2008-08-06, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Ursprungligen postat av Hamilkar
jag tycker mer och mer att hennes sätt att svara är som en sexåring som har gjort nåt dumt. Hon blånekar, trasslar in sig i olika versioner som är manifest oförenliga med varandra, och när läget är helt hopplöst blandar hon in Mållgan i det hela.

Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
Exakt. Det finns inga vänner i köping. Bara en armé med Målgans som hon skapar efter hand i förhören.
Så alla som försöker dra in nån medhjälpare eller knarkkurirprylar är helt ute och letar runstenar i Arboga.

Självklart har CS inte några okända vänner i Köping och hon har inte fött något barn heller. Detta behöver vi inte gissa om i tråden av flera skäl.
Ett missfall som någon föreslog kan väl vara en tidigare möjlighet men nu är ju barnet fött och bortadopterat och detta verifierar Cs såväl i polisförhöret som i domstolen. Nu glömmer vi ev. missfall som inte har med fallet att göra.
2008-08-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Det var tagit ur sitt sammanhang. Hela biten, enligt magazin24:

"Jag vill bidra till mitt försvar. Men jag har en gräns så det är svårt att berätta om det. Du måste sätta dig in i min situation. Jag är den enda som vet att den personen som begick de här morden är på fri fot. Jag vet inte motivet till det. Men du måste förstå att jag inte kan hjälpa dig, jag är rädd om min familj och mina vänner."

Hmm. Undrar om skall väga det faktum att hon omedvetet nämner sig själv som den enda som vet vem mördaren är tyngre än vad hon faktiskt säger här om att mördaren är på fri fot? Om det inte var hon borde även mördaren ha denna vetskap.
2008-08-06, 19:25
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rägg Hägg
Hmm. Undrar om skall väga det faktum att hon omedvetet nämner sig själv som den enda som vet vem mördaren är tyngre än vad hon faktiskt säger här om att mördaren är på fri fot? Om det inte var hon borde även mördaren ha denna vetskap.

Hm, hon säger inte att hon vet vem mördaren är. Men ja, är det inte hon så vet väl troligtvis den egentlige gärningsmannen att h*n är på fri fot.
2008-08-06, 19:26
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rägg Hägg

Nu sa hon faktiskt " jag är den enda personen här som vet att mördaren är på fri fot". Och "här" syftar då på lokalen hon befann sig i. Men jag vet inte hur hon vet att mördaren inte fanns i samma lokal.
2008-08-06, 19:27
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Hur menar du nu?
Att rätten bara kommer att ta hänsyn till det som står i FUP o inte till förhören i rättssalen?
Jag hänger inte med...

Nej, jag menar bara att rätten inte kommer att skriva "det kan förhålla sig på det sätt som CS säger" i de delar det är uppenbart att hon ljuger. De av henne påstådda händelseförloppen (i de delar det är uppenbart att hon ljuger) kommer inte att läggas till grund för rättens bedömningar. Det betyder dock inte att åtalet är klappat och klart. Långtifrån.

För övrigt tar rätten bara hänsyn till det som kommer fram under huvudförhandlingen. Av den anledningen kan det framstå som förhandlingen blir segdragen. Åklagaren är nödgad att fråga om allt och påpeka när CS utsaga skiljer sig från vad som framgår i de tidigare genomförda polisförhören. När åklagaren pekar på vad som står i förhören blir det en del av rättegångsmaterialet. Om det inte nämns, blir det inte det.

Senast redigerad av Muffin Man 2008-08-06 kl. 19:33.
2008-08-06, 19:28
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Nu sa hon faktiskt " jag är den enda personen här som vet att mördaren är på fri fot". Och "här" syftar då på lokalen hon befann sig i. Men jag vet inte hur hon vet att mördaren inte fanns i samma lokal.

