Citat:
Ursprungligen postat av Timpsiii
Undrar samma sak, vad är det för skillnad mellan dessa 2 egentligen?
Hade samma frågor för exakt ett år sedan, det jag kom fram till är att om du läser på Malmö högskola så blir du låst till systemutvecklare men om du läser till systemvetare så får du en större bred samt att det väger tyngre på papper att du gått ut från Lunds universitet.
Som systemvetare kan du söka systemutvecklar jobb men som systemutvecklare kan du inte söka jobb som systemvetare.
Om det är programmering du är intresserad av så går det att välja till i termin 5 då väljer man vad man vill bli fördjupa sig på, visa väljer ekonomi andra väljer psykologi (tror jag dom kallar det för) sedan har vi den gruppen som väljer programmering.
Har själv inte gått på Malmö högskola men jag kan direkt säga att våran institution är väldigt rörigt till och från. Och visa kurser är rent utsagt flummiga som fan, men i det stora hela så får du en bred som gör att du i framtiden med ett systemvetenskaps examen lätt borde kunna hitta massvis med jobb.
Nu påstår jag inte att Malmö högskolas systemutvecklare är dålig utbildning, men som jag har förstått det så blir du låst till systemutvecklare om du studerar till det, samt att Malmö högskola bär inte lika hög status som Lunds universitet.