2008-08-11, 16:40
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rocamadour
Är det någon som har någon uppgift om hur det gick med analyserna av "främmande DNA under tyskans naglar" vilket skrapades fram av den tyska polisen? Det var ju ett debacle ett tag runt att de båda ländernas analysmetoder inte stämde överens. Löste det sig eller? Har man över huvudtaget Haft någon nytta av något som den tyska polisen gjorde?

Vad jag förstått så "översattes" de tyska testresultaten så att de gick att jämföra med de svenska. Nagelskrapet, vad jag minns, visade på manligt dna men det enda svar jag sett är att det INTE var Max dna.
Jag tror absolut att de som gjorts i Tyskland har hjälpt den svenska polisen, det finns en del från Tyskalnd i FUP.
2008-08-11, 16:43
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nu du götapetter skall vi se om jag hittat rätt film?

http://vasteras.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=11146

JA! Strålande! fast jag hade fel...det var inte där jag tyckte hon gick som en modell, det var där jag förstod att hon kunde tas för en man, på gången...
2008-08-11, 16:45
Medlem
Citat:
Det visar att även de inte förstår vad de pratar om. Det kan som sagt helt enkelt inte vara så, att en personlighetsstörning omfattar att personen är minst 18 år.

Är det inte så att vissa störningar "växer" bort hos vissa, ibland? Kanske därför en skriven 18årsgräns?

Dvs vissa människor mognar och är inte såå störda längre? Iallafall en förklarning jag har fått ang en vän med ett liknande, knepigt/stört beteende. Typ "nja under 25 så mycket kan hända-utvecklas till det bättre"-förklaring.

Stormammas sammanfattning med kommentarer är väldigt bra OCH träffande, tycker jag! Hade dock aldrig kunnat uttrycka det så väl själv. Jag tror absolut att C har gjort det här! Trots inga sådana mordiska tendenser innan - vad vi vet om!
2008-08-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Nu du götapetter skall vi se om jag hittat rätt film?

http://vasteras.expressen.se/webb-tv/index.html?serialid=11146

Jag tittade på klippet och också på klippet från Arboga station den 17:e mars, där de visar sekvenser på det de tror är CS, både när hon kommer fram, runt 18:30 samt när hon åker därifrån.

Gå två steg längre ner bland expressens filmklipp, titeln är "Här flyr tyskan från Arboga"

Kunde inte länka direkt till klippet, hoppas att ni hittar det klipp jag menar.

Jag är helt övertygad om att det är hon. Jag har tittat många många gånger på båda klippen och jag tycker att de där benen och sättet att gå, och ha fötterna omlott, liknar det man ser på det första klippet. Kolla och se vad ni tycker, det skulle vara väldigt intressant.
2008-08-11, 16:46
Medlem
Rocamadours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Vad jag förstått så "översattes" de tyska testresultaten så att de gick att jämföra med de svenska. Nagelskrapet, vad jag minns, visade på manligt dna men det enda svar jag sett är att det INTE var Max dna.
Jag tror absolut att de som gjorts i Tyskland har hjälpt den svenska polisen, det finns en del från Tyskalnd i FUP.

Tack! Undrar vad det var för "manligt" DNA i så fall? Kanske någon av Mållganvännernas?
2008-08-11, 16:48
Medlem
zugfahrers avatar
Någon som är mer insatt än jag? Fortsätter man leta efter eventuellt mordvapen i Arbogatrakterna? Letar man fortfarande skor?

Sopor som slängs i lägenheten vid Skarpnäck kunde tydligen inte kontrolleras va?

Har man gjort DNA-analys på tyskans kudde i lägenheten i Skarpnäck?

Finns det fler DNA-analyser att göra? Eller är brottsscenen obrukbar?

Det snackades om ett fotografi som hängde på T och E i hallen. Har jag förstått det rätt att det hade gjorts märken i ansiktet på T? Tårliknande märken?

Fill me in!
2008-08-11, 16:49
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Tack! Undrar vad det var för "manligt" DNA i så fall? Kanske någon av Mållganvännernas?

Ja, det är en massa lösa trådar som jag tycker åklagarsidan kunde gjort bättre ifrån sig ang. Det är synd när det uppstår frågetecken där kanske inga behöver finnas!
2008-08-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zugfahrer
Någon som är mer insatt än jag? Fortsätter man leta efter eventuellt mordvapen i Arbogatrakterna? Letar man fortfarande skor?

Sopor som slängs i lägenheten vid Skarpnäck kunde tydligen inte kontrolleras va?

Har man gjort DNA-analys på tyskans kudde i lägenheten i Skarpnäck?

Finns det fler DNA-analyser att göra? Eller är brottsscenen obrukbar?

Det snackades om ett fotografi som hängde på T och E i hallen. Har jag förstått det rätt att det hade gjorts märken i ansiktet på T? Tårliknande märken?

Fill me in!

Ja fotot var besudlat, som det kallades i FUP, och det är någon som rispat eller på annat sätt förstört fotot, just där T:s ansikte är.
2008-08-11, 16:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frk Nyfiken
Är det inte så att vissa störningar "växer" bort hos vissa, ibland? Kanske därför en skriven 18årsgräns?

Är det inte snarare så att vissa diagnoser inte ställs på personer under 18år helt enkelt?
Du kan tex ha psykopatiska drag men diagnosen ställs inte förrän du är myndig?
2008-08-11, 17:03
Medlem
hayennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millo666
Jag tittade på klippet och också på klippet från Arboga station den 17:e mars, där de visar sekvenser på det de tror är CS, både när hon kommer fram, runt 18:30 samt när hon åker därifrån.

Gå två steg längre ner bland expressens filmklipp, titeln är "Här flyr tyskan från Arboga"

Kunde inte länka direkt till klippet, hoppas att ni hittar det klipp jag menar.

Jag är helt övertygad om att det är hon. Jag har tittat många många gånger på båda klippen och jag tycker att de där benen och sättet att gå, och ha fötterna omlott, liknar det man ser på det första klippet. Kolla och se vad ni tycker, det skulle vara väldigt intressant.

Bra letat - men nu har jag suttit och stirrat mig blind på klippet utan att vara helt övertygad. Skulle absolut inte vilja utesluta att det är hon, men jag tycker inte det finns något att "gå på" helt enkelt? Kan man verkligen läsa ut något av de stillbilderna?
2008-08-11, 17:07
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Är det inte snarare så att vissa diagnoser inte ställs på personer under 18år helt enkelt?
Du kan tex ha psykopatiska drag men diagnosen ställs inte förrän du är myndig?

Tror det rör sig mer om det faktiskt... plus att störningar har en viss tendens att bli värre med åren om de inte behandlas, så det är nog inte ofta man finner tydliga drag av det i personer under 18.
2008-08-11, 17:07
Medlem
Citat:
Dessutom var det ju så att den person CS sa sig ha pratat med på turistbyrån - o beskrev...
Inte passade in på beskrivningen av någon av de som jobbar där...
Om det inte var Mållgans syrra?

CS och T var på turistbyrån sommaren 2007 och då kan det varit möjligt att en ljushårig kvinna med hästsvans jobbade där. Den minnesbilden, liksom flera andra (!) vid tillfället, översatte kanske CS så att de passade in i berättelserna om händelserna våren 2008 med förhoppning att dessa små lögner skulle slinka igenom....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in