2008-08-07, 17:54
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Nej, det förstår jag. Jag tänker likadant själv: om något skulle hända mina döttrar så skulle jag inte tveka att slå ihjäl den skyldige, t ex en våldtäktsman eller pedofil. Så jag är nog lika förvånad som du att det så sällan sker.

Som tur är kanske vi ska tillägga,
detta stadie av tunnelseende för inte något gott med sig
o egentligen är det en rättstat jag vill leva i!
Jag bara försökte förklara hur jag tror att ooooo
känner när folk misstror o hånar en nära vän
som varit med om något fruktansvärt!
Nu är både ooooo (även om det inte verkar så här...)
o Emma väldigt snälla o rättrådiga människor men ooooos
frusration inför vissa inlägg förstår jag.
2008-08-07, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av miapetter
"Ska" o "är" är i realiteten inte alltid samma sak, när en utskrift av förhöret gjorts ska den förhörde själv godkänna det, antingen genom att denne får läsa utskriften eller genom att den läses upp i telefon.
Ett tips till de som ev. hamnar i den sitiationen är att VERKLIGEN läsa vad där står innan ni skriver under! En polis som sammanfattar ett bandat förhör kan få mycket om bakfoten o de flesta poliser skriver sedan så lite som möjligt. Så visst tappar det på vägen, även om det SKA vara ordagrant!

Mänskliga faktorn ska inte förbises vid utskrifter efter band. Ordet "bör" kanske hade passat bättre in.
Hur som helst "bör" ett ordagrant återgivande av ett förhör, innehålla allt.
Jag misstänker att vi pratar om lite olika saker och det kan vara jag som missförstod det först. I FU återger man förhören såsom jag förklarade men ihop med detta finns det att läsa ett sammandrag som kanske är skrivet för att skingra ev. oklarheter. Jag vet inte.
2008-08-07, 17:59
Medlem
elidahmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappasPralin
I förhöret idag säger CS att hon bl.a. varit på Smedjan en kväll med sina vänner. Vet att T arbetade där men vad är det för ett ställe? Är det ett ställe CS normalt skulle gå till om inte T arbetade där, dvs. ett ställe man normalt skulle besöka om man vill gå ut i Köping?

Sitter nu och läser igenom tråden efter ett par dagars uppehåll, och ber om ursäkt om frågan redan blivit besvarad eftersom jag inte kommit igenom hela än.

Smedjan är inte ett ställe man vanligtvis går ut på i köping, om man inte är under 18 vill säga.... De har mycket ungdomsverksamhet bl a.
2008-08-07, 18:00
Medlem
miapetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Mänskliga faktorn ska inte förbises vid utskrifter efter band. Ordet "bör" kanske hade passat bättre in.
Hur som helst "bör" ett ordagrant återgivande av ett förhör, innehålla allt.
Jag misstänker att vi pratar om lite olika saker och det kan vara jag som missförstod det först. I FU återger man förhören såsom jag förklarade men ihop med detta finns det att läsa ett sammandrag som kanske är skrivet för att skingra ev. oklarheter. Jag vet inte.

Jag tror dessutom att vi pratar utifrån erfarenheter från olika polisdistrikt o jag misstänker att det tyvärr skiljer sig åt geografiskt oxå, tyvärr..
2008-08-07, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cookie777
Du får gärna rikta dig till den som sagt att hon skulle ha haft luva på sig. Jag själv tror att hon haft håret uppsatt, eftersom hon verkar trivas i just den frisyren. Vidare så verkar det rätt lönlöst att diskutera med dig, eftersom du verkar ha vissa problem att förstå vad man skriver.

