2008-08-09, 01:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Då kommer jag in på tågtider som varit uppe, är de från tidtabellen eller från riktiga startider. SJ är ju rätt kända för att inte hålla dessa.
Kameran diffa på 20min och tåget mordkvällen var försenat.
2008-08-09, 01:33
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu frågade du iofs inte mig men vore jag försvarare så hade jag gått till en bildexpert och bett dom förtydliga bilderna på arboga station.
Mycket av indicierna är uppbyggda på dom.
Själv har jag använt bildhanteringsprogram och häpnar över resultatet.
Ja, det är här en av åklagarens indiciekedjor bryts. Vittnesuppgifter som stämmer med övervakningsbilder som stämmer med CS. En retorisk fråga. Hur stark är länken i mitten? Svaret finns i FUP. Det är bara att titta på bilderna och och läsa vittnesförhören.
2008-08-09, 01:35
Bannlyst
Citat:
Just nu så anser jag det här med stationsbilderna är number 1.
Får man mer detaljerat från bilderna så spricker mycket av åklagarens indicier om Cs tider i Arboga.
Nu säger ju åklagaren att hon inte har hunnit dit (runstenar) med hänvisning av en suddig figur på stationen.

När C ändrade sig om att tagit bil så kom åklagarlänken av sig.
FG kommer både tappa hakan och kladdkakan då hon ser alla olika personer som Cs "dubbelgångare" figurera på bilderna.
Jag tror inte alls FG kommer att tappa hakorna. Detta är troligen det viktigaste skälet till att FU:n återupptagits.
2008-08-09, 01:37
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, det är här en av åklagarens indiciekedjor bryts. Vittnesuppgifter som stämmer med övervakningsbilder som stämmer med CS. En retorisk fråga. Hur stark är länken i mitten? Svaret finns i FUP. Det är bara att titta på bilderna och och läsa vittnesförhören.

Det måste vara rätt jobbigt att inse att tyskan inte kan peka ut sig själv.
På de bilderna som visas över Arboga station skulle jag med lätthet kunna peka ut mig själv om jag varit där.
Finns inget lättare än att peka ut sig själv.
2008-08-09, 01:38
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag tror inte alls FG kommer att tappa hakorna. Detta är troligen det viktigaste skälet till att FU:n återupptagits.
Frågan är vad innehållet blir.
2008-08-09, 01:42
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Jag vet att det har nämnts i tråden, men jag kollade upp det nu och det ska vara att all internethistorik fram till den 18 är raderad från datorn.
Nu känns det mer välbekant.
2008-08-09, 01:42
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Herregud Beaver, hur mår du egentligen? Detta gäller även Veckans Klubba, Jomenvaddårå och några till. Det är precis som Hamilkar säger, ni vänder och vrider på minsta lilla som skulle kunna vändas och vridas på in absurdum, men ni tittar inte ett dugg på den enormt långa indiciekedjan.

Tack för tipset. Jag ska söka hjälp men medan jag väntar ska jag vända och vrida på allt från den "långa indiciekedjan". Ända tills du börjar gråta.

Citat:
Du skrattade till, låter ju urkul i detta fall. Man blir bara förbluffad. Det känns som att en annan är onormal, som lever efter gamla grunder.

Vilka gamla grunder? "Bränn häxan"?

Citat:
Dessutom, något som vi inte ens nämner här, och som jag personligen tycker vi förringar, är att E pekar ut henne. För mig räcker det nästan enbart med det. Jag tror 100% på henne. Jag tror också att hon aldrig skulle peka ut en GM bara sådär utan att hon givetvis vill ha tag på sina barns mördare. Jag är av den personliga åsikten att E:s vittnesmål skall väga tungt.

Lisbeth? Är det du?
2008-08-09, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
OK, låt oss dra en parallell med ett annat känt fall:

Ulf Olssons DNA-profil hittades i form av sperma inuti Helén Nilssons mördade kropp. Chansen att det skulle vara någon annan än UO som sperman tillhör är en på 43 miljoner. Ulf Olsson vänder i sin blogg på det hela och menar att det då finns 158 personer i världen det kan stämma in på (6,8 miljarder delat med 43 miljoner). Det innebär i sin tur att chansen att det skulle vara UO är då alltså enligt honom 1 på 158=0,6%. Det är alltså osannolikt att det är hans sperma!

Likaså menar ni som tvivlar på CS skuld i det här fallet t.ex. att det finns många VANS skor och sannolikheten för att det är just hennes som gjort avtryck på mordplatsen är alltså nästan obefintlig? Att det saknas en jäkla massa hammare i folks verktygslådor talar då också emot att det skulle vara just den hammare som saknas i CS hyresvärds verktygslåda som skulle ha användts vid morden? Att en sjuhelsikes massa hårddiskar formaterades den 18 mars i år gör alltså att CS hårddisk bara var en i mängden? Att CS befann sig i Arboga på blixtvisit just vid tidpunkten för morden innebär endast att det är en chans på kanske 13 000 att det skulle vara just hon som utfört morden eftersom det kanske befann sig 13 000 personer i Arboga samtidigt? Alla dessa (och många fler) osannolikheter tillsammans gör ju att det nästen inte går att räkna ut matematiskt hur mikroskopiskt liten chansen är att det just skulle vara CS som mördat barnen...

För MIN EGEN del anser jag att den sammanlagda summan av alla saker som kan läggas CS till last gör henne till mördare i MINA ögon. Vart och ett för sig går alla saker att ifrågasätta och påstå att det inte gör henne till mördare. Dock tyder helhetsbilden för MIG på att CS är skyldig som synden till dessa brott.

Vad domstolen kommer fram till tvista dock de lärde ännu så länge om.

Gör det omvänt istället, att det är din vän som anklagas ha gett sig på C. Då hittar du lika många förklaringar till oskyldighet...Skulle jag tro.
2008-08-09, 01:46
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Hon kämpar än för syn skull med näbbar och klor. Men åklagarna har gett upp och försöker nu rädda FG till att inte sitta vid pappersförstöraren.

Börjar likna komedi det här.

Att en så här tragisk händelse verkar sluta som en dålig komedi. Kunde skötts bättre från början.
2008-08-09, 01:51
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Börjar likna komedi det här.

Att en så här tragisk händelse verkar sluta som en dålig komedi. Kunde skötts bättre från början.
Komedi på hög nivå blir det då vittnet Tina belägrar vittnesbåset under ed.
2008-08-09, 01:52
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Gör det omvänt istället, att det är din vän som anklagas ha gett sig på C. Då hittar du lika många förklaringar till oskyldighet...Skulle jag tro.
Det är klart att hennes vänner tror att hon är oskyldig, konstigt vore det väl annars? Jag tror dock inte att alla ni här inne som tror att hon är oskyldig även är hennes vänner. I så fall ber jag om ursäkt och förstår er...
2008-08-09, 01:53
Bannlyst
Citat:
Är du Mållgan från Köping?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in