2008-08-06, 19:04
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
jag tycker mer och mer att hennes sätt att svara är som en sexåring som har gjort nåt dumt. Hon blånekar, trasslar in sig i olika versioner som är manifest oförenliga med varandra, och när läget är helt hopplöst blandar hon in Mållgan i det hela.

Exakt. Det finns inga vänner i köping. Bara en armé med Målgans som hon skapar efter hand i förhören.
Så alla som försöker dra in nån medhjälpare eller knarkkurirprylar är helt ute och letar runstenar i Arboga.
2008-08-06, 19:04
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammy1980
du har ingen åsikt?

Klart jag har en åsikt..mycke pekar för att de skulle vara tyskan..men inte fullt ut..nej.
2008-08-06, 19:05
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3040906.ab

Citat:
Ursprungligen postat av jamenvaddårå
Jag tycker inte alls att det är konstigt att hon inte vill svara på vissa frågor.
Tex om hon fött barn eller ej, vad har rätten med det att göra. Ska de ända in i livmodern och snoka, tänker hon säkert. Hon kan ju mycket väl ha fött ett barn, om det blir känt kanske journalisterna börjar leta upp det precis som de letade upp hennes döende morsa.

Det kan ju inte heller ha någon betydelse om hon varit Köping den o den dagen för ett par år sedan, som åklagaren frågade om. Hon kan ju ha träffat en ny kille och suttit hos honom och rökt på. Det har ju ingenting med det aktuella brottet att göra.

Jag förstår inte alls attityden "svarar du inte på exakt alla privata närgågna frågor är du en mördare".

http://www.aftonbladet.se/nyheter/arbogamorden/article3040906.ab
Här finns ju svaret på barnafödandet och det tycks ju inte ha existerat. Iaf inte enligt medias undersökningar.
2008-08-06, 19:05
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
är helt ute och letar runstenar i Arboga.

Det där citatet kommer jag sno

Jag tror också inte att det finns några knarkkurirer - har något sådant mysko ens framkommit på något sätt alls?
2008-08-06, 19:06
Medlem
Angående barnet så är det solklart påhitt av CS för att kunna bli tillsammans med T (väldigt långsiktig plan) Hon har ju mailat han och adoptiv pappan? har mailat T med från hennes dator. Det har polisens tekniker kunnat fastställa.(Alltså att CS och adoptivpappan är samma person)

Hon tycker det hela är väldigt pinsamt och det är därför hon kör på denna linje. Jag tror hon ser det som att hon vet att hon är oskyldig alternativet att de bevisen de har inte kommer få henne fälld.

Därav spelar det ingen roll om hon har varit gravid eller inte. Hon vill inte rubba på denna lögnen då hon skulle skämmas så otroligt mycket enligt henne själv.

Då hon tar detta väldigt hårt, då hon är princip fast människa (med dubbelmoral men utåt så är hon principfast) så kommer hon aldrig erkänna att hon inte fått barn. Även om det är solklart för oss att hon aldrig ha fött T's unge. Så länge hon alldrig erkänner så kan vi alltid tvivla och aldrig veta sanningen till 100% precis som CS vill..
2008-08-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Ok, nu har CS förhörts i en och en halv dag. Jag kan inte påstå att jag tycker att åklagarna har nog tydlig plan för hur de ska komma fram till något vettigt egentligen..
Jodå, det har dom. Det är som att fiska. Man börjar lite försiktigt med att få fisken attraherad av betet. Jag tycker de har börjat nysta i rätt ände och detta kommer inte bli kul för CS i andra ändan av garnet!

Citat:
Det enda som framkommit är att CS har haft något för sig i Arboga som hon inte vill avslöja, men det är inget bevis för att hon har haft med morden att göra..

Alldeles riktigt, sådant man inte vill avslöja, avslöjar en massa.....

Citat:
Och målsägarbiträdena, varför skulle de ta upp tid med att ställa ännu fler menlösa frågor? .
Om du läser förhöret en gång till kan du se hur målsägarbiträdena drar åt snaran lite till. Jag tycker de ställde väldigt bra frågor!

