2008-08-12, 23:10
Medlem
airbags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Enligt tyskans hyresvärdinna så var inte det den hammaren som åklagaren visade upp som hade försvunnit i lägenheten.Ännu ett bakslag för åklagaren.

Eftersom ingen på Skavsta kan påminna sig ha beslagtagit en hammare från CS så var det nog ingen som trodde att någon av hammarna de hittade är rätt hammare...

Frågan är vad som fick CS att hitta på den historien för sin kompis i Tyskland. Kanske hon hade den i väskan och dumpade den precis innan hon gick igenom säkerhetskontrollen på Skavsta? Något måste ju gett henne idén till historien.
2008-08-12, 23:13
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
De relativt sällsynta skorna har jag sett på flera bilder av CS. När det gäller folk som kliver av ett tåg där man ska försöka identifiera CS på den lilla stationen Arboga, finner jag en person som liknar CS utan att man kan peka ut henne. Den speciella gångstilen skiljer sig plötsligt markant från andra Arbogabor och tittar man särskilt efter kvinnor i åldern 20 - 40 år, så finns det bara ett fåtal att välja bland på filmen. Av dessa har en person en liknande gångstil som CS och bär mörka skor med en vit kant.
Det ska påpekas att CS själv sagt att hon passerade Arboga station vid det tillfället. Det ska också påpekas att hon inte kunde finna sig själv bland det fåtal som passerade övervakningskameran men det har en rimlig förklaring. Eftersom hon hävdar, till skillnad från flera vittnen, att hon bara äger ljusa jackor, kan hon lugnt konstatera att ingen som passerade kameran bar en ljus jacka! Detta är en lögn av CS... det kan man fastslå.

Detta är inget bevis men ännu ett av starka indicier som talar emot CS.

Kan vi inte försöka ta reda på exakt hur vanliga/ovanliga dessa Vans skor är?
Hur kan du vara säker på ålder när man inte ens kan se ansikten ordentligt på bilderna? Hur kommer det sig att du har sett filmen? Hur många personer var det totalt? Hur många tog hissen?
2008-08-12, 23:16
Medlem
Arabesques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Klart intressant inlägg!
Dessutom har ju sjukvårdarna vittnat om att E var vid medvetande då de kom.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det korrekta är ej kontaktbar.

Här har vi roten till detta tramsande om kontaktbar/ej kontaktbar.

För att reda ut begreppen här:

E bedömdes av ambulanssjukvårdarna ligga på en 3:a på Reaktionsgradskalan. En 3:a definieras av att man är mycket slö och/eller mycket oklar - men kontaktbar såtillvida att man reagerar på tilltal eller smärta. Man är inte medvetslös, utan vid medvetande.

Tulpanen: Kan du bara acceptera detta som en sanning?
2008-08-12, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oseko
Ja, jag är fullkomligt övertygad om att det inte finns något barn. Men tycker det vore ännu bättre om det verkligen bevisades

Jag förstår faktiskt inte varför det behöver bevisas om ett barn fötts eller ej! Javisst det kan ha med tyskans trovärdighet att göra. De har ju trots allt redan mängder av bevis som CS ljugit om. Det bevisar ju dock inte brottet.

Javisst brottet att hon Stalkat ! Det är dock en liten sak i sammanhanget. Att gå från stalking till mord! det steget är ganska långt. Detta även om du har långa ben och en vaggande gång.

Jag är dock helt inställd på att tyskan kommer gå fri, även om hon i mina ögon är den huvudmisstänkte.
2008-08-12, 23:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Ja det står att han försökt sätta henne upp. Men sen säger han under samtal att han ska sitta ner, vilket iaf jag tolkar som att hon försöker resa sig upp. Med tanke på hur hon reagerat när ambulansmännen varit där, så är det inte särskilt långsökt att hon försökt förflytta sig själv.
FUn sid 1288 Förhör med T
2008-08-12, 23:21
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Frågan är vad som fick CS att hitta på den historien för sin kompis i Tyskland. Kanske hon hade den i väskan och dumpade den precis innan hon gick igenom säkerhetskontrollen på Skavsta? Något måste ju gett henne idén till historien.

