Citat:
Ursprungligen postat av sannon
Vi ses där!

Jag har väl inte tänkt förbereda mig annat än köpa allt man behöver. Kurslitteratur och pennor osv..?
Har inte fått mitt brev med information från UU än, föräldrarna vidarebefordrade det till mig, men misstänker att det har kommit bort i posten.. står det något där man måste veta just nu, eller kan jag vänta lite och hoppas på att det dyker upp?
Vilken kategori går DSV under förresten, ska ansöka om norska studielån och blir lite osäker..
- Humanistiske fag
Dette fagområdet omfatter f.eks. språk, historie, arkeologi, kunsthistorie, litteraturhistorie, filosofi og religionshistorie. - Kunst/kunsthåndverk
Dette fagområdet omfatter utdanninger innen drama, teater, bildende kunst, kunsthåndverk, skulptur, design og film. - Økonomisk-administrative fag
Dette fagområdet omfatter fagene økonomi og ledelse som i Norge blir tilbudt f.eks. ved Handelshøyskolen i Bergen og BI. "Bachelor in Business Administration", "Bachelor in Commerce", "Bachelor in Finance" og "Bachelor of Management" er eksempler på utdanninger innenfor økonomisk-administrative fag. - Samfunnsfag
Dette fagområdet omfatter statsvitenskap, sosiologi, utviklingsstudier, geografi, sosialantropologi og sosionomutdanning. - Teknologiske fag
Dette fagområdet omfatter tradisjonelle ingeniørfag og i tillegg fag som bioteknologi, radiografi og optometri/optikk.
Misstänker att det är "Samfunnsfag", men är inte 100% säker?