Enligt tyskans hyresvärdinna så var inte det den hammaren som åklagaren visade upp som hade försvunnit i lägenheten.Ännu ett bakslag för åklagaren.
Eftersom ingen på Skavsta kan påminna sig ha beslagtagit en hammare från CS så var det nog ingen som trodde att någon av hammarna de hittade är rätt hammare...
Frågan är vad som fick CS att hitta på den historien för sin kompis i Tyskland. Kanske hon hade den i väskan och dumpade den precis innan hon gick igenom säkerhetskontrollen på Skavsta? Något måste ju gett henne idén till historien.
De relativt sällsynta skorna har jag sett på flera bilder av CS. När det gäller folk som kliver av ett tåg där man ska försöka identifiera CS på den lilla stationen Arboga, finner jag en person som liknar CS utan att man kan peka ut henne. Den speciella gångstilen skiljer sig plötsligt markant från andra Arbogabor och tittar man särskilt efter kvinnor i åldern 20 - 40 år, så finns det bara ett fåtal att välja bland på filmen. Av dessa har en person en liknande gångstil som CS och bär mörka skor med en vit kant.
Det ska påpekas att CS själv sagt att hon passerade Arboga station vid det tillfället. Det ska också påpekas att hon inte kunde finna sig själv bland det fåtal som passerade övervakningskameran men det har en rimlig förklaring. Eftersom hon hävdar, till skillnad från flera vittnen, att hon bara äger ljusa jackor, kan hon lugnt konstatera att ingen som passerade kameran bar en ljus jacka! Detta är en lögn av CS... det kan man fastslå.
Detta är inget bevis men ännu ett av starka indicier som talar emot CS.
Kan vi inte försöka ta reda på exakt hur vanliga/ovanliga dessa Vans skor är?
Hur kan du vara säker på ålder när man inte ens kan se ansikten ordentligt på bilderna? Hur kommer det sig att du har sett filmen? Hur många personer var det totalt? Hur många tog hissen?
Ursprungligen postat av Nikkel
Klart intressant inlägg!
Dessutom har ju sjukvårdarna vittnat om att E var vid medvetande då de kom.
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det korrekta är ej kontaktbar.
Här har vi roten till detta tramsande om kontaktbar/ej kontaktbar.
För att reda ut begreppen här:
E bedömdes av ambulanssjukvårdarna ligga på en 3:a på Reaktionsgradskalan. En 3:a definieras av att man är mycket slö och/eller mycket oklar - men kontaktbar såtillvida att man reagerar på tilltal eller smärta. Man är inte medvetslös, utan vid medvetande.
Tulpanen: Kan du bara acceptera detta som en sanning?
Ja, jag är fullkomligt övertygad om att det inte finns något barn. Men tycker det vore ännu bättre om det verkligen bevisades
Jag förstår faktiskt inte varför det behöver bevisas om ett barn fötts eller ej! Javisst det kan ha med tyskans trovärdighet att göra. De har ju trots allt redan mängder av bevis som CS ljugit om. Det bevisar ju dock inte brottet.
Javisst brottet att hon Stalkat ! Det är dock en liten sak i sammanhanget. Att gå från stalking till mord! det steget är ganska långt. Detta även om du har långa ben och en vaggande gång.
Jag är dock helt inställd på att tyskan kommer gå fri, även om hon i mina ögon är den huvudmisstänkte.
Ja det står att han försökt sätta henne upp. Men sen säger han under samtal att han ska sitta ner, vilket iaf jag tolkar som att hon försöker resa sig upp. Med tanke på hur hon reagerat när ambulansmännen varit där, så är det inte särskilt långsökt att hon försökt förflytta sig själv.
