2008-08-08, 09:53
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
?????
Vad menar du nu?
Vi är allså mitt i en pågående rättegång där Cs står åtalad för mord på 2 barn o mordförsök på deras mamma!
Jag läste bara ett tidigare inlägg som påpekade att detta är "inledning" och inte skarpt läge än liksom. OK, då är jag fel ute, sorry,
2008-08-08, 09:55
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag läste bara ett tidigare inlägg som påpekade att detta är "inledning" och inte skarpt läge än liksom. OK, då är jag fel ute, sorry,

Exempelvis här:
http://www.magazin24.se/
Kan du läsa om rättegången, dag för dag, vad som framkommit hittills.
2008-08-08, 09:58
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Exempelvis här:
http://www.magazin24.se/
Kan du läsa om rättegången, dag för dag, vad som framkommit hittills.
Jag har följt, läst och kollat men trodde det var inledande förhör för att senare ladda på riktigt. Nu när detta är "på riktigt" så är det ju fullkomligt obegripligt att de inte pressade CS sjukt mycket hårdare men det kanske kommer?
2008-08-08, 10:04
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoth
Jag har följt, läst och kollat men trodde det var inledande förhör för att senare ladda på riktigt. Nu när detta är "på riktigt" så är det ju fullkomligt obegripligt att de inte pressade CS sjukt mycket hårdare men det kanske kommer?

Ja, vi får se, antagligen blir det fler förhör med henne EFTER vittnesförhören, dessa är inplanerade o det blev nog för krångligt att ändra alla tider då folk tagit ledigt från jobb etc för att vittna.
Att de inte pressat CS kan ha fler orsaker, dels finns det inga tekniska bevis på att hon varit i huset (förutom skoavtryck) o dels vet vi inte vad den lilla sinnesundersökning sa om henne. En del människor spelar det ingen roll hur mycket man än pressar/torterar, man kommer inte närmare sanningen ändå.
Däremot har ju CS kvalificerat sig som "Årets lögnerska" o det ser ju bra ut m tanke på att åklagarsidan nu gör allt för att visa bärigheten i Emmas utpekande.
2008-08-08, 10:06
Medlem
eloges avatar
Citat:
Sent om sider...(en del sover...)
Ja, kvinnan vet jag vem du menar!
Varför kör ni en privat viskning till varandra? Om ni har en ide om vilket vittne en del trodde var ett barn, varför inte hänvisa till FU eller finns det vittnesmålet i slasken? Nu finns det väl ingen anledning att hänvisa till hemliga bevis längre?
2008-08-08, 10:10
Medlem
Ingen mediarapportering?

Hittar ingen minut-för-minut-rapportering från rättegången idag. Kördes det bara under dagar de kallade vittnena var familjemedlemmar? Någon som vet...?
2008-08-08, 10:11
Medlem
Är det inget idag?

Är det ingen rättegång idag?
2008-08-08, 10:12
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jairus
Hittar ingen minut-för-minut-rapportering från rättegången idag. Kördes det bara under dagar de kallade vittnena var familjemedlemmar? Någon som vet...?

Det är ingen rättegång idag.
2008-08-08, 10:12
Medlem
Marmoths avatar
Citat:
Ja, vi får se, antagligen blir det fler förhör med henne EFTER vittnesförhören, dessa är inplanerade o det blev nog för krångligt att ändra alla tider då folk tagit ledigt från jobb etc för att vittna.
Att de inte pressat CS kan ha fler orsaker, dels finns det inga tekniska bevis på att hon varit i huset (förutom skoavtryck) o dels vet vi inte vad den lilla sinnesundersökning sa om henne. En del människor spelar det ingen roll hur mycket man än pressar/torterar, man kommer inte närmare sanningen ändå.
Däremot har ju CS kvalificerat sig som "Årets lögnerska" o det ser ju bra ut m tanke på att åklagarsidan nu gör allt för att visa bärigheten i Emmas utpekande.
Ja, de har säkert en genomtänkt strategi där de, b la, vill påvisa hur mycket hon talar osanning, m m, men det känns bara så bakvänt att inte prata om själva dådet, huset och vad som hände runt den kvällen tycker jag. När hon ändå satt där och hittade på, vägrade svara och var allmänt tvär så kunde de väl ha tassat in lite på de detaljerna i alla fall?
2008-08-08, 10:13
Medlem
Muffin Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makamjo
Är det ingen rättegång idag?

Nej, precis. Fortsätter på måndag.
2008-08-08, 10:15
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Det lär bli miljonbelopp, men jag tror ändå att dessa pengar inte kommer att göra någon "nytta" för CS. Hon är rökt i hela Europa och så som hon mått och mår? lär hon inte få nån glädje av stålarna. Jag tror att blir hon frikänd så kommer hon så småningom att ta livet av sig. Ärligt, vart ska hon ta vägen? Var är hennes sk vänner? Jag menar, när hon låg på SÖS så försvann ju vännerna, så hennes liv som frikänd kommer inte att bli ett liv värt att leva.
och hon kommer alltid att få leva med att hon varit misstänkt för morden + att hon för många av oss kommer att vara gärningsmannen.
Ja, det är lite som vattenprovet för häxor. Hur det än går så förlorar hon.
Något att tänka på kanske.
2008-08-08, 10:19
Medlem
Kissanheikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirran_h
Det lär bli miljonbelopp, men jag tror ändå att dessa pengar inte kommer att göra någon "nytta" för CS. Hon är rökt i hela Europa och så som hon mått och mår? lär hon inte få nån glädje av stålarna. Jag tror att blir hon frikänd så kommer hon så småningom att ta livet av sig. Ärligt, vart ska hon ta vägen? Var är hennes sk vänner? Jag menar, när hon låg på SÖS så försvann ju vännerna, så hennes liv som frikänd kommer inte att bli ett liv värt att leva.
och hon kommer alltid att få leva med att hon varit misstänkt för morden + att hon för många av oss kommer att vara gärningsmannen.

Det har jag också varit inne på, att hon kommer att ta livet av sig. Jag spekulerar i att det är därför hon kan sitta och blåneka till allt, att hon inte bryr sig om ifall hon verkar vimsig - för det spelar ju ingen roll för henne om hon har den tanken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in