Tror hon hittade på för att förvilla ifall det skulle bli så att polisen började misstänka henne. ...Och medans polisen var upptagna med att leta hammare på skavsta ligger den hon använde säkert dumpad nånstans i nåt vatten eller på en soptipp, långt från polisens spår
2008-08-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
FUn sid 1288 Förhör med T

Samtal med SOS sid 199-202:
2008-08-12, 23:28
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rodnick
Jag förstår faktiskt inte varför det behöver bevisas om ett barn fötts eller ej!

För att bevisa hur besatt av T hon faktiskt är. Det ÄR inte normalt!! Visst, man mördar inte bara för att man ljuger om att ha fött och adopterat bort ett barn. Men man mördar heller inte för att man äver ett par VANSskor, eller för att man ljuger om runstenar eller vad det nu kan vara. Men att hon fortfarande var besatt av T efter så pass lång tid, fast han hade ny familj och inte ville ha med henne att göra, det är väl ganska bra om det kan bevisas eftersom hon påstår att hon inte alls ville ha honom.
Senast redigerad av oseko 2008-08-12 kl. 23:31.
2008-08-12, 23:31
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Ledsen att göra dej besviken men det står att hon slutade med zoloft på eget bevåg sommaren 2007.

Det är vad hon uppgav till tyske rättsläkaren. Fått vid intagn på psykavd i Tyskland.
Kanske för att han kunde kolla upp i Tyska journaler?

Men enl journalen från psykmott i Stockholm så fick hon zoloft insatt efter sitt armskärande mitten på okt-07 och slutade på eget bevåg mitten av november-07, då fortastte hon med imovane och lergigan och jag tror det var en medicin till.

Hon har alltså slutat med zoloft två gånger på ett år.
2008-08-12, 23:31
Medlem
osekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Samtal med SOS sid 199-202:

Tror nog att SOSsamtalet är det mest pålitliga. Är väl inte konstigt om T fått en chock och kanske inte kommer ihåg allt i detalj
2008-08-12, 23:37
Medlem
[quote=oseko]
Citat:
Ursprungligen postat av rodnick
Jag förstår faktiskt inte varför det behöver bevisas om ett barn fötts eller ej!QUOTE]

För att bevisa hur besatt av T hon faktiskt är. Det ÄR inte normalt!! Visst, man mördar inte bara för att man ljuger om att ha fött och adopterat bort ett barn. Men man mördar heller inte för att man äver ett par VANSskor, eller för att man ljuger om runstenar eller vad det nu kan vara. Men att hon fortfarande var besatt av T efter så pass lång tid, fast han hade ny familj och inte ville ha med henne att göra, det är väl ganska bra om det kan bevisas eftersom hon påstår att hon inte alls ville ha honom.

När det gäller barnfrågan så har jag fler än en vän som har varit i den sitsen. Mannen gör slut med kvinnan, sedan ringer kvinnan och säger att hon är gravid (antagligen, i hopp om att behålla mannen).

Jag tror dock inte att just detta löser rättegången. Det behövs mycket mer på fötterna, och då menar jag inga Vans-skor.

Sedan så har hon ju inte sagt något om morden. Det enda som kan fälla CS just nu det är henne själv. Det har dock sagt om och om igen.
2008-08-12, 23:44
Bannlyst
[quote=rodnick]
Citat:
Ursprungligen postat av oseko

När det gäller barnfrågan så har jag fler än en vän som har varit i den sitsen. Mannen gör slut med kvinnan, sedan ringer kvinnan och säger att hon är gravid (antagligen, i hopp om att behålla mannen).

Jag tror dock inte att just detta löser rättegången. Det behövs mycket mer på fötterna, och då menar jag inga Vans-skor.

Sedan så har hon ju inte sagt något om morden. Det enda som kan fälla CS just nu det är henne själv. Det har dock sagt om och om igen.

Nej det enda som kan fälla Cs är om rätten anser att E:s vittnesmål är relevant i förhållande till hennes skador.

Bedömer de det, fälls tyskan för livstids fängelse för mord. Annars kommer hon att frias för det inte finns någon annan stark bevisning just nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in