Har hon tagit del av FUP, eller får hon inte veta vad som skrivs i den? Har för mig att hon iaf har läst om E's vittnesmål angående GM's längd os v. Isf så är ju de andra i lokalen avskrivna, om vi inte ska blanda in journalister os v.
2008-08-06, 19:28
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaFru
Ja herre min je vad det letas runstenar just nu i tråden, snacka om att överanalysera och tolka in saker i den misstänktas svar.
Nog för att det kan vara spännande och drömma ihop indicier för sina "bevis" men kom igen nu för h-vete folk.
Kan hon vara en knarkurir, eller letade hon bara stenar så kan det ju vara...aaa..hon är ju en pricipfast människa det märker man...hon respekterar sina många "vänner"...bah säger jag.

Sammy1980 jag delar din frustration.

Det står dig fritt att inte läsa om det. Sådana som du som försöker tysta ner saker och ting är de värsta rövarna.
2008-08-06, 19:33
Medlem
Sa inte tyskan efter en fråga idag om varför hon ringde efter just T när hon hade tappat bort sin Mobil och plånbok. Sa inte tyskan att T var den enda i Sverige hon kände. Jag kan ju ha missuppfattat och kan inte gå tillbaka och leta för jag vet inte riktigt vart jag ska leta efter den uppgiften. Köpingsvännerna då? Om dom finns så kände väl hon dom också.
Det var bara någonting som slog mig nyss.
Köpingsvännerna kanske var någonting hon drog till med snabbt i ett pressat läge.
2008-08-06, 19:35
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helgahoj
Sa inte tyskan efter en fråga idag om varför hon ringde efter just T när hon hade tappat bort sin Mobil och plånbok. Sa inte tyskan att T var den enda i Sverige hon kände. Jag kan ju ha missuppfattat och kan inte gå tillbaka och leta för jag vet inte riktigt vart jag ska leta efter den uppgiften. Köpingsvännerna då? Om dom finns så kände väl hon dom också.
Det var bara någonting som slog mig nyss.

Inte för att försvara tyskan, men det kan vara att han var den ende hon kände vid det tillfället.
2008-08-06, 19:37
Medlem
eloges avatar
Citat:
Om CS är den enda som ser Mållgan kan hon vara säker på att gm inte finns i salen...
Vete tusan om inte "låtsaskompisarna" från Köping kan ha utfört morden, i CS värld allså?

Tack Muffin Man! Ja, det blev lite konstigt när jag läste ditt förra inlägg!
Vi skall komma ihåg att mållganteorin har varit uppe i trådarna förut. Då gällde det ALLA CS vänner. Nu är det tydligen bara CS vänner i Köping som innefattas i mållganteorin.
Medlem
kpreas avatar
Hon är skyldig

som en räv i en hönsgård full av döda höns!
Om jag vore fader till barnen skulle CS varit död nu. Tro mig.
Undrar hur en del är funtade här som tvivlar på CS skuld, motorn går på fullvarv hos er men ingen sitter bakom ratten.
Medlem
Citat:
Jag håller med dej!
Det kan inte vara lätt, vare sig för åklagare eller försvar att hållas m CS!
Det känns som de trampar runt i seg gröt...
Jävligt knepig människa att förhöra!
Vart det leder vete fan?
Känns som det kan sluta hur som helst...
Har haft svårt att tro att hon skulle erkänna men varför inte ännu en "master plan" med en "grand final"?

CS vittnesmål vittrar sönder vid varje svar. När det inte är brist på svar lämnar hon svar som skulle kunnat komma från "Pippi Långstrump", eller så säger hon helt frankt; det pratar jag inte om.
Hon skrattar vid tillfällen då målsägande får ont i kroppen.........
Hon ler när hjärtat gråter hos de drabbade..................

CS är inte knepig. Hon är en trasig människa som kanske har gjort något som ännu inte hunnit fram till hennes inre ännu. Vid ett tillfälle brast det idag. Det var ett kort tillfälle och hon återhämtade sig snabbt.
Men något brast inom henne för en kort sekund... glöm inte det i de fortsatta förhören.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in