Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ok, nu har CS förhörts i en och en halv dag. Jag kan inte påstå att jag tycker att åklagarna har nog tydlig plan för hur de ska komma fram till något vettigt egentligen..
Jodå, det har dom. Det är som att fiska. Man börjar lite försiktigt med att få fisken attraherad av betet. Jag tycker de har börjat nysta i rätt ände och detta kommer inte bli kul för CS i andra ändan av garnet!
Citat:
Det enda som framkommit är att CS har haft något för sig i Arboga som hon inte vill avslöja, men det är inget bevis för att hon har haft med morden att göra..
Alldeles riktigt, sådant man inte vill avslöja, avslöjar en massa.....
Citat:
Och målsägarbiträdena, varför skulle de ta upp tid med att ställa ännu fler menlösa frågor? .
Om du läser förhöret en gång till kan du se hur målsägarbiträdena drar åt snaran lite till. Jag tycker de ställde väldigt bra frågor!
Citat:
CS har suttit häktad i flera månader, nog hade polisen kunnat satt in riktiga människoexperter på att lirka upp CS. Tiden har funnits för det iallafall.
CS sitter redan i garnet. Frågan är hur hon ska lirka sig loss. Du kan vara säker på att åklagarsidan är påläst och att den har sin taktik klar.