2008-08-07, 20:28
Medlem
Soppas avatar
Ok, sorry.. Visste inte att bilderna på barnen hade spridits sep. jorden runt
Citat:
Ursprungligen postat av BallaLina
Jag tycker inte det är fel att vara intresserad av målet. Men det finns tydligen folk som gottar sig i hemska bilder på offer o sprider dem till vidriga sidor på nätet. Och det är fasiken inte ok nånstans. Att läsa o disskutera däremot är helt ok....Då tar man inte bilder på andras barn o sprider jorden runt....helt andra grejer....
2008-08-07, 20:29
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Kan inte farbror blå få tag på honom? Vet polisen om att torrenten ligger där?

Jo det vet farbror blå men TPBs policy är att inte ta bort några torrent om de inte är fel på dem. Anmäl gärna, ju fler som gör det ju bättre!

Soppa:
Grejen är att när FUP ligger som torrent på TPB kan bilderna spridas fritt på näten för all evig tid, tänk dej själv om det vore bilder på dina döda barn?
Jag köpte min FUP o anser då att jag har ett ansvar över den, ingen jag inte litar på till 100% skulle få läsa den. Du o jag o många fler berörs av detta fall på ett sätt som gör att vi i alla fall försöker förstå hur den drabbade familjen har det nu. Andra har tyvärr inte den intentionen utan gör en ploj av det o tycker det hela är kul...det är de jag aldrig skulle vilja fick tag i FUP för jag tror inte ens att dessa bilder skulle ha någon effekt på dem!
2008-08-07, 20:39
Medlem
antonivanssons avatar
Undrar om det är nån som har uppgift på vilken tidpunkt (mellan vilka tidpunkter) CS sökte lägenhet i Stockholm? När började hon söka och när fick hon napp?

Hon berättade att hon senare försökt hitta en ny även fast hon hade rum, för hon ville komma närmre stan. När var detta?

Blev det nåt tjall med hyresvärden också kanske?
2008-08-07, 20:44
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
FUP sid.1380

På fråga säger B-A.A att hon själv inte hört några rykten om vem som skulle
ha utfört mordet eller vad motivet skulle ha varit. Det enda hon har hört det är ungdomar som
har varit inne på Internet på Flashback och där det skrivits mycket om dubbelmordet och
mordförsöket i Arboga.

Förstår inte riktigt varför du citerat mitt inlägg. Det enda jag ville få fram tidigare, innan MOD rensade, var att pajkastningen ang. vem som har vilken bakgrund, eller frågor om vilka som kommer från Arboga, här på fb, skulle dumpas eftersom de var OT. A bit confused now actually, fröken Tulipan.
Senast redigerad av PappasPralin 2008-08-07 kl. 20:48.
2008-08-07, 20:44
Medlem
Presidents avatar
Är det sant att Tysken är vänsterhänt?
2008-08-07, 20:45
Medlem
BallaLinas avatar
Är det inte rätt lustigt att (enligt CS facebooksida)

* CS är med i en (av många grupper) grupp som kallas "Bevara oss från gatuvåldet".

* Att CS karraktär i LOST är BENJAMIN LINUS!!!! (Den onda mördaren i serien)
(och undertexten beskriver henne som en intelligent person men att hon ibland utnyttjar hennes intelligens "in a sneaky way" och att folk ser henne som en råtta!)

* Att hon precis tagit ett "Inner criminal"-test runt morddagen, antagligen före.

* Att ingen har velat gett CS vampyrbett, men hon själv har 142 poäng i att ge andra bett

Bara en reflektion...
2008-08-07, 20:50
Medlem
nackepas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irriterad
Ingen sa något alls om CS från början. Var får du allt från??

Varför dröjde det så länge innan CS kom på tal?

T diskuterade ju med RJ vid köksbordet om henne redan morgonen 18.e mars.

Varför kom inte tipset till polisen om CS från T? Nej det kom från en väninna som senare enligt dagens förhör fick träffa E utan att vara avlyssnad.
2008-08-07, 20:51
Medlem
Pasolinis avatar
Bevakningen idag

Har inte rättegången kört på fulltid idag? Tycker inte mediernas bevakning har varit som tidigare....på aftonbladet har Arboga-morden glidit ner väldigt från tidigare lr är det att intresset bara svalnat?
2008-08-07, 20:52
Medlem
Några frågor

Jag har funderat på några saker, bl a följande...

Nån som vet nåt om huruvida CS är medicinerad just nu?
Kanske nåt som hjälper henne stänga ute (känslomässig) smärta och känslor, och som kanske även överhuvudtaget gör henne mer "okänslig" och kanske även mer åt det självsäkra/"arroganta" hållet?

Vet vet man om CS familjesituation?
Hennes mamma var svårt sjuk (döende). Är hon avliden nu? Har CS gett nån reaktion på det? (Under rättegången verkar ämnet ha undvikits? Dvs utöver att CS påstod att hon drog till med hammarhistorien för att slippa prata med en kompis om det hela.)
Har hon alltså även en far och en syster, som hon inte haft kontakt med på flera år? Varför inte? Vad vet man om CS:s pappa/syster? Är det exv CS som brutit med dem (i så fall varför?), snarare än vice versa??

Ovanstående faktabitar tycker jag är intressanta.

Sen vore intressant med en mer spekulerande diskussion om CS:s mentala tillstånd överhuvudtaget, men det kanske i så fall passar bättre i separat tråd? Jag är på sätt och vis inte så jätteförtjust i att spekulera alltför mkt i hälsan hos personer man vet typ noll om, eftersom man kan vara helt fel ute. Men likväl är det intressant.
Nån teori om CS? Kanske schizoid? (Ej att förväxla med schizofren.) Rentav antisocial? Narcissistisk?? Båda de sistnämnda har nämnts flera gånger i tråden/trådarna.
2008-08-07, 20:54
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasolini
Har inte rättegången kört på fulltid idag? Tycker inte mediernas bevakning har varit som tidigare....på aftonbladet har Arboga-morden glidit ner väldigt från tidigare lr är det att intresset bara svalnat?
Det kanske är, för utredningen, mindre intressanta personer som hörs?

Tidigare har det varit dom direkt inblandade.
2008-08-07, 20:55
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beitos

Vet vet man om CS familjesituation?
Hennes mamma var svårt sjuk (döende). Är hon avliden nu? .

Henns mamma dog....... när hon satt häktad har jag för mig....Hon bröt ihop i cellen.
2008-08-07, 20:55
Medlem
antonivanssons avatar
Citat:
Är det inte rätt lustigt att (enligt CS facebooksida)

* CS är med i en (av många grupper) grupp som kallas "Bevara oss från gatuvåldet".

* Att CS karraktär i LOST är BENJAMIN LINUS!!!! (Den onda mördaren i serien)
(och undertexten beskriver henne som en intelligent person men att hon ibland utnyttjar hennes intelligens "in a sneaky way" och att folk ser henne som en råtta!)

* Att hon precis tagit ett "Inner criminal"-test runt morddagen, antagligen före.

* Att ingen har velat gett CS vampyrbett, men hon själv har 142 poäng i att ge andra bett

Bara en reflektion...

Är inte CS facebook borttagen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in