2008-08-09, 22:20
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Gör jag bort mej totalt om jag ringer SKL resp. Åklagarmyndigheten i Västerås på måndag o frågar om det handlar om ekonomiska resurser?

Det gör Du INTE. Min spontana reaktion är: Äntligen någon som vill agera! Jag stödjer Dig till 100%.
2008-08-09, 22:22
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Jag har ifrågasatt det själv många sidor längre bak, utan speciellt mycket respons då andra hade ganska bra teorier om vad som skulle kunna ha varit fallet. Jag köpte mycket av det resonemanget. Som jag sa, så kanske hon inte alls fick så mycket blod på sig, men jag tror att hon måste ha fått det hur eller hur. Det förbluffar mig en del också.
Med tanke på hur golv och väggar ser ut i hallen så kan hon omöjligt ha undgått blod på kläderna. Men som vissa sa till mig när jag tog upp frågan, har man mörka klader på sig så syns inte boldet så mkt och man kanske kan åka lokaltrafik med nedblodade kläder också.
Har för mig att Hamilkar hade ett exempel på det.
2008-08-09, 22:23
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Jag har svårt att förstå att man väljer en hammare som vapen om dådet är planerat?
Det händer, och det är inte den första gången en kvinna gjort det i Sverige heller. För ett par år sedan var det en kvinna på Gotland som, högst planerat, använde en hammare för att försöka slut på en rival som hade lyckats sno hennes karl. Hon lyckades inte fullt ut, men uppsåtet och vapenvalet var där.
2008-08-09, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Det gör Du INTE. Min spontana reaktion är: Äntligen någon som vill agera! Jag stödjer Dig till 100%.

Jag är med på det också. Väldigt bra initiativ. Man hoppas ju på att neurokirurgen och dagens klubba och andra ska följa efter, eftersom det enda de vill är att hitta GM.....
2008-08-09, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Det händer, och det är inte den första gången en kvinna gjort det i Sverige heller. För ett par år sedan var det en kvinna på Gotland som, högst planerat, använde en hammare för att försöka slut på en rival som hade lyckats sno hennes karl. Hon lyckades inte fullt ut, men uppsåtet och vapenvalet var där.

Det är ju också minimal risk att skada sig själv om man väljer hammare som mordvapen. Vid knivmord är det väl ganska vanligt att gm skär sig själv i tumultet och lämnar dna på plats?
2008-08-09, 22:31
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrik & Panik
Med tanke på hur golv och väggar ser ut i hallen så kan hon omöjligt ha undgått blod på kläderna. Men som vissa sa till mig när jag tog upp frågan, har man mörka klader på sig så syns inte boldet så mkt och man kanske kan åka lokaltrafik med nedblodade kläder också.
Har för mig att Hamilkar hade ett exempel på det.
Det var inte jag som det först, jag bara relaterade en tidigare post. Det var någon annan postare som skrev om det. Det rörde sig om en psyksjuk ung man som hade attackerat minst en person med kniv - möjligen haft ihjäl någon - och som sedan hade åkt SL:s kollektivtrafik med jävligt nedblodade kläder utan att någon medpassagerare märkt något särskilt.
2008-08-09, 22:31
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Det är ju också minimal risk att skada sig själv om man väljer hammare som mordvapen. Vid knivmord är det väl ganska vanligt att gm skär sig själv i tumultet och lämnar dna på plats?
Mycket bra observation.
Och vad är då alternativ till kniv? Pistol? Kan vara svårt att få tag på om man inte vet hur. Det finns dessutom alltid en risk om man blandar in andra.

Välkommen tillbaka btw!
2008-08-09, 22:37
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Mycket bra observation.
Och vad är då alternativ till kniv? Pistol? Kan vara svårt att få tag på om man inte vet hur. Det finns dessutom alltid en risk om man blandar in andra.

Välkommen tillbaka btw!

Äh, väljer man en bra kniv som har en parerstång så är den ingen större risk att skära sig själv, eller om man har bra handskar på sig.
2008-08-09, 22:40
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Ja ,man får ju hoppas att hon inte försökt slå rekordet i hundra mil gång samtidigt, men då kan jag förstå om hon får hål i sulan och dumpar skorna i någon container i någon mellantidsstation i, säg Kiel.
När han sa utmattad, tänkte jag mest på att hon haft det stressigt för att hinna hit och dit, plus slå flera slag med hammaren och sedan jaga tåget osv.
Skorna och kläderna har hon ju säkert dumpat, förmodligen i Tyskland
2008-08-09, 22:40
Bannlyst
Citat:
Mycket bra observation.

Välkommen tillbaka btw!

Tack!
I början av detta fall var jag förvånad över mordvapnet. Men ju mer man tänker på det ju mer övertänkt verkar det vara. Alla har en hammare, det är ett dödligt vapen och ofarligt för en själv.
2008-08-09, 22:41
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Äh, väljer man en bra kniv som har en parerstång så är den ingen större risk att skära sig själv, eller om man har bra handskar på sig.
Fast om man är oerfaren och i alla normala sammanhang inte gillar blod så är det väl ändå kanske naturligare att välja ett trubbigt vapen?
2008-08-09, 22:41
Medlem
Citat:
Mycket bra observation.

Välkommen tillbaka btw!
Jo, samma "teori" angående val av vapen drog jag upp för första gången för ca 4,5 månad sedan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in