2008-08-07, 21:27
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
Kan du hitta inlägget o citera det?
Jag minns det svagt men inte mer...
Jag tror att folk i tråden tolkade det som om det skulle kunna vara ett barn. I själva verket var det vittnet XX. Kvinnan du vet...
2008-08-07, 21:29
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Jag tror att folk i tråden tolkade det som om det skulle kunna vara ett barn. I själva verket var det vittnet XX. Kvinnan du vet...

Jag har läst någonstans att en granne sagt detta i AB....
2008-08-07, 21:30
Medlem
Citat:

Tack för den klargörelsen!
Kvinnan du pratar om, vet jag inte vem du menar.

Det var ju rätt djupgående diskussioner om barnvittnet, som tydligen inte fanns då....
2008-08-07, 21:32
Medlem
ju men . tyskans prat om att hon var där i arboga att fota ruinstenar . hm ... jag är blond men inte så blond .. när man börjar tänka lite logist hmm .. mars månad . klockan är nestan vid 18 .. är det inte mörkt då ute ??? att fota??? stenar i skogen hmm ?? krävs det inte då special lamper och sånt att fota nåt in skogen ..??? eller ??? jag tycker att det är lite konstigt..
2008-08-07, 21:33
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:

Jag har även för mig att det inte riktigt stämde överens med tiden för dådet, eller att vittnet ändrade sig och inte var säker på när hon hörde barnskriken. Inte helt säker dock men det står i FU´n i samband med grannarnas vittnesmål.
2008-08-07, 21:37
Medlem
Astracans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spindrift
Det vanliga är väl dock att drabbade och anhöriga vill fälla första bästa gärningsman?De brukar väl sällan prata om rättssäkerhet och en oro för att en misstänkt GM är fel person?
Det är åtminstone mitt intryck då man har följt liknande händelser...jag kan inte minnas något fall där polisen har en misstänkt GM och nära anhöriga till avlidna tycker att bevisningen är bristfällig och att personen borde frias.

Man kan ju tycka att de drabbade mer än någon borde vara intresserade av att rätt person åker dit, men logik kan lätt få lämna plats åt känslor för den som utsätts för denna typ av tragedi.
Ser man en chans att någon kan fällas så tar man gärna den och intalar sig att det är den skyldige.
..känslomässigt är det värsta som kan hända att fallet blir ouppklarat.

Källhänvisning på att det är så här tack!
Professor Bäver som ju håller med kan ju även den vässa framtänderna och ur någon gammal barkbit tugga fram det som stöder detta påstående!

Jag tror nämligen att du -och Bäver- kommer med helt egensnickrade antaganden som inte är med sanningen alls överenstämmande!

Undra hur alla Mensa-medlemmar hamnade i den här tråden?
2008-08-07, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av musi
ju men . tyskans prat om att hon var där i arboga att fota ruinstenar . hm ... jag är blond men inte så blond .. när man börjar tänka lite logist hmm .. mars månad . klockan är nestan vid 18 .. är det inte mörkt då ute ??? att fota??? stenar i skogen hmm ?? krävs det inte då special lamper och sånt att fota nåt in skogen ..??? eller ??? jag tycker att det är lite konstigt..

Konstigt ja, men inte omöjligt. Bevisa motsatsen istället. Hon hade ju en ficklampa med sig dit. Bara för alla tror hon är en mördare nu så är hon knäpp i allt hon gör. Media kan verkligen skrynkla till folks hjärnor och få de att tro på det mesta.

Alla får tro vad man vill men man får inte bli objektiv.
2008-08-07, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
Jag har även för mig att det inte riktigt stämde överens med tiden för dådet, eller att vittnet ändrade sig och inte var säker på när hon hörde barnskriken. Inte helt säker dock men det står i FU´n i samband med grannarnas vittnesmål.

Det vittnet jag menar såg en person på gatan och kunde ge ett bra signalement.
Inte någon som hörde barnskrik.

Troligtvis svamlade nicket som skrev om detta!!
Även om nicket verkade seriös.
Det antyddes att vittnet skulle vara barn i tråden, och därför blev det komplicerat.
2008-08-07, 21:42
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Konstigt ja, men inte omöjligt. Bevisa motsatsen istället. Hon hade ju en ficklampa med sig dit. Bara för alla tror hon är en mördare nu så är hon knäpp i allt hon gör. Media kan verkligen skrynkla till folks hjärnor och få de att tro på det mesta.

Hade hon tagit foton så är det rätt lustigt att de inte går att återställa när det går med andra foton men det är väl otur det med antar jag?
2008-08-07, 21:44
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin

Nej, det får man ju inte! Bättre att vara subjektiv alltså?
2008-08-07, 21:46
Medlem
Blodprov

Är lat, så jag inte orkat beställa eller läsa FUP.

Är nyfiken på tyska polisens blodprov.
Gick det att spåra droger eller medicin i blodet?
2008-08-07, 21:47
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikkel
Det vittnet jag menar såg en person på gatan och kunde ge ett bra signalement.
Inte någon som hörde barnskrik.

Troligtvis svamlade nicket som skrev om detta!!
Även om nicket verkade seriös.
Det antyddes att vittnet skulle vara barn i tråden, och därför blev det komplicerat.
Nicket som skrev om vittnet sa väl adrig rent ut att det var ett barn? Andra användare spekulerade och tolkade det som om det skulle kunna vara ett barn.

Detta är som jag minns det...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in