2008-08-29, 15:19
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimman
Det är väl på det sättet de kommit fram till att hon är skyldig också vad jag förstått & det tycker jag är bevis nog! Det är uteslutet att det är en slump! För mig är hon helt klart skylldig till detta & vad jag INTE kan förstå är... enligt PIE så finns det inte ens ett motiv! Det är ju redan bevisat för tusan. Sover den mannen på jobbet?
På sätt och vis har han väl rätt och det är åtminstone inte konstigt att han försöker få rätten att tvivla på motivet.

Problemet är ju att försöker man tänka sig ett motiv till att mörda två små barn så är ju det rätt omöjligt överhuvudtaget.
Att man är svartsjuk på ett ex som är plastfarsa till barnen är ju ett mycket märklig anledning till att begå den typen av handling.
Så jag tycker att hur man än vänder och vrider på det ser det ut som det är galning utan något riktigt motiv till handlingen, men visst är det en vettig teori att CS svartsjuka utlöste detta vansinnesutbrott...men jag har svårt att kalla det för ett motiv.
2008-08-29, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
De är nog ute och jagar de nämndemän som var med och beslutade om det här

Sorry...jag kunde inte hålla de inne.
Förlåt kunde inte hålla mig!
2008-08-29, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
På sätt och vis har han väl rätt och det är åtminstone inte konstigt att han försöker få rätten att tvivla på motivet.

Att man är svartsjuk på ett ex som är plastfarsa till barnen är ju ett mycket märklig anledning till att begå den typen av handling.
Så jag tycker att hur man än vänder och vrider på det ser det ut som det är galning utan något riktigt motiv till handlingen, men visst är det en vettig teori att CS svartsjuka utlöste detta vansinnesutbrott...men jag har svårt att kalla det för ett motiv.

Nä det är sant!

Det har inte jag! hon hade ju skrivit något liknande att "du lever det liv som jag planerade" mm. hon har ju tydligt visat att hon inte släppt taget om T samt tom flyttat till sverige fast hon inte ville det från början, hon ändrade sig då han gjorde slut. ja detta är också bara en bråkdel av motivet!
2008-08-29, 15:26
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Förlåt kunde inte hålla mig!

Neh inte jag heller, det är ju kalabalik DeLux detta. Anser dock att det beslut som nu är taget är alldeles riktigt. Men jag vet inte om jag vågar förvänta mig att det står oöverklagat. Jag önskar för familjens skull att detta kan få ett "slut" någon gång.
2008-08-29, 15:30
Medlem
StefanD13s avatar
Jaha, är det dags för ett varv till med "GUD SÅ FEL AV TINGSRÄTTEN, NU DÖR RÄTTVISAN I SVERIGE"-utrbott snart då?
2008-08-29, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Neh inte jag heller, det är ju kalabalik DeLux detta. Anser dock att det beslut som nu är taget är alldeles riktigt. Men jag vet inte om jag vågar förvänta mig att det står oöverklagat. Jag önskar för familjens skull att detta kan få ett "slut" någon gång.
Jo det önskar nog alla inblandade! Men det är inte slut på långa vägar tyvärr. PIE kommer att överklaga till HR det har han ju redan sagt. Sen kommer han säkert att överklaga detta beslut om att Tr inte behöver göras om också!
han gillar inte att förlora tydligen! men å andra sidan är det ju hans jobb så...
fast jag tycker ju att han kan gå å lägga sig på riktigt jag!
2008-08-29, 15:33
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanD13
Jaha, är det dags för ett varv till med "GUD SÅ FEL AV TINGSRÄTTEN, NU DÖR RÄTTVISAN I SVERIGE"-utrbott snart då?
Det är väl bara att överklaga till HR för CS och PIE?
Lunga ner dig lite.
2008-08-29, 15:33
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Intressant tanke. Underligt att ingen tänkt på det förut och det inte har diskuterats några dussin gånger redan.
Så vad har man kommit fram till? Tråden är rätt lång vi det här laget...
2008-08-29, 15:34
Medlem
miapetters avatar
Citat:

Jag undrade hela tiden vad de egentligen hade på Holstein o Sigurdh o det var uppenbarligen inte mycket...
MEN, faktum är att det var supermegaklantigt av dem att prata med pressen överhuvudtaget!
2008-08-29, 15:34
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Och Aftonbladets SMS-tjänst med nyhetsflash säger samma sak. Tingsrätten har beslutat att rättegången inte kommer att göras om.

Är det ett beslut som kan överklagas?
Beslutet går att överklaga.

Nu inleder även riksåklagaren en förundersökning av de två nämndemän.

Inleder utredning
Under eftermiddagen meddelande Riksåklagaren att en förundersökning kommer att inledas mot de två nämndemännen, för att utreda om de begått tjänstefel.

http://nyhetskanalen.se/1.607036/2008/08/29/rattegangen_tas_inte_om
2008-08-29, 15:36
Medlem
nackepas avatar
Citat:

Ja, kanske det? Blir inte förvånad heller om den här TR-historien kan få ytterligare en vändning. Nu när all problematik kommit i ljuset. Är nog ett visst tryck även från Tyskland som inte kommer att nöja sig med detta.

Vi får se.
2008-08-29, 15:37
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Jo det önskar nog alla inblandade! Men det är inte slut på långa vägar tyvärr. PIE kommer att överklaga till HR det har han ju redan sagt. Sen kommer han säkert att överklaga detta beslut om att Tr inte behöver göras om också!
han gillar inte att förlora tydligen! men å andra sidan är det ju hans jobb så...
fast jag tycker ju att han kan gå å lägga sig på riktigt jag!

Usch man får ju huvudvärk av det här. Jag hävdar fortfarande att om CS är oskyldig så vore det väl bättre att låta domen falla och sen överklaga i högre instans. Men o andra sidan, skulle hon nu vara just oskyldig så är det väl som många säger att det blir lättare att komma till den högre instansen med en friande dom i ryggen. Men jag är rädd att det kommer bli en sju helsikes soppa av alltihop nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in