2008-08-07, 19:02
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Hur svänger han menar du? Han säger att han sett ett foto men att han inte vet om E har tittat på det? Ser inte det som särskilt motsägelsefullt eller att han skulle ha svängt någonstans. Förklara gärna lite närmre.
Jag kunde tänka mig ett mer direkt och uttömmande svar. Just den meningen du fastnade på var nog den minst viktiga i mitt inlägg.
2008-08-07, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
T vittnar också om detta fotot:
13.40 Det skulle ha visats ett fotografi för Emma på sjukhuset. Vad var det för fotografi?

– Det vet inte jag.

Det finns en uppgift från dig att Emmas föräldrar ska ha visat ett fotografi på en kvinna som Emma pratade om på sjukhuset?

Det går så fort i den här tråden och om man inte hinna läsa igen 15-20 sidor varje dygn blir man lätt "lost". Jag skummar hejvilt och försöker fånga upp vissa korn av intresse men det räcker inte alltid... liksom tiden.

Det enda kort jag vet som presenterats för E är ett foto på en nära vän till familjen. Om jag inte minns fel är det hon som var/är gift med en bror till Es pappa. Kvinnan kommer från ett annat land och Es beskrivning av en kvinna med mörka ögonbryn och markerade ansiktsdrag liknade den här kvinnan.
Jag är helt säker på att bilden presenterades för E efter hemkomsten från det skyddande boendet då restriktionerna för familjen upphörde.
Men förståss finns möjligheten att ni pratar om en annan bild.
Senast redigerad av catami 2008-08-07 kl. 19:07.
2008-08-07, 19:09
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag kunde tänka mig ett mer direkt och uttömmande svar. Just den meningen du fastnade på var nog den minst viktiga i mitt inlägg.

Ja där ser man hur olika man fokuserar i den här tråden. Nåväl, i mina ögon så tyckte jag inte att just den meningen var särskilt oviktig (det sa du ju iof inte att den var heller). Du menar ju att han svänger på något sätt och därmed får du funderingar på huruvida familjen varit ärliga gällande fotot. Jag kopplar inte riktigt samma lika som dig.
2008-08-07, 19:10
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Kan någon vänlig själ länka till FUP eller berätta hur jag hittar den...??

En annan fråga, deltar någon i E:s familj i denna tråd???
Inte kompisar alltså, utan T, N, syster osv?

Tjoflöjt!

Om du läser inläggen i tråden hittar du svar på din fråga om FU.
Många "nyingar" ställer samma fråga som du om FU, flera av oss har skickat länken till var du kan hämta den, så sök bakåt.
Dessutom kan du beställa den. Många här på forumet har beställt den.
2008-08-07, 19:11
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det går så fort i den här tråden och om man inte hinna läsa igen 15-20 sidor varje dygn blir man lätt "lost". Jag skummar hejvilt och försöker fånga upp vissa korn av intresse men det räcker inte alltid... liksom tiden.

Det enda kort jag vet som presenterats för E är ett foto på en nära vän till familjen. Om jag inte minns fel är det hon som var/är gift med en bror till Es pappa. Kvinnan kommer från ett annat land och Es beskrivning av en kvinna med mörka ögonbryn och markerade ansiktsdrag liknade den här kvinnan.
Jag är helt säker på att bilden presenterades för E efter hemkomsten från det skyddande boendet då restriktionerna för familjen upphörde.

Här har du en hel del fel. Vi vet inte om fotot är presenterat för Emma, men om det har det var det innan eller när restriktionerna fanns.
2008-08-07, 19:16
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attis
En snabb fråga.. jag sitter o läser fup, men vill verkligen inte se några hemska bilder.. VAD exakt finns att se? vilka sidor bör undvikas... tack.

Använd innehållsförteckningen för att se på vilka sidor det finns obduktionsprotokoll och liknande. Notera sedan att sidornas nummer skiljer sig från vilka sidnummer man har i pdf:en. Om det bränns, se till att acrobat reader bara visar hela sidor, och minska den så att bara en del av överkanten av sidan ses, där det oftast finns information om sidans innehåll. Använd ALDRIG previews, navigation panels och liknande.
2008-08-07, 19:19
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groove67
Hittade denna på piratebay

http://thepiratebay.org/torrent/4323072/Arbogam______let_FUP_m.m.

Ok, det går alltså inte att få hem den på annat sätt än det olagliga, som jag inte vill utföra?
(kan man gå in på vilken polisstation som helst o be om den?)
2008-08-07, 19:20
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Jag tycker verkligen synd om E med familj, inte nog med själva tragedin....Hela FUPpen ligger ute på PIRATEBAY????
Med bilder på deras (mördade) små älsklingar som sedan sprids på nätet hejvillt.

Fy fan!!!!!
Snacka om att livet ALDRIG kommer bli detsamma för dem....snacka om att kränka de små barnen!

Hade min sons bilder när han är död spridits på nätet hade jag blivit fruktansvärd(!!!x1000) frustrerad o ledsen
"Hyenor" är verkligen rätt ord för de som gottar sig och använder FUPpen till att sprida bilder vidare!
Dessa är inte vatten värda för mig

(Ni som använder FUPpen att läsa i pga intresse för målet är såklart inte dessa hemska människor...)

TPB torrentens uppladdare finns namngiven....

Beställ från: per.stromback@polisen.se
2008-08-07, 19:29
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ja där ser man hur olika man fokuserar i den här tråden. Nåväl, i mina ögon så tyckte jag inte att just den meningen var särskilt oviktig (det sa du ju iof inte att den var heller). Du menar ju att han svänger på något sätt och därmed får du funderingar på huruvida familjen varit ärliga gällande fotot. Jag kopplar inte riktigt samma lika som dig.
Ja, det blir så att vi tolkar allt vi läser på olika sätt. All mänsklig kommunikation bygger på missförstånd. Mina funderingar om fotot har funnits länge och det är kanske därför jag tolkar in att T svänger sig när du uppfattar han mer rak.
2008-08-07, 19:30
Medlem
runkeballes avatar
Citat:
http://i25.tinypic.com/ea5puw.jpg

Här e hon riktigt grov i ansiktet....

Ja de va hon verkligen...
2008-08-07, 19:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jo, Bävern påstod att RJ först av allt tänkte på CS som gärningsman. Inte NJ.
Detta var en lögn, vilket jag påvisade.

Detta var vad han sa till Poliserna direkt på plats...har jag för mig. samtidigt berätta han att han trodde det var pappan till ungarna... för CS hade han inge rädsla för...
2008-08-07, 19:40
Bannlyst
Citat:
Är det Pastor numera?

Ja jag får väl böja mig och inse att mina egna åsikter och tankar i fallet inte har någon som helst betydelse. Det jag har läst i FUP framkommer ju här som rena rama gissningarna från min sida

för att hoppa över ert trams, så var det en fråga från min sida då han kallats pastor i en blogg. men förstår att ni gärna fjantar till det när ni inte kan svara vettigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in