FUn sid 1288 Förhör med T
Ehh, jag öppnar upp dörren, ser min sambo tillika flickvän Emma ligga med huvudet
emot väggen, benen ut i hallen och ena pallen som har stått till vänster i hallen är
vällt, den andra pallen som även den har stått till vänster i hallen under den de
krokarna har sina kläder, den pallen är framskjuten lite grann. Hon har huvudet mot
väggen, ansiktet utåt mot dörren och det är enormt blodigt överallt. Hela hallen är
blodig. Jag går framåt till henne, först och tittar att hon rör sig, hon andas. Jag går
fram till Max och Saga och ser om dom andas. Max ligger utanför ingången till
köket, ett hack.. två hack på höger sida utav pannan, mycket blod runt ikring hans
huvud. Ehh, han ligger raklång på rygg, ungefär som att någon har placerat honom
på rygg, med armarna efter sidorna, inte direkt emot kroppen utan lite ut mot..
utanför kroppen alltså. Saga ligger utanför, där vi kallar kojan, det betyder alltså
under trappen så finns det alltså en grej som jag har gjort iordning som en koja, där
utanför ligger Saga. Samma sak där, på rygg med armarna en bit ifrån kroppen, men
väldigt still. Båda två andas. Max hyperventilerar, andas väldigt häftigt. Saga andas
stötvis, men båda andas i alla fall. Jag försöker lyfta upp Emma, jag går tillbaka och
försöker lyfta upp Emma, sätta henne mot väggen så att hon får fria luftvägar. Hon
är alldeles blodig i hela ansiktet, ner på bröstet, hela kroppen egentligen. Håret är
fullt av blod, ehh, därför också ehh.. det blodet som var på min.. mina händer, mitt
ansikte, på mina kläder.. ehh, jag gick in i datarummet och hämtade en telefon,
mobiltelefon, det låg en mobil.. eller en trådlös telefon bredvid henne, men den såg
jag inte på en gång utan den ehh, den såg jag senare. Jag försökte.. jag gick in i
datarummet och hämtade mobiltelefonen och ringde 112. Stoppar där.
Vad som hände var att efter att jag har pratat med SOS alarm, så ville dom att jag
skulle stoppa blödning, på tre personer och dessutom så var det så att på Max och
Saga såg jag inget blod på dom, utan det var mest runt dom. Det fanns ett hack på
Saga ovanför högra öga. Det fanns två hack på Max, som jag såg, på.. ovanför, alltså
det är höger öga från där jag ser, så det blir ju vänster öga på hennes del och även två
hack ifrån Max, ovanför höger öga, möjligtvis ett längre ner mot tinningen, alltså ett
över ögat och ett mot tinningen. Ehh, under tiden som jag pratar med SOS alarm så
säckar Emma ihop, lägger sig på samma sätt som hon gjorde när jag fann henne. Jag
lägger ifrån mig telefonluren och lyfter upp henne igen för att försöka få henne vid
medvetandet. Hon ser.. hon öppnar det ena ögat, hon ser på mig men hon ser mig
inte, utan hon bara tittar på mig liksom, fortfarande ett gutturalt läte. Ehh, SOS alarm
lämnar över mig till en läkare, jag vet inte riktigt vad jag har berättat för SOS alarm
men jag vet att jag har berättat att det är personer, det är två barn och ehh, jag tror
jag sa att dom blivit knivhuggna eller något liknande, men att det är blod överallt.
Det är riktigt allvarligt. Sen när jag har lyft upp Emma, satte henne mot väggen igen,
så tar jag upp telefonluren och pratar med en läkare, ehh, som även hon vill att jag
ska stoppa blodflödet, vill att jag ska kolla som att dom andas och liknande och strax
efter det, då har det alltså gått, jag vet inte exakt, det känns som evigheter, men så
kommer det en ambulans, och jag går ut utanför och frågar läkaren att nu, nu
kommer ambulansmännen kan jag lägga på hos dig. Ja, säger hon och jag lägger på.
Ambulansmännen står ganska lugnt utanför ambulansen och frågar mig, vad är det
som har hänt, på väldigt lugn ton. Och sen så säger jag åt dom att, spring in och
kolla, och skynda er, och dom springer in, eller ena killen halvspringer in och
kommer in då, och kommer ut ganska så snart igen och säger åt den andra
ambulanskillen att, ehh, jaa, larma på större, eller nånting liknande, alltså ring flera,
ring.. det här riktigt jävla illa, du får skynda dig in och såna här grejer. Och sen så
insåg jag då att min bil stod i vägen för om det skulle komma resten, det är ju flera
ambulanser, och det har jag tagit med er tidigare.
