2008-08-13, 00:15
Medlem
Maximax999s avatar
Stackars den drabbade familjen om inte CS fälls. Hon verkar uppenbarligen så sjuk så vem vet. Blir hon frikänd så kanske hon försöker igen. jag tror absolut att hon är skyldig men jag undrar om hon är så sjuk att hon helt förtränkt att hon gjort ngt så vidrigt. eller så tycker hon fortfarande bara rätt åt dem. Håller hårda tummar på att hon åker fast.
2008-08-13, 00:20
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
FUn sid. 1217 ambulanspersonal
P K tillfrågas om han under den tid han vårdade mamman fick någon form av
kommunikation med henne.
P K uppger, att han ställde frågor till henne såsom, "kan du titta på mig"?, "vad
heter du"? med mera liknande frågor.
P K uppger, att kvinnan löd inte uppmaningar. Det enda hon gjorde var att fäkta
med armar och liknande, vid kroppslig beröring. Någon övrig kommunikation fick han inte
med henne.
Kvinnan/mamman sade heller ingenting spontant. Det P K uppfattade då hon
fäktades med armarna var att hon "grymtade". Ingenting annat.

Fröken Tulipan, jag förstår inte riktigt vart du vill komma!? Mitt inlägg säger inte emot det du tagit upp från FU!

Soppa - jag ser dig!
2008-08-13, 00:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Fröken Tulipan, jag förstår inte riktigt vart du vill komma!? Mitt inlägg säger inte emot det du tagit upp från FU!

Soppa - jag ser dig!
Kontakten var grymt, fäktning och ingenting annat.
2008-08-13, 00:22
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximax999
Stackars den drabbade familjen om inte CS fälls. Hon verkar uppenbarligen så sjuk så vem vet. Blir hon frikänd så kanske hon försöker igen. jag tror absolut att hon är skyldig men jag undrar om hon är så sjuk att hon helt förtränkt att hon gjort ngt så vidrigt. eller så tycker hon fortfarande bara rätt åt dem. Håller hårda tummar på att hon åker fast.

Eller stackars CS om hon inte fälls. Var ska hon ta vägen? Skulle nog känna mig skiträdd om jag var hon. Finns nog dom som vill göra henne riktigt illa efter det här (obs, detta är absolut inget hot från min sida)
2008-08-13, 00:23
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Och sökt i DN 20 mars kl 14.40 (ca) om Arbogamordet enl tyskarnas genomgång av hennes dator

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?a=753059
Är det denna hon fick upp, kan det förklara varför hon kände sig säker och gick till polisen. Hon var nog säker på att de bara ville prata lite.
Har inte hittat någon artikel från DN den 19-20 Mars.

Om denna sökning gjordes innan hon kontaktade polisen så förstår inte jag varför hon inte blivit tillfrågad om detta under rättegången! Eller hade kanske någon av hennes kompisar från Köping (Mållgan remember?) redan informerat henne om vad som hänt T & E, så att det kanske inte var konstigt att hon kollade upp det på nätet? Hmmmmm......
2008-08-13, 00:23
Medlem
Jag har funderat på det här att E säger att personen går med vita strumper på sig. Kan det inte vara så att E tror det pga den vita kanten på skorna.
2008-08-13, 00:26
Medlem
http://www.expressen.se/nyheter/1.1262836/tyskan-har-sokt-efter-emmas-basta-van
2008-08-13, 00:29
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViviSthlm
Jag har funderat på det här att E säger att personen går med vita strumper på sig. Kan det inte vara så att E tror det pga den vita kanten på skorna.

Jag har funderat på det oxå, och det är nog inte helt omöjligt
2008-08-13, 00:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
FG nödgad.

Pressen är hård på åklagaren i Arboga-rättegången
Nu ska Frieda Gummesson lösa beviskrisen med ett sista minuten-protokoll som lämnades in på tisdagen.
- Jag ser mig nödgad till att åberopa det, säger Frieda Gummesson till Expressen.se.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1262839/sa-ska-aklagaren-losa-beviskrisen

http://www.expressen.se/nyheter/1.1261720/ingen-kan-peka-ut-tyskan
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2008-08-13 kl. 01:03.
2008-08-13, 00:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av great123
http://www.expressen.se/nyheter/1.1262836/tyskan-har-sokt-efter-emmas-basta-van

Stackars Lutten, som det inte vore nog det hon och familjen går igenom. Nu har tyskan även spårat henne. Vart fan ska detta sluta? Halva Arboga får gå under jorden om CS släpps?
2008-08-13, 00:34
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kontakten var grymt, fäktning och ingenting annat.

Men säger det verkligen så mycket om hon inte tittar på honom eller säger sitt namn? För det första blev ju synen skadad, och för det andra kanske det man inte tänker rationellt om man precis nästan blivit ihjälslagen... om man tänker alls, förutom på att försvara sig (vilket kan vara anledningen till att hon viftar med armarna och fäktas)
2008-08-13, 00:37
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Men säger det verkligen så mycket om hon inte tittar på honom eller säger sitt namn? För det första blev ju synen skadad, och för det andra kanske det man inte tänker rationellt om man precis nästan blivit ihjälslagen... om man tänker alls, förutom på att försvara sig (vilket kan vara anledningen till att hon viftar med armarna och fäktas)
Jag åberopar vad räddningspersonal sagt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in