #3346
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Om inte jag minns fel så sa ambulanspersonalen att E reagerade på tilltal (inte samma sak som att inte svara på tilltal!?) även om det inte gick att få kontakt med henne, och att hon verkade aggressiv då hon fäktade med armarna och försökte göra motstånd när de skulle ta ut henne till ambulansen!
FUn sid. 1217 ambulanspersonal
P K tillfrågas om han under den tid han vårdade mamman fick någon form av
kommunikation med henne.
P K uppger, att han ställde frågor till henne såsom, "kan du titta på mig"?, "vad
heter du"? med mera liknande frågor.
P K uppger, att kvinnan löd inte uppmaningar. Det enda hon gjorde var att fäkta
med armar och liknande, vid kroppslig beröring. Någon övrig kommunikation fick han inte
med henne.
Kvinnan/mamman sade heller ingenting spontant. Det P K uppfattade då hon
fäktades med armarna var att hon "grymtade". Ingenting annat.
2008-08-13, 00:14
  #3347
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora

Tåget den 17 Mars kom till Stockholm Central ca 21.00 Hon var inte hemma förrän 24 enl hyresvärdinnan.
CS säger att hon gick från Gullmarsplan till hemmet en sträcka på ca 7 km.
Det tog henne 2,5 timmar!!!
För en tjej som säger hon kan gå i promenadtakt nästan 4 mil på två timmar för att leta runsten i Arboga.
Hon gömde randiga byxor och gul tröja och vans och hammare och mörk jacka, på olika ställen kanske, det är jag säker på. Därför är hon så dryg mot åklagaren och dennes personal. Hon vet att de inte hittat prylarna.

Exakt! Frågan är bara VAR hon gjort av med dom. Ibland är det riktigt synd att vi inte har lika mycket kameror här som tex i London där dom har kameror i varenda gathörn. Det hade verkligen behövts nu. Bara att hoppas på att kläderna och skorna hittas, men det är nog rätt kört om dom ligger på tippen tyvärr
2008-08-13, 00:14
  #3348
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.1262836/tyskan-har-sokt-efter-emmas-basta-van

http://www.expressen.se/nyheter/1.1262839/sa-ska-aklagaren-losa-beviskrisen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in