Du menar när man inte vill se det på ditt sätt. "kram"
2008-08-07, 18:19
Medlem
En snabb fråga.. jag sitter o läser fup, men vill verkligen inte se några hemska bilder.. VAD exakt finns att se? vilka sidor bör undvikas... tack.
2008-08-07, 18:21
Medlem
BallaLinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runkeballe
Grov var nånstans?? Hon e ju smal som en sticka även i ansiktet..

http://i25.tinypic.com/ea5puw.jpg

Här e hon riktigt grov i ansiktet....
2008-08-07, 18:22
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Återfallsgäst
Jag ger upp. Jag hittade det aktuella avsnittet men förstår inte heller den konstiga meningen. Dessutom försökte jag leta fram andra förhör i FUn som gäller det aktuella fotot men hittar inget som ger vid handen om de visat det för E eller inte. Tilläggas ska kanske att jag ärligt talat inte har tid att ägna mig mer åt detta just nu. Men jag tolkar fortfarande de två tidigare citaten som att något ev kan ha kommit emellan och fotot av någon anledning aldrig visades för E, även om detta just var syftet. T ska såvitt jag hastigt kunnat läsa mig till ur FUn aldrig ha sett eller träffat L så varför just han skulle se bilden fattar jag inte riktigt.
T vittnar också om detta fotot:
13.40 Det skulle ha visats ett fotografi för Emma på sjukhuset. Vad var det för fotografi?

– Det vet inte jag.

Det finns en uppgift från dig att Emmas föräldrar ska ha visat ett fotografi på en kvinna som Emma pratade om på sjukhuset?

– Jag har sett ett kort på ... (en kvinnas namn). Om hennes föräldrar visat kortet för Emma får du fråga dem om. Källa:AB

Jag får uppfattningen att han svänger sig en del här. Är inte säker på att familjen är helt ärlig när det gäller om de visat detta kort eller inte. Emma sa i sitt vittnesmål att hon inte kommer ihåg vilket. Just detta är farligt om hon har sett en bild på en kvinna, mycket lik CS, i sitt omtöcknade tillstånd. Det finns en risk att en falsk minnesbild av ett signalement kan ha skapats om hon sett bilden.
2008-08-07, 18:28
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Du menar när man inte vill se det på ditt sätt. "kram"

Nej så är det faktiskt inte. Men jag föredrar när man faktiskt läser mina inlägg och inte bara vänder och vrider på allt in absurdum. Sen har jag kikat lite på din historik och inser lite att du ganska ofta talar emot dig själv. Därmed så är du rätt lönlös att diskutera med.
2008-08-07, 18:31
Medlem
cookie777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
13.40 Det skulle ha visats ett fotografi för Emma på sjukhuset. Vad var det för fotografi?

– Det vet inte jag.

Det finns en uppgift från dig att Emmas föräldrar ska ha visat ett fotografi på en kvinna som Emma pratade om på sjukhuset?

– Jag har sett ett kort på ... (en kvinnas namn). Om hennes föräldrar visat kortet för Emma får du fråga dem om. Källa:AB

Jag får uppfattningen att han svänger sig en del här. Är inte säker på att familjen är helt ärlig när det gäller om de visat detta kort eller inte. Emma sa i sitt vittnesmål att hon inte kommer ihåg vilket. Just detta är farligt om hon har sett en bild på en kvinna, mycket lik CS, i sitt omtöcknade tillstånd. Det finns en risk att en falsk minnesbild av ett signalement kan ha skapats om hon sett bilden.

Hur svänger han menar du? Han säger att han sett ett foto men att han inte vet om E har tittat på det? Ser inte det som särskilt motsägelsefullt eller att han skulle ha svängt någonstans. Förklara gärna lite närmre.
2008-08-07, 18:31
Medlem
styrlunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge

– Det vet inte jag.

nämnde inte mamman i nått av förhören att kvinna var väldigt solbränd? Bilden jag kommer att tänka på är den där photoshoppade bilden hon hade på facebook. Där var hennes hudfärg väldigt åt det bruna hållet.
Och just den bilden dök ju upp här på FB väldigt tidigt.
2008-08-07, 18:53
Medlem
PappasPralins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elidahme
Sitter nu och läser igenom tråden efter ett par dagars uppehåll, och ber om ursäkt om frågan redan blivit besvarad eftersom jag inte kommit igenom hela än.

Smedjan är inte ett ställe man vanligtvis går ut på i köping, om man inte är under 18 vill säga.... De har mycket ungdomsverksamhet bl a.

Jag har förstått det i andra inlägg men tack ändå för att du svarade.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in