Nu har jag inte börjat än, men ändå:
Nej, jag tror inte det är ett (oöverstigligt) problem. För det första är ju inte det någon renodlad utbildning för programmerare, utan det är ju mer inriktat på att ge en bredare IT-utbildning där din tekniska förmåga bara är en en del. (Däremot inte sagt att jag tror det är nån nackdel att vara erfaren amatör-programmerare .)
För det andra är det ju faktiskt så att du är där för att _lära dig_.

Har programmet inga förkunskapskrav på kurser i programmering så är det antagligen tänkt att du ska kunna komma in som total färsking och lära dig på egen hand under utbildningen.
Själv har jag bara sysslat med webbprogrammering (ASP+PHP) och det känns som en OK grund, men inget mer. Om nån månad (shit!) börjar jag studera systemvetenskap och hela den första terminen spenderas med kursen Informatik A och första momentet "Introduktion till Informatik" (5 veckor) verkar vara rätt lugn:
Citat:
Kursmomentet ger en introduktion till ämnet informatik. Syftet med momentet är att orientera om informatiks innehåll som omfattar både själva informationstekniken och dess sociala aspekter på informationsteknikens användning. Vidare orienterar momentet om universitet och universitetsstudier i allmänhet liksom vetenskap, särskilt informatik och samhällsvetenskap. Under momentet stiftar vi bekantskap med olika tillämpningar av informationsteknologin. Momentet innehåller laborativa moment där olika datortillämpningar utnyttjas.
Sen följer moment som verkar vara mer generell orientering kring IT och IT-system.