Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-28, 20:52
  #1717
Medlem
BosseRingholms avatar
En gissning: kan det vara för lätt att fuska? Typ anställa en pakistanier som gör alla tentor och uppgifter åt dig.
Citera
2024-01-28, 21:12
  #1718
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseRingholm
En gissning: kan det vara för lätt att fuska? Typ anställa en pakistanier som gör alla tentor och uppgifter åt dig.

Tentor och så går att köra zoom-övervakade. Man kan även köra seminarium med kamera på som en del av redovisningen osv. Finns väldigt kreativa lösningar som lärare kan använda.
Citera
2024-01-29, 11:58
  #1719
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trådstart inklistrad.

Mod.
Citera
2024-03-14, 08:17
  #1720
Medlem
Ni som läser eller har läst Systemvetenskapliga programmet i Örebro

Hur ofta behöver man faktiskt vara i skolan? Jag vill läsa den här utbildningen men jag vill inte flytta från Uppsala till Örebro. Är det tillräckligt få tillfällen att det inte krävs att man behöver flytta dit?
Citera
2024-03-14, 09:24
  #1721
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Trådstart inklistrad.

Mod.
Citera
2024-03-18, 11:16
  #1722
Medlem
Tänkte passa på att hijacka tråden liten då jag själv har lite livskris. Någon som gått IT, Design & Media Södertörn och vet vad man kan bli och arbeta inom med en Medieteknik kandidat examen ? Planen är att ta den och lägga till programmeringskurser om det inte ingår mycket som b.la Java, C/C++, samt lite cybersäkerhet. Vad är era åsikter och tankar kring en examen inom medieteknik? Kommer ej in på SU med stor sannolikhet då antagningen på deras systemvetenskap - affärssystem och tjänstedesign är 0.9 och jag har 0.8 HP. Ska skriva ett till nu i vår men tänker som backup plan södertörn med tillagda kurser. Vill jobba inom UI, webbutveckling och ev testare kan vara roligt. Vad tycker ni och hur tror ni möjligheterna är för mig? Vore extremt tacksam för svar och tankar!
Citera
2024-03-20, 10:58
  #1723
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supreme2231
Tänkte passa på att hijacka tråden liten då jag själv har lite livskris. Någon som gått IT, Design & Media Södertörn och vet vad man kan bli och arbeta inom med en Medieteknik kandidat examen ? Planen är att ta den och lägga till programmeringskurser om det inte ingår mycket som b.la Java, C/C++, samt lite cybersäkerhet. Vad är era åsikter och tankar kring en examen inom medieteknik? Kommer ej in på SU med stor sannolikhet då antagningen på deras systemvetenskap - affärssystem och tjänstedesign är 0.9 och jag har 0.8 HP. Ska skriva ett till nu i vår men tänker som backup plan södertörn med tillagda kurser. Vill jobba inom UI, webbutveckling och ev testare kan vara roligt. Vad tycker ni och hur tror ni möjligheterna är för mig? Vore extremt tacksam för svar och tankar!
Nu har jag inte koll på antagningsstatistisken.
Men alla utbildningar på DSV finns det någon av dem som har lägre antagningspoäng som du kan söka till istället?
Eller kanske läsa fristående kurser inom data- och systemvetenskap?

Jag har både kandidat och magisterexamen i medieteknik från SH. Dock som fristående kurser. Och jag har arbetat nu snart 15 år inom IT.
Men får nog säga att jag haft tur också och glidit på bananskal.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback