2008-08-11, 14:20
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det räcker med att man läser arboga 2 tråden.

Var står det där att någon hackat CS dator?
Länk tack...
2008-08-11, 14:21
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Nej, enligt polisen har hon inte en speciell gångstil. Däremot har hon en kvinnlig gångstil, vilket kan upplevas som märklig om man tror att det är en man.

På en av filmsnuttarna Expressen hade på henne tidigare förstod i alla fall jag vad alla menade med en speciell gångstil.
2008-08-11, 14:21
Medlem
Hur trovärdiga är egentligen grannarna som vittnen? Ingen lär ju verkligen kunna berätta om hur de upplevde den "fulla kvinnan" utan att vetskap och känslor om mordet och den åtalade blandar sig i dera "vittnesmål"
2008-08-11, 14:25
Medlem
StefanD13s avatar
Citat:
Ställ frågan till dom som hackat sig in där istället.

Jo, det är ju ganska vanligt med hackare som går in i andras datorer för att göra sökningar på hackeroffrets före detta pojkväns nuvarande sambo.
2008-08-11, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
"X tyckte att kvinnan verkade påverkad och det såg ut som att hon hade druckit alkohol
på stilen, på gången. Kvinnan gick från tomt till tomt och tittade in i varje hus. Hon tittade
även in i X hus när hon var i jämnhöjd med det."

(Från FU:n, s. 1383. Förhöret är daterat 2008-03-21. Jag har ersatt vittnets namn med X, eftersom vissa är känsliga)

Vidare ur förhöret:
"Signalement: Kvinna, okänd ålder men såg enligt Tobias sliten ut. Hon var mellan 165-175
cm lång. Hon bar en mörkblå jacka av längre modell med kapuschong med någon form av
päls eller fjädrar runt."

Detta ägde rum 3-4 veckor innan förhörstillfället. En sliten, full kvinna som tittar in i folks hus?

Återigen lite smak av "gated community" när man läser delar ur X:s kompis vittnesmål (FU, s. 1381-1382). Jag har valt att döpa om kompisen till Y:

"När sedan Y kom fram till korsningen med Centrumleden gick han vänster där. Han mötte
en ljus tjej som gick in på Jädersvägen och han fick tanken att varna henne för personen som
han tidigare hade mött. Dock avstod han att göra det då han trodde att den ljusa tjejen då
skulle kunna bli rädd för honom om han började skrika och springa i kapp henne."

De har alltså sett vad som förefaller vara en full kvinna som verkar lite vilsen och tittar in i folks hus. Detta skapar genast tankarna att varna blondinen Y mötte. Vad är det för vatten de dricker i Arboga? De där båda killarna skulle väl få panik om de hade lägenhet i min trapp. Inte fan överväger man väl att varna andra man möter bara för att man sett en full, vilsen kvinna? Har de aldrig sett folk förut?

Att en del människor är lite hariga och inte vana vid att ha fyllekärringar spatserandes på gatan spanandes in i deras hus förstår jag inte riktigt vad det har med den här tråden att göra?
2008-08-11, 14:27
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marwede
Hur trovärdiga är egentligen grannarna som vittnen? Ingen lär ju verkligen kunna berätta om hur de upplevde den "fulla kvinnan" utan att vetskap och känslor om mordet och den åtalade blandar sig i dera "vittnesmål"

Ja, det kan man fråga sig. Sedan undrar jag varför två grannar vittnar som har sett en full kvinna 3-4 veckor innan de blev förhörda 21/3 och 23/3. Var CS i Arboga då också? Vittnesmålen kanske inte är ointressanta i sig, för det kanske inte var CS de såg, utan den riktiga gm.
2008-08-11, 14:31
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att en del människor är lite hariga och inte vana vid att ha fyllekärringar spatserandes på gatan spanandes in i deras hus förstår jag inte riktigt vad det har med den här tråden att göra?

Att de är fega fittor som blir nervösa av fyllekärringar var en personlig reflektion. Det intressanta var att de tyckte kvinnan verkade vara full, och att det skedde 3-4 veckor innan förhörstillfällena.
2008-08-11, 14:33
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Det skadar inte att du läser förhören med C i sin helhet själv.

Vilket vi bevisligen vet att du inte gjort.
2008-08-11, 14:35
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om man skall gå efter vad T sagt så finner man i hans blogg att han anser att det sjuka barnet bör dö.

Du får väl ta och ge dig snart grabben.
2008-08-11, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Var står det där att någon hackat CS dator?
Länk tack...

Nu har hon alltså fått för sig att någon hackat CS dator innan mordet och gjort en massa sökningar. Hon KAN ha blandat ihop det med att någon hackade T mail dock. Om man nu ska vara så "crazy" att man går helt tvärtemot i det här fallet ska man fan kunna backa upp sina påstående någorlunda bra i allafall.
2008-08-11, 14:37
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Vilket vi bevisligen vet att du inte gjort.

Det är inte sant. Tulpanpernilla har lusläst skiten.
2008-08-11, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Att de är fega fittor som blir nervösa av fyllekärringar var en personlig reflektion. Det intressanta var att de tyckte kvinnan verkade vara full, och att det skedde 3-4 veckor innan förhörstillfällena.

Ok det intressanta i inlägget fick betydligt mycket mindre plats än det oväsentliga, därav att jag undrade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in