Jag har funderat på några saker, bl a följande...
Nån som vet nåt om huruvida CS är medicinerad just nu?
Kanske nåt som hjälper henne stänga ute (känslomässig) smärta och känslor, och som kanske även överhuvudtaget gör henne mer "okänslig" och kanske även mer åt det självsäkra/"arroganta" hållet?
Vet vet man om CS familjesituation?
Hennes mamma var svårt sjuk (döende). Är hon avliden nu? Har CS gett nån reaktion på det? (Under rättegången verkar ämnet ha undvikits? Dvs utöver att CS påstod att hon drog till med hammarhistorien för att slippa prata med en kompis om det hela.)
Har hon alltså även en far och en syster, som hon inte haft kontakt med på flera år? Varför inte? Vad vet man om CS:s pappa/syster? Är det exv CS som brutit med dem (i så fall varför?), snarare än vice versa??
Ovanstående faktabitar tycker jag är intressanta.
Sen vore intressant med en mer spekulerande diskussion om CS:s mentala tillstånd överhuvudtaget, men det kanske i så fall passar bättre i separat tråd? Jag är på sätt och vis inte så jätteförtjust i att spekulera alltför mkt i hälsan hos personer man vet typ noll om, eftersom man kan vara helt fel ute. Men likväl är det intressant.
Nån teori om CS? Kanske schizoid? (Ej att förväxla med schizofren.) Rentav antisocial? Narcissistisk?? Båda de sistnämnda har nämnts flera gånger i tråden/trådarna.