Citat:
CS har suttit häktad i flera månader, nog hade polisen kunnat satt in riktiga människoexperter på att lirka upp CS. Tiden har funnits för det iallafall.
CS sitter redan i garnet. Frågan är hur hon ska lirka sig loss. Du kan vara säker på att åklagarsidan är påläst och att den har sin taktik klar.
2008-08-06, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonnieDarko
Angående barnet så är det solklart påhitt av CS för att kunna bli tillsammans med T (väldigt långsiktig plan) Hon har ju mailat han och adoptiv pappan? har mailat T med från hennes dator. Det har polisens tekniker kunnat fastställa.(Alltså att CS och adoptivpappan är samma person)

Hon tycker det hela är väldigt pinsamt och det är därför hon kör på denna linje. Jag tror hon ser det som att hon vet att hon är oskyldig alternativet att de bevisen de har inte kommer få henne fälld.

Därav spelar det ingen roll om hon har varit gravid eller inte. Hon vill inte rubba på denna lögnen då hon skulle skämmas så otroligt mycket enligt henne själv.

Då hon tar detta väldigt hårt, då hon är princip fast människa (med dubbelmoral men utåt så är hon principfast) så kommer hon aldrig erkänna att hon inte fått barn. Även om det är solklart för oss att hon aldrig ha fött T's unge. Så länge hon alldrig erkänner så kan vi alltid tvivla och aldrig veta sanningen till 100% precis som CS vill..

Jo det är ju en teori men om jag vore C.S så skulle jag nog välja att lägga alla korten på bordet för att inte riskera att bli dömd för 2 barnamord och en brutal misshandel. Jämför man de 2 alternativen så .......
2008-08-06, 19:12
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Det där citatet kommer jag sno

Jag tror också inte att det finns några knarkkurirer - har något sådant mysko ens framkommit på något sätt alls?

Finns massor av indicier för att hon är kurir, förmodligen fler indicier än det finns för att hon är en mördare.

Alla hennes resor, hur hon försörjer sig, hennes mobiler, hennes "vänner", hennes beteende osv.
2008-08-06, 19:14
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-asen2
Jag tycker nog att åklagaren har lyckats bra idag...om syftet är att visa hur ostabil och komplicerad C.S är så är det nu uppnått...
Man har ju faktiskt fått henne att erkänna att hon ljuger ...

Jag håller med dej!
Det kan inte vara lätt, vare sig för åklagare eller försvar att hållas m CS!
Det känns som de trampar runt i seg gröt...
Jävligt knepig människa att förhöra!
Vart det leder vete fan?
Känns som det kan sluta hur som helst...
Har haft svårt att tro att hon skulle erkänna men varför inte ännu en "master plan" med en "grand final"?
2008-08-06, 19:15
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Jodå, det har dom. Det är som att fiska. Man börjar lite försiktigt med att få fisken attraherad av betet. Jag tycker de har börjat nysta i rätt ände och detta kommer inte bli kul för CS i andra ändan av garnet!

Alldeles riktigt, sådant man inte vill avslöja, avslöjar en massa.....

Om du läser förhöret en gång till kan du se hur målsägarbiträdena drar åt snaran lite till. Jag tycker de ställde väldigt bra frågor!

CS sitter redan i garnet. Frågan är hur hon ska lirka sig loss. Du kan vara säker på att åklagarsidan är påläst och att den har sin taktik klar.

Och hur ska det gå till då? De har trasslat lite men inte hittat någon öppning än, jag tror att åklagarna kommer att trassla in sig i någon lös tråd och falla handlöst. Sen sittar FG där helt plötsligt dömd till livstid för två barnmord.
2008-08-06, 19:16
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Finns massor av indicier för att hon är kurir, förmodligen fler indicier än det finns för att hon är en mördare.

Alla hennes resor, hur hon försörjer sig, hennes mobiler, hennes "vänner", hennes beteende osv.

O då chansar hon att gå loss för morden menar du?
Istället för att erkänna att hon smugglat lite braj över gränsen till en "okänd" köpare? Hon skulle ju inte behöva erkänna några mängder...
2008-08-06, 19:19
Medlem
Kenny Kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
O då chansar hon att gå loss för morden menar du?
Istället för att erkänna att hon smugglat lite braj över gränsen till en "okänd" köpare? Hon skulle ju inte behöva erkänna några mängder...

Att erkänna något sådant kan ge polisen möjligheter att trassla upp en större knarkhärva och sedan får CS betala med sitt liv. I det scenariot så kan jag förstå att hon tycker att livstid för två barnmord är att föredra.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in