2008-08-07, 19:42
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Detta var vad han sa till Poliserna direkt på plats...har jag för mig. samtidigt berätta han att han trodde det var pappan till ungarna... för CS hade han inge rädsla för...
Ingen sa något alls om CS från början. Var får du allt från??
2008-08-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Men det är ok att maila honom ang detta?

Ja, det är offentliga handlingar som du kan få tag på genom att maila honom eller genom att kontakta västmanlands tingsrätt. FUPen kostar 120 kr + eventuellt porto på 30 kr.
2008-08-07, 19:57
Medlem
BallaLinas avatar
Inget svar fick jag om någon i familjen/närmastekompis osv till E finns här på flash???

Har hört att T skrivit här...Vad hette han?
2008-08-07, 19:58
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Ja, det blir så att vi tolkar allt vi läser på olika sätt. All mänsklig kommunikation bygger på missförstånd. Mina funderingar om fotot har funnits länge och det är kanske därför jag tolkar in att T svänger sig när du uppfattar han mer rak.

Okej, ja så kan det mycket väl vara. Jag har inte funderat så mycket på fotots vara eller inte vara..förräns idag. Sen är det här fallet så virrigt, att man knappt vet hur man ska läsa eller tolka :S
2008-08-07, 19:58
Medlem
Soppas avatar
Ändå så frågar du efter FU:n själv.. Men jaja, du skall läsa den bara för att du är intresserad i målet. Precis som många andra.
Vilka är det som gottar sig och bara sprider bilderna????

Som jag har sagt tidigare, bilderna på barnen (de första bilderna menar jag då) är fina. Man får tänka på att de är döda, de lider inte längre. De är bleka, har blåa naglar.. precis som en död människa har. Såren är tvättade, det blöder inte. Deras ansikten är jätte vackra!!!
Visserligen är deras huvuden rakade, och det tror jag bidrar till att man tycker att det ser hemskt/hemskare ut.
Men så här ser verkligheten ut!!

De sista bilderna på barnen som finns i FU:n, ja det kan man tycka är groteska. Men tänk på att rättsläkaren/obducenten gör det för att kunna kartlägga vilka skador barnen har fått.

jaja nu får jag väl massa påhopp, så varsågoda

Citat:
Jag tycker verkligen synd om E med familj, inte nog med själva tragedin....Hela FUPpen ligger ute på PIRATEBAY????
Med bilder på deras (mördade) små älsklingar som sedan sprids på nätet hejvillt.

Fy fan!!!!!
Snacka om att livet ALDRIG kommer bli detsamma för dem....snacka om att kränka de små barnen!

Hade min sons bilder när han är död spridits på nätet hade jag blivit fruktansvärd(!!!x1000) frustrerad o ledsen
"Hyenor" är verkligen rätt ord för de som gottar sig och använder FUPpen till att sprida bilder vidare!
Dessa är inte vatten värda för mig

(Ni som använder FUPpen att läsa i pga intresse för målet är såklart inte dessa hemska människor...)
2008-08-07, 20:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Inget svar fick jag om någon i familjen/närmastekompis osv till E finns här på flash???

Har hört att T skrivit här...Vad hette han?

Habba, Habba!

OM T skrivit i denna tråd så har han inte outat sig, vilket betyder att vi inte kan tala om vad vi tror om den saken utan att bli varnade!
2008-08-07, 20:06
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Detta var vad han sa till Poliserna direkt på plats...har jag för mig. samtidigt berätta han att han trodde det var pappan till ungarna... för CS hade han inge rädsla för...
Jag förstår ärligt talat inte vart du vill komma?

Du slog fast i ett tidigare inlägg att RJ sa att han först misstänkte att CS var gm. Du skrev att han inte misstänkte NJ först, trots dennes dokumenterat våldsamma förflutna.

Detta höll jag inte med om och hänvisar då till FUP där RJ en timme efter morden säger sig, rent spontant, tro att NJ är inblandad.

Det jag vill ha fram är att RJ misstänkte NJ långt innan CS kom på tal. Ditt påstående om annat var med andra ord fel.
2008-08-07, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av steeldong
Hur är det, är åklagarna klara med förhören av CS??? De har ju enligt min mening knappt börjat?!?! bara gått som "katt runt het gröt" med vissa frågor???

Så länge hon nekar och det inte finns teknisk bevisning mot henne så varför ska de fråga ut henne om hela hennes liv? Hon har ingen skyldighet att göra det. Hon har haft relation med T men det innebär ju inte att hon är en mördare.

Tänk om det är som hon säger att den sanna mördaren är på fri fot fortfarande.? Isåfall har polisen stirrat sig blind på tyskan som den skyldiga. Någon sorts prestige från åklagarsidan att hon ska minsann bli fälld även utan teknisk bevisning så att man kan stänga detta "case".
2008-08-07, 20:08
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Bara Sweden. Men jag försökte gå in på den för ett par dagar sedan och då verkade den vara borta(????)
Den är borttagen. En länk till skärmdump av hennes facebook finns i tråd nr 2. Första inlägget. Där ligger också en länk till bilder på CS.
2008-08-07, 20:14
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Nu är det väldigt många ot-inlägg som är raderade. Håll er till ämnet är ni snälla!

// Mod
2008-08-07, 20:23
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Ändå så frågar du efter FU:n själv.. Men jaja, du skall läsa den bara för att du är intresserad i målet. Precis som många andra.
Vilka är det som gottar sig och bara sprider bilderna????

Jag tycker inte det är fel att vara intresserad av målet. Men det finns tydligen folk som gottar sig i hemska bilder på offer o sprider dem till vidriga sidor på nätet. Och det är fasiken inte ok nånstans. Att läsa o disskutera däremot är helt ok....Då tar man inte bilder på andras barn o sprider jorden runt....helt andra grejer....
2008-08-07, 20:26
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Please, kan ni inte sluta med den här barnsliga pajkastningen och i så fall skicka pm till varandra för att reda ut vem som ev. jobbat med vad etc, istället för att posta inlägg om det här? Oerhört trist läsning och verkligen OT, tråkigt om även denna tråd stängs för att ni inte kan hålla er till saken. En liten vädjan bara för det här håller verkligen på att spåra ur nu. Pleeeeeease...
FUP sid.1380

På fråga säger B-A.A att hon själv inte hört några rykten om vem som skulle
ha utfört mordet eller vad motivet skulle ha varit. Det enda hon har hört det är ungdomar som
har varit inne på Internet på Flashback och där det skrivits mycket om dubbelmordet och
mordförsöket i Arboga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in