2008-08-11, 08:37
Medlem
miapetters avatar
Magazin24 idag:
"Förundersökningen fortsätter under rättegången
Kollar upp nya uppgifter

Polisen har valt att låta förundersökningen fortsätta på grund av det svåra bevisläget samt att man kollar upp nya uppgifter som framkommit under rättegången.
Rättegången mot den misstänkta tyska kvinnan i Köpings tingsrätt går nu in på sin tredje rättegångsvecka och polisen har nu gått ut med att förundersökningen fortsätter under rättegången.
– Vi kollar upp de nya uppgifter som kommer fram för att bekräfta eller dementera dem, säger kriminalinspektör Anders Pommer till TT.

Kontrollerna görs efter att åklagaren samt den misstänkta kvinnans velat få dem utförda.Sista rättegångsdag är den 25 augusti."

Vad är det CS dribblar om nu då?
2008-08-11, 08:43
Bannlyst
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3071819.ab

Vännerna vägrar tro att CS är skyldig.
2008-08-11, 08:45
Bannlyst
Några av vännerna planerar att åka till Köping för att stötta CS.
Så hon har stöttande vänner i alla fall.
2008-08-11, 08:47
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Några av vännerna planerar att åka till Köping för att stötta CS.
Så hon har stöttande vänner i alla fall.

Precis! Det har inte framkommit så tydligt förut, inte heller kände jag till att CS o tandläkaren varit sambos? Intressant artikel!
2008-08-11, 08:50
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Magazin24 idag:
"Förundersökningen fortsätter under rättegången
Kollar upp nya uppgifter

Polisen har valt att låta förundersökningen fortsätta på grund av det svåra bevisläget samt att man kollar upp nya uppgifter som framkommit under rättegången.
Rättegången mot den misstänkta tyska kvinnan i Köpings tingsrätt går nu in på sin tredje rättegångsvecka och polisen har nu gått ut med att förundersökningen fortsätter under rättegången.
– Vi kollar upp de nya uppgifter som kommer fram för att bekräfta eller dementera dem, säger kriminalinspektör Anders Pommer till TT.

Kontrollerna görs efter att åklagaren samt den misstänkta kvinnans velat få dem utförda.Sista rättegångsdag är den 25 augusti."

Vad är det CS dribblar om nu då?

Och - vad dribblar åklagaren om???

De kanske har plockat upp litet av vad som diskuteras här på FB, ex. var T´s mörka huvtröja är, varför han har sin bil ute till försäljning helt plötsligt, m.m.

Nä, skämt (?) åsido, det är bara bra, tycker jag, om de kan fortsätta med förundersökningen; det verkar vara en hel del som polis och åklagare har missat...
2008-08-11, 08:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Precis! Det har inte framkommit så tydligt förut, inte heller kände jag till att CS o tandläkaren varit sambos? Intressant artikel!

Det är sånt som gör allting så dubbelt. CS beskrivs som snäll, omtänksam och absolut inte våldsam..t om av T. Hon verkar så mån om andra människor, t om T. Hon håller kontakt med alla och bjuder hem dom på middag. När man läser sånt är det svårt att koppla detta till en person som ska vara egoistisk, svartsjuk mm.
2008-08-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Och - vad dribblar åklagaren om???

De kanske har plockat upp litet av vad som diskuteras här på FB, ex. var T´s mörka huvtröja är, varför han har sin bil ute till försäljning helt plötsligt, m.m.

Nä, skämt (?) åsido, det är bara bra, tycker jag, om de kan fortsätta med förundersökningen; det verkar vara en hel del som polis och åklagare har missat...

http://www.magazin24.se/arboga/2008/08/11/forundersokningen-fortsatter-under-rattegangen
Citat:
Kontrollerna görs efter att åklagaren samt den misstänkta kvinnans velat få dem utförda.
Sista rättegångsdag är den 25 augusti.

