2008-08-09, 01:05
  #1945
Medlem
fröken sveriges avatar
[quote=Tulpanpernilla]
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
För att frågan är jäkligt grötig.
Hur kan du tycka det, den var enkel och klart formulerad.

Detta är OT.
2008-08-09, 01:08
  #1946
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fröken sverige
Detta förutsätter att du varit förälskad och haft sex med den personen. Annars finns det inga likheter.

Om det är en man vill jag inte...Men hallå man måste haft sex, finns det nån lista över sambos sexpartners ja missat
Du svara inte utan läger in en Arbogavinkel på det hela,,,
2008-08-09, 01:11
  #1947
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Nu frågade du iofs inte mig men vore jag försvarare så hade jag gått till en bildexpert och bett dom förtydliga bilderna på arboga station.
Mycket av indicierna är uppbyggda på dom.
Själv har jag använt bildhanteringsprogram och häpnar över resultatet.

Finns det något mer du skulle kolla upp?
2008-08-09, 01:12
  #1948
Medlem
fröken sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Om det är en man vill jag inte...Men hallå man måste haft sex, finns det nån lista över sambos sexpartners ja missat
Du svara inte utan läger in en Arbogavinkel på det hela,,,
Arbogavinkel har jag inte, är av födsel och ohejdad vana stockholmare. Resten av det du skriver går tyvärr inte att förstå, vad menar du?
2008-08-09, 01:19
  #1949
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Finns det något mer du skulle kolla upp?
Just nu så anser jag det här med stationsbilderna är number 1.
Får man mer detaljerat från bilderna så spricker mycket av åklagarens indicier om Cs tider i Arboga.
Nu säger ju åklagaren att hon inte har hunnit dit (runstenar) med hänvisning av en suddig figur på stationen.

När C ändrade sig om att tagit bil så kom åklagarlänken av sig.
FG kommer både tappa hakan och kladdkakan då hon ser alla olika personer som Cs "dubbelgångare" figurera på bilderna.
2008-08-09, 01:19
  #1950
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veckans klubba
Det är inte alltid som patologiska lögnare ljuger för att glorifiera sig själva. Här finns en bra artikel från Psychiatric Times om "pseudologia fantastica":
http://www.psychiatrictimes.com/display/article/10168/1162950

Ytterst intressant artikel. Hoppas alla läser den!
2008-08-09, 01:20
  #1951
Medlem
Justiceforthe96s avatar
OK, låt oss dra en parallell med ett annat känt fall:

Ulf Olssons DNA-profil hittades i form av sperma inuti Helén Nilssons mördade kropp. Chansen att det skulle vara någon annan än UO som sperman tillhör är en på 43 miljoner. Ulf Olsson vänder i sin blogg på det hela och menar att det då finns 158 personer i världen det kan stämma in på (6,8 miljarder delat med 43 miljoner). Det innebär i sin tur att chansen att det skulle vara UO är då alltså enligt honom 1 på 158=0,6%. Det är alltså osannolikt att det är hans sperma!

Likaså menar ni som tvivlar på CS skuld i det här fallet t.ex. att det finns många VANS skor och sannolikheten för att det är just hennes som gjort avtryck på mordplatsen är alltså nästan obefintlig? Att det saknas en jäkla massa hammare i folks verktygslådor talar då också emot att det skulle vara just den hammare som saknas i CS hyresvärds verktygslåda som skulle ha användts vid morden? Att en sjuhelsikes massa hårddiskar formaterades den 18 mars i år gör alltså att CS hårddisk bara var en i mängden? Att CS befann sig i Arboga på blixtvisit just vid tidpunkten för morden innebär endast att det är en chans på kanske 13 000 att det skulle vara just hon som utfört morden eftersom det kanske befann sig 13 000 personer i Arboga samtidigt? Alla dessa (och många fler) osannolikheter tillsammans gör ju att det nästen inte går att räkna ut matematiskt hur mikroskopiskt liten chansen är att det just skulle vara CS som mördat barnen...

För MIN EGEN del anser jag att den sammanlagda summan av alla saker som kan läggas CS till last gör henne till mördare i MINA ögon. Vart och ett för sig går alla saker att ifrågasätta och påstå att det inte gör henne till mördare. Dock tyder helhetsbilden för MIG på att CS är skyldig som synden till dessa brott.

Vad domstolen kommer fram till tvista dock de lärde ännu så länge om.
2008-08-09, 01:23
  #1952
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Just nu så anser jag det här med stationsbilderna är number 1.
Får man mer detaljerat från bilderna så spricker mycket av åklagarens indicier om Cs tider i Arboga.
Nu säger ju åklagaren att hon inte har hunnit dit (runstenar) med hänvisning av en suddig figur på stationen.

När C ändrade sig om att tagit bil så kom åklagarlänken av sig.
FG kommer både tappa hakan och kladdkakan då hon ser alla olika personer som Cs "dubbelgångare" figurera på bilderna.

Är det så illa för åklagaren att hon ger upp?
2008-08-09, 01:28
  #1953
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Känner inte igen den uppgiften att datorn formaterats dagen efter morden. Har du hittat på den själv eller har du läst det någonstans?

Jag vet att det har nämnts i tråden, men jag kollade upp det nu och det ska vara att all internethistorik fram till den 18 är raderad från datorn.
2008-08-09, 01:29
  #1954
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nackepa
Är det så illa för åklagaren att hon ger upp?
Hon kämpar än för syn skull med näbbar och klor. Men åklagarna har gett upp och försöker nu rädda FG till att inte sitta vid pappersförstöraren.
2008-08-09, 01:30
  #1955
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Just nu så anser jag det här med stationsbilderna är number 1.
Får man mer detaljerat från bilderna så spricker mycket av åklagarens indicier om Cs tider i Arboga.
Nu säger ju åklagaren att hon inte har hunnit dit (runstenar) med hänvisning av en suddig figur på stationen.

När C ändrade sig om att tagit bil så kom åklagarlänken av sig.
FG kommer både tappa hakan och kladdkakan då hon ser alla olika personer som Cs "dubbelgångare" figurera på bilderna.

Då kommer jag in på tågtider som varit uppe, är de från tidtabellen eller från riktiga startider. SJ är ju rätt kända för att inte hålla dessa.
2008-08-09, 01:32
  #1956
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Just nu så anser jag det här med stationsbilderna är number 1.
Får man mer detaljerat från bilderna så spricker mycket av åklagarens indicier om Cs tider i Arboga.
Nu säger ju åklagaren att hon inte har hunnit dit (runstenar) med hänvisning av en suddig figur på stationen.

När C ändrade sig om att tagit bil så kom åklagarlänken av sig.
FG kommer både tappa hakan och kladdkakan då hon ser alla olika personer som Cs "dubbelgångare" figurera på bilderna.

Fast hon har ju inte sagt att hon åkte bil på måndagen den 17 va?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in