Frågan är vad som fick CS att hitta på den historien för sin kompis i Tyskland. Kanske hon hade den i väskan och dumpade den precis innan hon gick igenom säkerhetskontrollen på Skavsta? Något måste ju gett henne idén till historien.
Tror hon hittade på för att förvilla ifall det skulle bli så att polisen började misstänka henne. ...Och medans polisen var upptagna med att leta hammare på skavsta ligger den hon använde säkert dumpad nånstans i nåt vatten eller på en soptipp, långt från polisens spår
Ehh, jag öppnar upp dörren, ser min sambo tillika flickvän Emma ligga med huvudet
emot väggen, benen ut i hallen och ena pallen som har stått till vänster i hallen är
vällt, den andra pallen som även den har stått till vänster i hallen under den de
krokarna har sina kläder, den pallen är framskjuten lite grann. Hon har huvudet mot
väggen, ansiktet utåt mot dörren och det är enormt blodigt överallt. Hela hallen är
blodig. Jag går framåt till henne, först och tittar att hon rör sig, hon andas. Jag går
fram till Max och Saga och ser om dom andas. Max ligger utanför ingången till
köket, ett hack.. två hack på höger sida utav pannan, mycket blod runt ikring hans
huvud. Ehh, han ligger raklång på rygg, ungefär som att någon har placerat honom
på rygg, med armarna efter sidorna, inte direkt emot kroppen utan lite ut mot..
utanför kroppen alltså. Saga ligger utanför, där vi kallar kojan, det betyder alltså
under trappen så finns det alltså en grej som jag har gjort iordning som en koja, där
utanför ligger Saga. Samma sak där, på rygg med armarna en bit ifrån kroppen, men
väldigt still. Båda två andas. Max hyperventilerar, andas väldigt häftigt. Saga andas
stötvis, men båda andas i alla fall. Jag försöker lyfta upp Emma, jag går tillbaka och
försöker lyfta upp Emma, sätta henne mot väggen så att hon får fria luftvägar. Hon
är alldeles blodig i hela ansiktet, ner på bröstet, hela kroppen egentligen. Håret är
fullt av blod, ehh, därför också ehh.. det blodet som var på min.. mina händer, mitt
ansikte, på mina kläder.. ehh, jag gick in i datarummet och hämtade en telefon,
mobiltelefon, det låg en mobil.. eller en trådlös telefon bredvid henne, men den såg
jag inte på en gång utan den ehh, den såg jag senare. Jag försökte.. jag gick in i
datarummet och hämtade mobiltelefonen och ringde 112. Stoppar där.
Vad som hände var att efter att jag har pratat med SOS alarm, så ville dom att jag
skulle stoppa blödning, på tre personer och dessutom så var det så att på Max och
Saga såg jag inget blod på dom, utan det var mest runt dom. Det fanns ett hack på
Saga ovanför högra öga. Det fanns två hack på Max, som jag såg, på.. ovanför, alltså
det är höger öga från där jag ser, så det blir ju vänster öga på hennes del och även två
hack ifrån Max, ovanför höger öga, möjligtvis ett längre ner mot tinningen, alltså ett
över ögat och ett mot tinningen. Ehh, under tiden som jag pratar med SOS alarm så
säckar Emma ihop, lägger sig på samma sätt som hon gjorde när jag fann henne. Jag
lägger ifrån mig telefonluren och lyfter upp henne igen för att försöka få henne vid
medvetandet. Hon ser.. hon öppnar det ena ögat, hon ser på mig men hon ser mig
inte, utan hon bara tittar på mig liksom, fortfarande ett gutturalt läte. Ehh, SOS alarm
lämnar över mig till en läkare, jag vet inte riktigt vad jag har berättat för SOS alarm
men jag vet att jag har berättat att det är personer, det är två barn och ehh, jag tror
jag sa att dom blivit knivhuggna eller något liknande, men att det är blod överallt.
