2008-08-06, 19:52
Medlem
zugfahrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rägg Hägg
Är Magazin24´s rapportering felaktig? Har du någon annan källa?

I aftonbladets rapportering stod det såhär:
"Varför berättade du om bilresan först i dag?

– Det är en bra fråga. Egentligen vill jag bidra till mitt försvar, men det finns gränser och därför var det svårt att göra det. Du måste försöka sätta dig in i min situation. Ingen person i denna sal, vet vad som hände denna dag. Jag är den enda som vet att den person som begick de här gärningarna fortfarande befinner sig på fri fot. Jag vet inte vad det ligger för motiv bakom eller vem det riktade sig mot. Du måste förstå att jag är rädd om min familj och mina vänner. "

och såhär rapporterade SVD kring samma fråga:
"Åklagaren: – Varför berättar du om den här bilresan först i dag?

Kvinnan: – Det är en bra fråga. För att jag vill bidra till mitt försvar. Men det finns gränser utifrån också, du måste försöka sätta dig in i min situation. Ingen i denna sal vet vad som hände denna dag. Jag är den enda i denna sal som vet att den person som begick dessa gärningar fortfarande är på fri fot. Jag vet inte vem som gjorde det eller vem som gjorde det, men jag är verkligen rädd om min familj och mina vänner. Det måste du förstå. Jag vill inte dra in mina vänner i detta. "
2008-08-06, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Jag har läst obduktionsprotokollen och grät jag inte helt så var jag bra nära. Jag skrev väl heller inte att hon borde stortjuta, men de flesta skulle nog iaf visa någon slags reaktion.

Hon kanske inte kan visa känslor i den pressade situation hon är i. Hon står ju åtalad för morden. Är hon nu oskyldig så kanske detta är hennes sätt att försvara sig, alla kan ju inte reagera likadant.
2008-08-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Hon gråter dock när det talas om hennes sjävmordsförsök eller uppbrottet med T. När det är något som rör henne. Men inte en min när man talat om barnen och läst upp obduktionsprotokoll os v. Märklig människa.

Innerst inne har varje människa en själ... en god själ givetvis och det ställe ditt de flesta söker sig när det blir fel. Det är humant och riktigt men de förlåter inte våra synder.
Det jag vill säga är att hos alla, finns det en bättre sida.

Men tillbaka till våra synder. Var och en måste stå för sina handlingar och det finns inga ursäkter för att bete sig. Anledningar och bakgrunder i ens liv är ok som förklaringar men alla, liksom spindeln, måste krypa till korset till slut med sina mål och mening. Det finns ingen ursäkt som förmildrar det faktumet att man tagit någon annans liv. Har man gjort det kan man inte leva ett normalt liv förrän erkännandet är gjort.
Bannlyst
C

är som en liten trotsig tonåring, det är ngt fundamentalt fel i hennes brain.
Som ngn sa, var det mina barn levde hon inte till nästa andetag...
Vore kul med en riktig tuff utfrågning, utan lagens insyn , mellan de berörda, hur länge skulle hon hålla ut?
Känns som att hon lattjar med rättvisan och de två små barns liv hon tagit, därav borde vi som vill ha sanningen även kunna lattja med hennes...
Eller borde ha VÅR SKYLDIGHET.
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beccasin
Hon kanske inte kan visa känslor i den pressade situation hon är i. Hon står ju åtalad för morden. Är hon nu oskyldig så kanske detta är hennes sätt att försvara sig, alla kan ju inte reagera likadant.

Hon visade ju känslor idag, så uppenbarligen så är hon ju inte helt oförmögen med det. Och neh jag påstår inte att alla reagerar likadant, jag skrev att jag tyckte att hon beter sig väldigt märkligt.
2008-08-06, 19:57
Medlem
Hunnerkungens avatar
I förhör med vännen Dimitros berättar han om ett party som ägt rum i slutet sept/ början på oktober i lägenheten på söder(Timmermansgatan).
Att hon fött barn i oktober som hon nu senast påstår är en ren lögn.
Hennes andra självmordsförsök skedde också i oktober.
2008-08-06, 19:58
Bannlyst
En fråga bara som kanske finns svar på någonstanns i trådarna: Har de hittat DNA på alla familjemedlemmarna i huset? Dvs E,T och barnen. Eller fanns det DNA från ambulanspersonal och dylikt?

Jag snacka med en som är duktig på DNA-teknik. Han sa att det är högst osannolikt att tyskan genomfört dådet om DNA saknas.
2008-08-06, 19:59
Medlem
Kvinnan skyldig

Hon är skyldig till mordet begriper ni väl? Läs hela förhöret. Hon e så busted.//Annonym
2008-08-06, 20:02
Medlem
airbags avatar
Är alla 56 vittnena åklagarens vittnen? Har försvaret vittnen som skall höras?

Någon insatt som vet?
2008-08-06, 20:03
Medlem
Dna

Att det inte finns DNA från GM, d.v.s. CS är inte så konstigt. Brottsplatsen är ju kontaminerad. Det har varit massor med folk där precis efter morden, så jag förstår inte varför det skulle vara så märkligt.

GM har klivit in, slagit med hammaren, och gått ut. Om denne lämnar saliv, drunknar det i mängden. Hårstrån är lite tuffare, men hon kan ha haft håret hårt uppsatt och en luva. Dessutom kan hon ha haft handskar på sig.

De här morden var väl planerade.

Däremot är det märkligare med var hon gjorde av kläderna på den korta tiden efter morden.
Senast redigerad av millo666 2008-08-06 kl. 20:13.
2008-08-06, 20:05
Medlem
Laktostolerants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av airbag
Är alla 56 vittnena åklagarens vittnen? Har försvaret vittnen som skall höras?

Någon insatt som vet?

Åklagarsidan har kallat 56 vittnen.
2008-08-06, 20:05
Medlem
stardust74s avatar
Hittills...

Jag är jätte besviken över åklagarnas och målsägarbiträdernas sätt att ställa frågor. Jag tycker att dom borde ta sitt tillfälle och vara mycket tuffare mot CS, ifrågasätta henne mer och pressa henne mer. Dom vet själva att dom har ett alldeles för svagt "case", och borde verkligen göra mer för att sätta dit henne.

Angående CS så tror jag att hon är mycket arrogant, anser sig vara förnäm och bättre än dom flesta. Hon tycker nog själv att hon är så pass intellektuell och smart (hennes egna beskrivning av sig själv i dag) att hennes lögner går hem. Jag tror att hon gravt underskattar omvärldens intelligens och tycker sig vara bättre än andra.

Är själv helt övertygad om hennes skuld. Att hon inte attackerade T utan E och barnen tror jag berodde på att hon ville beröva honom den familj han funnit. Hon hatade nog E och barnen för att dom gav honom en glädje och fick honom att vilja vara med dom och inte henne. För många år sedan var jag upp över öronen förälskad i en man, som senare avslutade vår relation för att bli tillsammans med en kvinna som hade två barn. Jag var så arg !!! Jag avskydde verkligen henne. Nu gick det över efter ett tag, och jag som en någorlunda normal människa underhöll aldrig någon sorts tanke om den nya kvinnan eller hennes barn, men kärleken till mannen gjorde att jag inte avskydde honom utan kvinnan som "tog honom" ifrån mig... Men när jag överför mina känslor från förr och tänker mig en gravt känslomässigt störd CS så anar jag nästan vilka tankar som kan födas fram hos en sådan kvinna...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in