Citat:
Umbrella Guy jämförde handstilen i "psykologens anteckningar" med Heards egen handstil och fann stora likheter i någon av sina långa senaste videor. Hur stora växlar man kan dra på detta är osäkert, men vad som är intressant är att anteckningarna inte heller ser ut som en psykologs anteckningar över en patient utan är skrivna mer i stilen av en målande novell med kraftfulla uttryck - dvs Heards stil när hon presenterar sig själv. Angående Ambers nya stödbevisning, dvs terapeut-anteckningarna som påstås styrka misshandel sedan åtminstone år 2012:
Del 2:
En separat fråga från deras obefintliga bevisvärde som jag gick igenom i del 1 är ju vad dessa anteckningar faktiskt är för något. Jag ser två huvudspår just nu.
Spår 1: Fejk. Eftersom Amber delar både diagnos och beteenden med t ex Jodi Arias som var flitig med att försöka skapa fejkad bevisning till sin rättegång så är det inte inte helt osannolikt att Amber gjort något liknande. Anteckningarna kan alltså helt enkelt vara framställda av Amber själv.
Spår 2: Lögner: Eftersom en del av Ambers diagnoser innebär att hon är kraftigt uppmärksamhetssökande och kan vara beredd att gå långt för att få det är det möjligt att hon helt enkelt hittat på en massa skit hos sin terapeut för att hon var avundsjuk för all uppmärksamhet Depp fick från hennes familj och vänner.
Nån mer som har något spår?
Del 2:
En separat fråga från deras obefintliga bevisvärde som jag gick igenom i del 1 är ju vad dessa anteckningar faktiskt är för något. Jag ser två huvudspår just nu.
Spår 1: Fejk. Eftersom Amber delar både diagnos och beteenden med t ex Jodi Arias som var flitig med att försöka skapa fejkad bevisning till sin rättegång så är det inte inte helt osannolikt att Amber gjort något liknande. Anteckningarna kan alltså helt enkelt vara framställda av Amber själv.
Spår 2: Lögner: Eftersom en del av Ambers diagnoser innebär att hon är kraftigt uppmärksamhetssökande och kan vara beredd att gå långt för att få det är det möjligt att hon helt enkelt hittat på en massa skit hos sin terapeut för att hon var avundsjuk för all uppmärksamhet Depp fick från hennes familj och vänner.
Nån mer som har något spår?
Det lutar åt att anteckningarna således är förfalskade av Heard själv, men ifall de mot all förmodan skulle vara äkta så återger de ändå bara vad Heard har påstått inför sin psykolog. I det senare fall uppstår då mysteriet varför inte psykologen gjorde en polisanmälan mot misshandlaren och våldtäktsmannen Depp vilket Californias lag stagar att en psykolog måste göra.
Det lär finnas väldigt goda skäl till att rätten inte accepterade detta "bevismaterial".