Det kanske ligger en uns sanning i vad du skriver. CS tycker nog att man granskat hennes förehavanden tillräckligt och vill nu att andra sätts under luppen.
2008-08-11, 09:07
Bannlyst
Rättegången

Jag är helt novis när det gäller rättegångar men har lärt mig en del nu bland annat från er här som kan och vet mer. Min fråga är..när får man veta utgången? Kommer det dröja länge innan rätten fattar ett beslut? Eller kommer det ganska snabbt efter att rättegången avslutats?
2008-08-11, 09:08
Medlem
Vännerna vägrar tro att CS är skyldig.[/quote]

Det är rätt märkligt anser jag. Det har spekulerats på sidorna här om eventuell personlighetsstörning och jag är benägen att tänka i banor kring borderline. Meningslöst att spekulera i termer av diagnoser, men jag tror att det kan ge en merförståelse för varför CS befinner sig i den sits hon är i idag. För var dag kommer tecken som kan läggas i pusslet kring CS personlighet. Viktigt är väl att poängtera att jag inte känner CS utan bara kan gå på hur hon själv framställer sig för oss och hur andra framställer henne. CS anser sig vara intellektuell (enligt uppg) och hon umgås med flertalet akademiker med olika ursprung. CS har upprepade självmordsförsök bakom sig och enligt mig uppenbar borderlineproblematik där hon tenderar att uppleva saker i svart eller vitt, idealisera eller förnedra, fylla tomhetskänsla genom dramatik och intrig. Idag står att läsa att hon kallar en av sina vänner för Jesus och tänk på hur hon gjort vad som helst för att få T.s kärlek och uppmärksamhet. Jag gissar att hon är tom och likt andra med borderline fyller hon upp sitt inre med vad som tillfredsställer henne bäst. För somliga är det knark, för andra, spänning och kriminalitet, för andra att hänga upp sig på relationer till andra människor som kommer i sin väg.

Det värsta med borderline patienter som har det verkligt svårt med relationer och separationer är att de kan bli just som besatta och leva för hämnd. En annan viktig sak är overklighetskänslan som många av dessa patienter upplever. För en del känns det som ett drama, en scen som spelas upp för deras egen eller som en film de själva har huvudrollen i. Att just detta skulle gälla för CS vet jag ju inte, men visst kan man begå ett fruktansvärt brott om man har känslan av overklighet i sig. Det är också lättare att stå fast vid ett förnekande i och med att "det var ju inte jag" "inte egentligen" Det är inte säkert att en GM kan kännas vid ett brott på grund av detta. Minnet finns men inte det andra om ni förstår.

Vad som nu är det märkligaste av allt är att, om mina teser stämmer, hur kan hennes akademiskt utbildade vänner ha köpt hennes idealiserande, hennes behov av ömhetsbetygelser utan att se den andra delen? Hur känns det att bli kallad Jesus helt ärligt? Hon kallar E för hora. Det finns ett stort intresse hos många många människor kring det här med psykiska störningar och personlighetsstrukturer. Vi har alla våra problem och sidor men hur kan CS vänner vägra tro. Det är ett fasansfullt brott men vet de verkligen inte mer om människans psyke än så?
2008-08-11, 09:09
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag är helt novis när det gäller rättegångar men har lärt mig en del nu bland annat från er här som kan och vet mer. Min fråga är..när får man veta utgången? Kommer det dröja länge innan rätten fattar ett beslut? Eller kommer det ganska snabbt efter att rättegången avslutats?

Skulle tippa på att dom faller inom 2v efter att rättegången avslutats.
Senast redigerad av miapetter 2008-08-11 kl. 09:14.
2008-08-11, 09:13
Medlem
"masterplan" och "biroll" märkliga ordval från CS sida och som stärker min tes om overklighetskänsla
2008-08-11, 09:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sacredsecret
Vad som nu är det märkligaste av allt är att, om mina teser stämmer, hur kan hennes akademiskt utbildade vänner ha köpt hennes idealiserande, hennes behov av ömhetsbetygelser utan att se den andra delen? Hur känns det att bli kallad Jesus helt ärligt? Hon kallar E för hora. Det finns ett stort intresse hos många många människor kring det här med psykiska störningar och personlighetsstrukturer. Vi har alla våra problem och sidor men hur kan CS vänner vägra tro. Det är ett fasansfullt brott men vet de verkligen inte mer om människans psyke än så?

Min egen teori/erfarehet vad gäller akademiker säjer mej att de kan vara mycket intellektuella men däremot ha en bristande social kompetens vilket här skulle kunna betyda att de känner sin egen trygga tillvaro men inte har någon insikt alls i andra människors verklighet!
Desutom är det inte alls ovanligt att gms anhöriga inte haft en aning om vad som pågått.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in