Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det är klart datavetenskap/datateknik programmerar mycket mer än systemvetare men du har fortfarande inte förklarat vad det är ni fyller upp den tiden ni inte programmerar på. Jag känner hur många systemvetare som helst och jag vågar påstå att dom kan inget som inte jag kan så jag vill gärna ha exempel från dig nu. Vad har du lärt dig som du anser är så mycket värdefullare än programmering? Min bild är att när vi programmerar så har systemvetarna fritid (som de indirekt uppmuntras till att använda till programmering på egen hand).
Verksamhetsutveckling, processanalys, målanalys, styrke- och problemanalys, metodanalys och -utveckling, processtyrning, projektledning, gruppsykologi, ledarskap, organisationsteori, databasdesign och -modellering, modellutvärdering, informationssystem, systemarkitektur, historiska perspektiv på IT/IS, affärssystem, systemutveckling, kalkylering, företagsekonomi, interaktionsdesign...
Men det är klart, du kan ju skriva nätverksprotokoll på femtielva sätt. Det har du ju nytta av.