Det är riktigt allvarligt. Sen när jag har lyft upp Emma, satte henne mot väggen igen,
så tar jag upp telefonluren och pratar med en läkare, ehh, som även hon vill att jag
ska stoppa blodflödet, vill att jag ska kolla som att dom andas och liknande och strax
efter det, då har det alltså gått, jag vet inte exakt, det känns som evigheter, men så
kommer det en ambulans, och jag går ut utanför och frågar läkaren att nu, nu
kommer ambulansmännen kan jag lägga på hos dig. Ja, säger hon och jag lägger på.
Ambulansmännen står ganska lugnt utanför ambulansen och frågar mig, vad är det
som har hänt, på väldigt lugn ton. Och sen så säger jag åt dom att, spring in och
kolla, och skynda er, och dom springer in, eller ena killen halvspringer in och
kommer in då, och kommer ut ganska så snart igen och säger åt den andra
ambulanskillen att, ehh, jaa, larma på större, eller nånting liknande, alltså ring flera,
ring.. det här riktigt jävla illa, du får skynda dig in och såna här grejer. Och sen så
insåg jag då att min bil stod i vägen för om det skulle komma resten, det är ju flera
ambulanser, och det har jag tagit med er tidigare.
Samtal med SOS sid 199-202:
s199
MAN. Saga.. Emma sitter och andas. Emma, ta det lugnt, sitt ner, jag försöker ta hand om
det här..
s200
MAN. ..och jag vet inte riktigt.. jag är bonusfar till Max och Saga och är tillsammans med
Emma. Vänta, vänta "Emma.." ( ljud i bakgrunden, grumligt gråt..) va fan, oh
herregud. Vänta, jag måste lyfta upp Emma, hon kan inte lägga sig ner. (lägger ifrån
sig luren). "Emma, sätt dig upp, kom."
(Emma gråter stönande i bakgrunden)
MAN. "Emma, sätt dig upp Emma. Emma.."
s201
MAN. ..och jag vet inte riktigt.. jag är bonusfar till Max och Saga och är tillsammans med
Emma. Vänta, vänta "Emma.." ( ljud i bakgrunden, grumligt gråt..) va fan, oh
herregud. Vänta, jag måste lyfta upp Emma, hon kan inte lägga sig ner. (lägger ifrån
sig luren). "Emma, sätt dig upp, kom."
(Emma gråter stönande i bakgrunden)
MAN. "Emma, sätt dig upp Emma. Emma.."
s202
MAN. Ja, alltså, dom kan inte röra sig.. Emma? Alltså Emma rör sig lite grann..
SSK. Ja?
MAN. ..ja, hon öppnar ögonen.. "Emma sitt ner, sitt ner, sitt, sitt" (grymtande stön hörs)
SSK. Det du ska försöka göra för att underlätta andningen, det är att om dom ligger ner, att
du försöker ha dom så att dom ligger på sidan..
MAN. "Sitt ner Emma". Nu vill Emma lägga sig ner..
Jag förstår faktiskt inte varför det behöver bevisas om ett barn fötts eller ej!
För att bevisa hur besatt av T hon faktiskt är. Det ÄR inte normalt!! Visst, man mördar inte bara för att man ljuger om att ha fött och adopterat bort ett barn. Men man mördar heller inte för att man äver ett par VANSskor, eller för att man ljuger om runstenar eller vad det nu kan vara. Men att hon fortfarande var besatt av T efter så pass lång tid, fast han hade ny familj och inte ville ha med henne att göra, det är väl ganska bra om det kan bevisas eftersom hon påstår att hon inte alls ville ha honom.
__________________
Senast redigerad av oseko 2008-08-12 kl. 23:31.
Ledsen att göra dej besviken men det står att hon slutade med zoloft på eget bevåg sommaren 2007.
Det är vad hon uppgav till tyske rättsläkaren. Fått vid intagn på psykavd i Tyskland.
Kanske för att han kunde kolla upp i Tyska journaler?
