2008-08-11, 13:43
Medlem
Soppas avatar
Du menar alltså att innan dådet ens har skett så har någon eller några hackat sin in på CS dator och där gjort sökningar på Emma Jangestig på olika sökmotoret? Varför?
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Ställ frågan till dom som hackat sig in där istället.
2008-08-11, 13:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedenBoy
Självklart kommer hon korsförhöra vittnena, på samma sätt som skett hittills med de vittnen som hört (och målsägandena). Lika självklart kommer inte detta göras av henne själv, utan av hennes ombud.

/J
Ja, men hon kanske kan få för sig att själv ta över - eller byta ombud som hon byter skor?
2008-08-11, 13:48
Medlem
Jole25s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Konstigt, det har inte jag läst, vart har du hittat det?

Sådana här vidriga saker kan man inte bara vräka ur sig hursomhelst utan att backa upp det.

Fjanten har hållt på så där ett tag nu. Han spottar ut lögner på löpband och när man ber han länka till källa så börjar han svamla om klaner som enbart vill sätta dit CS. Att han inte blivit bannad är nog det största undret sedan pyramiderna byggdes...
Senast redigerad av Jole25 2008-08-11 kl. 13:50.
2008-08-11, 13:51
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det skadar inte att du läser förhören med C i sin helhet själv.
Jag har gjort det nu, och din redogörelse är så vilseledande att den måste kallas för lögn. Vidare gör du ett extremt stort nummer av att CS inte uttryckligen har sagt att besöket på turistbyrån var samma dag som som utflykten. Men och med att hon är så detaljerad när det gäller själva besöket , är det fullständigt självklart att hon skulle ha talat om ifall hon syftade på ett tidigare besök, när hela förhöret så uppenbart handlar om "onsdagen före fredagen" - dvs onsdagen 12/3.

Det är rent sofisteri att bygga upp resonemang kring den synnerligen flugiga hypotesen att hon i själva verket skulle prata om sitt och T.s besök långt tidigare - i all synnerhet som inte heller T:s beskrivning av detta besök stämmer med hennes utsagor. Och jag tycker faktiskt också¨att det är synnerligen onödigt att här på Flashback ge den uppenbarligen ohämmat ljugande CS fler ideer än nödvändigt om vad hon skulle kunna ljuga om i hovrätten.
2008-08-11, 13:55
Medlem
mirran_hs avatar
GM´s gångstil

Det verkar som om de som vittnar idag alla nämner GMs gångstil.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1260449/expressen.se-rapporterar-direkt-fran-arbogarattegangen

Vad jag förstått och läst så har CS en speciell gångstil och det vore ju märkligt om det fanns två personer med mörk luva, 180 lång och med en märklig gångstil som varit ute och spanat runt E´s o T´s hus i princip under samma tid.
2008-08-11, 13:56
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Blåljuger, du pratar inte om Rally-Tina nu? Men om du nu påstår att nån bevisligen blåljuger så kan man kanske får se dessa bevis från dig, men troligen drar du till nån Arbogavals istället.
Det gör jag gärna om nägon frågar i god tro, men eftersom du i precis lika hög grad som Tulpanpernilla tillhör trådens intellektuella föroreningar, så får du ursäkta om jag avvaktar med den dokumentationen tills någon mer respektabel postare ber mig om den.
2008-08-11, 14:00
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Det verkar som om de som vittnar idag alla nämner GMs gångstil.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1260449/expressen.se-rapporterar-direkt-fran-arbogarattegangen

Vad jag förstått och läst så har CS en speciell gångstil och det vore ju märkligt om det fanns två personer med mörk luva, 180 lång och med en märklig gångstil som varit ute och spanat runt E´s o T´s hus i princip under samma tid.

Nej, enligt polisen har hon inte en speciell gångstil. Däremot har hon en kvinnlig gångstil, vilket kan upplevas som märklig om man tror att det är en man.
2008-08-11, 14:07
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Nej, enligt polisen har hon inte en speciell gångstil. Däremot har hon en kvinnlig gångstil, vilket kan upplevas som märklig om man tror att det är en man.

Ok. Men har för mig att jag läst om hennes "vaggande"/gungande? gång, inte enbart här nu på Expressen idag utan även på andra ställeni/i andra sammanhang.
2008-08-11, 14:09
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Denna eventuella uppfattning verkar inte delas av dem som kände CS, dock.
2008-08-11, 14:11
Medlem
Astracans avatar
Citat:

Kan du ange en källhänvisning till det fetmarkerade?

Det blir så mycket lättare att diskutera när vi alla kan ta del av det som finns dokumenterat ang. CS´s motoriska rörelsemönster.
2008-08-11, 14:17
Medlem
Veckans klubbas avatar
"X tyckte att kvinnan verkade påverkad och det såg ut som att hon hade druckit alkohol
på stilen, på gången. Kvinnan gick från tomt till tomt och tittade in i varje hus. Hon tittade
även in i X hus när hon var i jämnhöjd med det."

(Från FU:n, s. 1383. Förhöret är daterat 2008-03-21. Jag har ersatt vittnets namn med X, eftersom vissa är känsliga)

Vidare ur förhöret:
"Signalement: Kvinna, okänd ålder men såg enligt Tobias sliten ut. Hon var mellan 165-175
cm lång. Hon bar en mörkblå jacka av längre modell med kapuschong med någon form av
päls eller fjädrar runt."

Detta ägde rum 3-4 veckor innan förhörstillfället. En sliten, full kvinna som tittar in i folks hus?

Återigen lite smak av "gated community" när man läser delar ur X:s kompis vittnesmål (FU, s. 1381-1382). Jag har valt att döpa om kompisen till Y:

"När sedan Y kom fram till korsningen med Centrumleden gick han vänster där. Han mötte
en ljus tjej som gick in på Jädersvägen och han fick tanken att varna henne för personen som
han tidigare hade mött. Dock avstod han att göra det då han trodde att den ljusa tjejen då
skulle kunna bli rädd för honom om han började skrika och springa i kapp henne."

De har alltså sett vad som förefaller vara en full kvinna som verkar lite vilsen och tittar in i folks hus. Detta skapar genast tankarna att varna blondinen Y mötte. Vad är det för vatten de dricker i Arboga? De där båda killarna skulle väl få panik om de hade lägenhet i min trapp. Inte fan överväger man väl att varna andra man möter bara för att man sett en full, vilsen kvinna? Har de aldrig sett folk förut?
Senast redigerad av Veckans klubba 2008-08-11 kl. 14:20.
2008-08-11, 14:19
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:

Hon kanske har en kvinnlig gångstil annars, men ville få det se ut som hon var man så därför stelnade hon till sina steg lite, så fort hon såg någon eller hörde ngt, då kan ju gången bli väldigt konstig...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in