2008-08-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trazom
Nej, det finns ingenting som fäster henne vid mordplatsen. Kan man inte göra det så är kriteriet "bortom rimligt tvivel" inte gällande i den här saken. Att hon sedan betett sig som gärningsman är en helt annan sak. Det räcker fortfarande inte.

Så du menar att man måste ha teknisk bevisning för att kunna få en fällande dom?
2008-08-09, 00:13
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Herregud, prata med folk som kan vända ut och in på en dator. Var inte så naiv, jag säger ju att det är busenkelt att fixa så att allt ligger i cache, tro på det då.

Bra att du anser att CS är GM, vem kan det finnas annars, CS-anhängare, få höra nu.

Visst kan folk vända ut o in på en dator. Jag behöver inte prata med nån om det. Diskussionen handlade om att bilder på huset fanns i cacheminnet hos CS (iaf förstod jag diskussionen så).

Om CS varit så korkad att adoptionsmailet skickades från hennes dator, från hennes ip-adress, så tror jag inte hon kan vända ut och in på datorn- dvs att hon skulle ha speciellt stora datorkunskaper, men det är klart, det kan ju vara nån annan som gjort det isf. Precis som hon påstår att nån annan använt hennes dator på nån fest, eller?

Suck, blir så trött på detta med hennes/CS/ olika "sanningar" och bortförklaringar, man blir ju alldeles förvirrad av det.
2008-08-09, 00:13
Medlem
JaneCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Själv har jag använt bildhanteringsprogram och häpnar över resultatet.
Jo, MSPaint kan vara ganska överväldigande när man väl greppat det, men kan du inte svara på min fråga? Menar du att svartsjuka inte skulle vara ett tänkbart motiv? Att det inte stämmer med tillvägagångssättet?
2008-08-09, 00:15
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trazom
Nej, det finns ingenting som fäster henne vid mordplatsen. Kan man inte göra det så är kriteriet "bortom rimligt tvivel" inte gällande i den här saken. Att hon sedan betett sig som gärningsman är en helt annan sak. Det räcker fortfarande inte.

Vad menar du med det inlägget?
2008-08-09, 00:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Visst kan folk vända ut o in på en dator. Jag behöver inte prata med nån om det. Diskussionen handlade om att bilder på huset fanns i cacheminnet hos CS (iaf förstod jag diskussionen så).

Om CS varit så korkad att adoptionsmailet skickades från hennes dator, från hennes ip-adress, så tror jag inte hon kan vända ut och in på datorn- dvs att hon skulle ha speciellt stora datorkunskaper, men det är klart, det kan ju vara nån annan som gjort det isf. Precis som hon påstår att nån annan använt hennes dator på nån fest, eller?

Suck, blir så trött på detta med hennes/CS/ olika "sanningar" och bortförklaringar, man blir ju alldeles förvirrad av det.
Bilderna är tagna från Ts blogg.
Vem som helst som vart där inne kan ha lagrat bilder från hans privata liv.
2008-08-09, 00:16
Medlem
Jag ger upp i hopp om att föra ett normalt samtal med vissa här på den här tråden.

Jag trodde inte att det skulle vara så många som inte har någon hum om någonting alls, och dessutom kommentera på ett sätt som är oerhört provocerande.

Jag har ingen relation till Arboga på något sätt, och det känns som detta bara tar en massa energi istället för att vara en konstruktiv diskussion.

Maken till blundande hjärtlösa människor har jag aldrig sett.
Farväl, och i de fall där man försvarar tyskan hårt: Jag hoppas verkligen att hon, om hon blir frikänd gör något som röjer henne. Kom inte då och säg att ni tvivlade på hennes skuld. Usch och tvi.
2008-08-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Bilderna är tagna från Ts blogg.
Vem som helst som vart där inne kan ha lagrat bilder från hans privata liv.

Många bäckar små...
2008-08-09, 00:19
Medlem
Irriterads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h

Var det inte Leilas (hyresv) IP-adress t.o.m? så fall får väl CS svårare att "förklara" sig
2008-08-09, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Jo men om det finns i cacheminnet, så kan hon ju komma åt dem, eller hur? Dessutom är det här ett utdrag från FUP, det hör jag. Jag tror att ni ska betänka att polisen pratar om cache på ett annat sätt, i alla fall vad jag tror. De menar att de plockat fram en mängd material som varit raderat, och däribland huset. Läs FUP om detta dock. Hon har raderat allt den 18:e mars, eller försökt att göra detta. Är inte det misstänkt nog?

Citat:
När man surfar sparas websidor i cache-minnet (temporära internetfiler), vilket betyder att data tillfälligt lagras på din hårddisk. Nästa gång man surfar till samma webbsida behöver webbläsaren inte begära filen från webbservern, utan kan bara hämta den från cache-minnet.
Cache-minnet kan bli fullt efter ett tag. Webläsaren raderar då automatiskt gamla filer när man fortsätter surfa på Internet. Om man regelbundet besöker många webbplatser kan man snabba upp åtkomsten genom att spara fler av dem i cache-minnet. Det kan man göra genom att öka cache-minnets storlek; 10MB är optimalt.

Så hon behöver inte ha raderat filerna medvetet.
Många som har sega datorer brukar ofta rensa temporära filer + cookies för att snabba upp surfandet.
2008-08-09, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag har läst tråden ganska noggrannt och även FUP, men avstått från att posta tidigare pga av allt svammel som det väsentliga tyvärr drunknar i. Naturligtvis talar allt för att tyskan är skyldig till dådet och det intressenta här borde vara huruvida hon kommer att dömas eller inte.

Idag hittade jag en artikel om en dom som i viss mån kan jämföras med detta fall.

http://www.sr.se/cgi-bin/gavleborg/nyheter/artikel.asp?Artikel=2238388

Nu är jag inte väldigt påläst när det gäller Söderhamnsfallet, men kan det vara en viss indikation på hur utfallet i denna rättegång kommer att bli?

Jag är tveksam till om tyskan är skyldig, jag misstänker T , men jag tror att tyskan blir fälld i tingsrätten , pga allt tryck, men friad i hovrätten.
Jag undrar : Om man har tagit en misstänkt till rättegång men den sedan frias, kan man ta en annan till rättegång då? Jag har för mej att det var nåt sånt tjafs om Christer petterson rättegången och att "nu kan ingen annan åtalas" ? Kan ha fattat fel dock.
2008-08-09, 00:21
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneC
Jo, MSPaint kan vara ganska överväldigande när man väl greppat det, men kan du inte svara på min fråga? Menar du att svartsjuka inte skulle vara ett tänkbart motiv? Att det inte stämmer med tillvägagångssättet?
Motiv kan innehålla allt.
2008-08-09, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caramia
Så hon behöver inte ha raderat filerna medvetet.
Många som har sega datorer brukar ofta rensa temporära filer + cookies för att snabba upp surfandet.

Och allt från och med den 18:e mars? Ok, men suspekt datum, don't you think?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in