2008-08-11, 14:57
  #2761
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ok, hon hade svårt att glömma den charmante T. Hur får du allt detta till att hon mördat två barn och nästan slagit ihjäl deras mamma? Hon har haft tidigare förhållanden, t o m en sambo verkar det som, varför har hon inte uppvisat denna sjukliga sida tidigare och attackerat andra ex? Har hon någonsin varit våldsam?

Enligt sambon har de aldrig haft en sexuell relation, utan bott ihop som vänner.

Tror tillomed att de bodde ihop flera stycken, men då jag inte har tid att kontrollera detta i FUn just nu så är jag inte 100% säker på detta.
2008-08-11, 14:59
  #2762
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intran
Nu har hon alltså fått för sig att någon hackat CS dator innan mordet och gjort en massa sökningar. Hon KAN ha blandat ihop det med att någon hackade T mail dock. Om man nu ska vara så "crazy" att man går helt tvärtemot i det här fallet ska man fan kunna backa upp sina påstående någorlunda bra i allafall.


Jo, jag vet det o det var precis det jag var ute efter!
2008-08-11, 15:00
  #2763
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayenna
Polisen själva uppgav att hon hade en "speciell gångstil"



http://vasteras.expressen.se/nyheter/1.1107424/tyskan-har-varit-i-arboga-vid-flera-tillfallen


Sååå, även den tyska polisen är tyskhatare?
Snacka om komplott...
2008-08-11, 15:01
  #2764
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astracan
Du har fortfarande inte svarat i vilken sinnesstämning du uppfattar att grannen var vid sitt första vittnesmål!

Jag bor i en storstad. Natten till lördag såg jag en person som genom sitt beteende utmärkte sig på ett för mig negativt sätt.
Han, i o m att det är sommar så kunde jag inte missuppfatta könet då varken jacka eller huvudbonad kunde vilseleda mig, smög runt bland bilarna utan att egentligen göra någonting.
Det var just det som var avvikande.

Jag stod beredd att ringa polisen då det har förekommit en hel del bilstölder och bilinbrott på den sista tiden.
Man behöver m a o inte bo i en sluten värd för att obeservera någonting misstänksamt.
Någonting som de flesta storstadsbor säkerligen kan intyga!

Jo, jag svarade på din fråga om sinnesstämning. Det var det första ordet i mitt inlägg. Samlad.

Nu är ditt exempel en smula annorlunda än vad vittnena hade beskrivit. Kvinnan smög inte runt bland bilar, i ett område som hade haft flera bilstölder/bilinbrott. Hon verkade full och tittade in i hus, men gick på själva gatan. Jag ifrågasätter inte att de kommer ihåg händelsen, jag tycker bara folk i det där villaområdet beter sig minst lika konstigt som de "skumma" typerna de lägger märke till.
2008-08-11, 15:02
  #2765
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Det här med att hon "går lite omlott med fötterna" är det en klassisk modellgång som avses kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=pYiqe0KTyTs&feature=related


Nu du "rundis" satte du ord på det jag såg på den filmsnutt Expressen hade tidigare! Modellgång
2008-08-11, 15:03
  #2766
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Jo, jag svarade på din fråga om sinnesstämning. Det var det första ordet i mitt inlägg. Samlad.

Nu är ditt exempel en smula annorlunda än vad vittnena hade beskrivit. Kvinnan smög inte runt bland bilar, i ett område som hade haft flera bilstölder/bilinbrott. Hon verkade full och tittade in i hus, men gick på själva gatan. Jag ifrågasätter inte att de kommer ihåg händelsen, jag tycker bara folk i det där villaområdet beter sig minst lika konstigt som de "skumma" typerna de lägger märke till.

Att folk ser efter sitt område och noterar folk som beter sig konstigt ser jag inget fel i alls, det behövs i dagens Sverige.
2008-08-11, 15:04
  #2767
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooooo
Enligt sambon har de aldrig haft en sexuell relation, utan bott ihop som vänner.

Tror tillomed att de bodde ihop flera stycken, men då jag inte har tid att kontrollera detta i FUn just nu så är jag inte 100% säker på detta.

Ok, det kanske är därför hon kallar honom Jesus. Men du tror väl ändå inte att den tyska mädchen var oskuld när hon rullade runt med T i höet på Greklandstrippen?
2008-08-11, 15:09
  #2768
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Nu du "rundis" satte du ord på det jag såg på den filmsnutt Expressen hade tidigare! Modellgång

Minsann, på de filmer jag sett henne gå så har jag inte sett en tillstymmelse till sådan gång (tyvärr), har mest sett en hösäck som är ute och spatserar.

Är den filmen som du sett borttagen?
2008-08-11, 15:11
  #2769
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Att folk ser efter sitt område och noterar folk som beter sig konstigt ser jag inget fel i alls, det behövs i dagens Sverige.

I ett område med alla dessa misstänksamma uvar, så är det fan synd att ingen sett gm gå in eller lämna villan, eller hört något från våldsdådet.

Där jag bor är det iallafall inte normalt att följa efter folk med bil.
2008-08-11, 15:17
  #2770
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Minsann, på de filmer jag sett henne gå så har jag inte sett en tillstymmelse till sådan gång (tyvärr), har mest sett en hösäck som är ute och spatserar.

Är den filmen som du sett borttagen?


Jag har letat nu men hittar den inte, tror det var när hon vallades vid Arboga station?
2008-08-11, 15:19
  #2771
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ok, hon hade svårt att glömma den charmante T. Hur får du allt detta till att hon mördat två barn och nästan slagit ihjäl deras mamma? Hon har haft tidigare förhållanden, t o m en sambo verkar det som, varför har hon inte uppvisat denna sjukliga sida tidigare och attackerat andra ex? Har hon någonsin varit våldsam?

Läs om min teori angånde sociopati, och att röja saker ur vägen, så förstår du vad jag menar.

En sociopat kan leva ett helt liv utan att vara våldsam på något sätt.
2008-08-11, 15:21
  #2772
Medlem
ooooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Ok, det kanske är därför hon kallar honom Jesus. Men du tror väl ändå inte att den tyska mädchen var oskuld när hon rullade runt med T i höet på Greklandstrippen?

Nej, och det har jag heller inte påstått.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in