2008-08-14, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Jag ska vara ärlig mot er jag har hela tiden sedan tyskan blev haffad i Tyskland varit 100% säker på att det är hon som gjort detta fruktansvärda brott.

Det är så uppenbart och den som inte ser det gör nog som jag gjort. Snackat massa gojja för att reta upp lite och skapa lite debatt.

Så ligger det till. Christine Schürrer kommer att åka dit så det smäller om det allt annat vore en stor rättskandal.

Du är verkligen en sjuk, sjuk människa. /ignore
2008-08-14, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det förvånar mig med - bådadera.

Det blir fälld i tingsrätten och en bättre juridisk bedömning i hovrätten (vilket inte säger något om min egen åsikt).
2008-08-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
I mitt resonemang är hammaren från verktyglsådan mordvapnet.
I mitt resonemang tog hon inte med sig någon hammare alls till flygplatsen, men sade till sin vän att hon hade gjort det. Vännen skulle då kunna backa upp hennes historia om den av misstag medtagna hammaren, om polisen skulle fråga ut henne. Det skulle alltså vara hennes förklaring till hur hammaren har försvunnit ur verktygslådan.

Citat:
Tack nu trilla polletten ner. Vilken slug liten äcklig liten tyska vi har att göra med, riktigt otäckt faktiskt.

Hellre korkad i min värld. Varför "göra" en historia om en hammare så länge man inte är misstänkt och så länge ingen vet vilket mordvapen som använts?
Vidare vore väl ett envist fönekande ihop med alla kända hammare vara en bättre utgångspunkt där hon sitter just nu...
2008-08-14, 00:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Hellre korkad i min värld. Varför "göra" en historia om en hammare så länge man inte är misstänkt och så länge ingen vet vilket mordvapen som använts?
Vidare vore väl ett envist fönekande ihop med alla kända hammare vara en bättre utgångspunkt där hon sitter just nu...

Men förklara för mig varför en hammare saknas i verktygslådan då? Dagen efter att två barnmord begåtts med en hammare. Det är inte en slump. Att det gick en fotograf och fotade Anders Eklund när han kom farande med sin röda bil det var däremot en slump.

Sen kände inte hyresvärdinnan igen hammaren som polisen visade upp därför köper jag teorierna om hammaren som någon berättade innan.
2008-08-14, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Anta att hammaren som är försvunnen ifrån hyresvärdinnan är mordvapnet.

Det förutsätter att man hittar hammaren och kan binda den till brottet.

Citat:
Anta att CS förstår att de kanske kommer upptäcka att det saknas en hammare i hennes egna hem.

Spelar ingen roll så länge inte hammaren återfinns.

Citat:
Anta att hon därför tar med sig en annan hammare och även berättar en rolig liten anekdot för sin vän om en hammare som blev beslagtagen på flygplatsen.

Detta är jättemysko. Man kan tänka sig att det är fullständigt kaos i huvudet på CS när hon landar i Tyskland... om hon är gm.
Jag kan möjligen tänka mig att historen om hammaren är ett hjärnsläpp i så fall men knappast ett genialt uttänkt alibi. Så långt tillskriver jag inte hennes intelligens.
2008-08-14, 01:10
Bannlyst
Citat:

Detta är jättemysko. Man kan tänka sig att det är fullständigt kaos i huvudet på CS när hon landar i Tyskland... om hon är gm.
Jag kan möjligen tänka mig att historen om hammaren är ett hjärnsläpp i så fall men knappast ett genialt uttänkt alibi. Så långt tillskriver jag inte hennes intelligens.

Hela denna indiciekedjan kommer att fälla henne så då behövs inget mordvapen ens. De kommer lägga ihop alla pusselbitar och sedan finns ingen återvändo för tyskan längre. Allt kan inte vara en slump som jag sa innan. E minns henne det tror jag rätten kommer se som det mest avgörande oavsett vad SÅC säger.
2008-08-14, 01:10
Medlem
Citat:
Men förklara för mig varför en hammare saknas i verktygslådan då? Dagen efter att två barnmord begåtts med en hammare. Det är inte en slump.

Så länge den saknade hammaren inte återfinns är saknandet ett indicium som talar emot tyskan på flera sätt... jag behöver väl inte upprepa dem.
2008-08-14, 01:14
Medlem
Citat:

Dessutom påstår hon ju nu att historien om hammaren var ett skämt, så något vidare alibi blev det ju inte - snarare tvärtom.

Vad är hennes förklaring till hur hon "egentligen" skulle ha tappat bort den hammare som misstänkts vara mordvapnet?
2008-08-14, 01:16
Medlem
Harry_s avatar
Hammaren är borta
Tyskan får lämna in hammaren innan flyget
polisen hämtar hammaren från flygplatsen
enligt hyresvärden och SKL är det inte samma hammare

jag fattar ingenting
2008-08-14, 01:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
Hammaren är borta
Tyskan får lämna in hammaren innan flyget
polisen hämtar hammaren från flygplatsen
enligt hyresvärden och SKL är det inte samma hammare

jag fattar ingenting

Hon har ju slängt den riktiga hammaren givetvis någonstanns. Hon hade inte med sig en hammare till Skavsta flygplats ens tror jag. Det var bara något hon sagt till hyresvärden så att hon kan gå i god för att hon tagit med sig hammaren ur lådan. Men den riktiga hammaren den är nog i någon sjö eller brun eller liknande.
2008-08-14, 01:23
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tantalora
Jag kommer inte åt FU förrän fredag kväll. Det finns där. Bläddra några sidor. De är oordning bland tyska och svenska sidor.

Jag bläddrar och bläddrar. Jag lämnar ämnet raderad hårddisk eftersom jag inte hittar något, och tar i stället upp några andra saker.

s80: Mozilla nämns flera gånger, så det borde vara webläsaren som har använts.

s138: bilder på hus 4.jpg och 23.jpg. Det står inte var på datorn (sökväg) som de hittades. Men filnamnen är gjorda i undersökningen av ett program Moviesnapshots. Detta är alltså inte de ursprungliga filnamnen. (s78)

Dessa bilder, liksom en rad annat material, är hämtat från C:\Documents and Settings\Visual\Dekstops\tinepics\Sweden. (s78)

Bilderna på huset hittades i thumbs.db i den mappen (s78).

Originalnamn och datum finns på s135:

4.jpg - redwhitefire.jpg
23.jpg - redwhite.jpg
båda daterade 20071208.

Av detta framgår att bilderna på huset, liksom en hel del annat material (bilder på T t ex) inte alls kommer från webläsarens cache. Mozilla / annan webläsare kan automatiskt spara bilder som ingår på en websida, men den sparar definitivt inte dessa i en mapp kallad \tinepics\Sweden på skrivbordet.
2008-08-14, 01:23
Medlem
Tantaloras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosebud
Dessutom påstår hon ju nu att historien om hammaren var ett skämt, så något vidare alibi blev det ju inte - snarare tvärtom.

Vad är hennes förklaring till hur hon "egentligen" skulle ha tappat bort den hammare som misstänkts vara mordvapnet?

Men
hon har sagt att det var en cykelpump!
Hon säger att hennes vän tandläkar-Jesus har kommit ihåg fel. Så vem ska man tro på (som DiLeva sjunger)

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in