Men enl journalen från psykmott i Stockholm så fick hon zoloft insatt efter sitt armskärande mitten på okt-07 och slutade på eget bevåg mitten av november-07, då fortastte hon med imovane och lergigan och jag tror det var en medicin till.
Hon har alltså slutat med zoloft två gånger på ett år.
MAN. Saga.. Emma sitter och andas. Emma, ta det lugnt, sitt ner, jag försöker ta hand om
det här..
s200
MAN. ..och jag vet inte riktigt.. jag är bonusfar till Max och Saga och är tillsammans med
Emma. Vänta, vänta "Emma.." ( ljud i bakgrunden, grumligt gråt..) va fan, oh
herregud. Vänta, jag måste lyfta upp Emma, hon kan inte lägga sig ner. (lägger ifrån
sig luren). "Emma, sätt dig upp, kom."
(Emma gråter stönande i bakgrunden)
MAN. "Emma, sätt dig upp Emma. Emma.."
s201
MAN. ..och jag vet inte riktigt.. jag är bonusfar till Max och Saga och är tillsammans med
Emma. Vänta, vänta "Emma.." ( ljud i bakgrunden, grumligt gråt..) va fan, oh
herregud. Vänta, jag måste lyfta upp Emma, hon kan inte lägga sig ner. (lägger ifrån
sig luren). "Emma, sätt dig upp, kom."
(Emma gråter stönande i bakgrunden)
MAN. "Emma, sätt dig upp Emma. Emma.."
s202
MAN. Ja, alltså, dom kan inte röra sig.. Emma? Alltså Emma rör sig lite grann..
SSK. Ja?
MAN. ..ja, hon öppnar ögonen.. "Emma sitt ner, sitt ner, sitt, sitt" (grymtande stön hörs)
SSK. Det du ska försöka göra för att underlätta andningen, det är att om dom ligger ner, att
du försöker ha dom så att dom ligger på sidan..
MAN. "Sitt ner Emma". Nu vill Emma lägga sig ner..
Tror nog att SOSsamtalet är det mest pålitliga. Är väl inte konstigt om T fått en chock och kanske inte kommer ihåg allt i detalj
Jag förstår faktiskt inte varför det behöver bevisas om ett barn fötts eller ej!QUOTE]
För att bevisa hur besatt av T hon faktiskt är. Det ÄR inte normalt!! Visst, man mördar inte bara för att man ljuger om att ha fött och adopterat bort ett barn. Men man mördar heller inte för att man äver ett par VANSskor, eller för att man ljuger om runstenar eller vad det nu kan vara. Men att hon fortfarande var besatt av T efter så pass lång tid, fast han hade ny familj och inte ville ha med henne att göra, det är väl ganska bra om det kan bevisas eftersom hon påstår att hon inte alls ville ha honom.
När det gäller barnfrågan så har jag fler än en vän som har varit i den sitsen. Mannen gör slut med kvinnan, sedan ringer kvinnan och säger att hon är gravid (antagligen, i hopp om att behålla mannen).
Jag tror dock inte att just detta löser rättegången. Det behövs mycket mer på fötterna, och då menar jag inga Vans-skor.
Sedan så har hon ju inte sagt något om morden. Det enda som kan fälla CS just nu det är henne själv. Det har dock sagt om och om igen.
När det gäller barnfrågan så har jag fler än en vän som har varit i den sitsen. Mannen gör slut med kvinnan, sedan ringer kvinnan och säger att hon är gravid (antagligen, i hopp om att behålla mannen).
Jag tror dock inte att just detta löser rättegången. Det behövs mycket mer på fötterna, och då menar jag inga Vans-skor.
Sedan så har hon ju inte sagt något om morden. Det enda som kan fälla CS just nu det är henne själv. Det har dock sagt om och om igen.
Nej det enda som kan fälla Cs är om rätten anser att E:s vittnesmål är relevant i förhållande till hennes skador.
Bedömer de det, fälls tyskan för livstids fängelse för mord. Annars kommer hon att frias för det inte finns någon annan stark bevisning just nu.