Fritt översatta Amber-uttalanden att notera särskilt från part 2:
1. "Jag är inget perfekt eller omtyckt offer" sa kvinnan som med emfas sa i rättegången att hon ALDRIG, ALDRIG sagt sig vara ett offer
2. "Jag är rädd för att han ska stämma mig igen vad jag än säger" sa kvinnan som tackade ja till en intervju där hon påstår att allt hon tidigare sagt om Depp är sant
3. "Målet med förtalsrättegångar är att ta ifrån någon dess röst"
4. "Min op-ed handlade inte om mitt förhållande med Johnny...den handlade om att jag ville låna min röst till en kulturell diskussion som då fördes"
5. "Mina advokater gick igenom hela min op-ed innan publicering"
6. "Om det här var en hoax, varför samarbetade jag inte med polisen?" (För att du just då var ute efter att pressa honom på skilsmässopengar, din jävla häxa!)
7. "Varken jag eller någon ur mitt team läckte något till TMZ, varför skulle vi gjort något sådant?"
8. "När jag har blåmärken säger alla att de är fejk, när jag inte har dem säger de att jag är oskadd"
9. "Ett pledge uppfylls över tid, det ligger i sakens natur"
10. "Jag vet inte om juryn trodde jag ljög om pledge/donate eftersom så mycket av rättegången handlade om misskreditera mig"
11. "Jag borde inte ha behövt att öronmärka all 7 000 000 $ för donation"
12. "Jag gjorde det rätta som stod upp för sanningen"
13. "Jag älskade honom av hela mitt hjärta och gjorde allt jag kunde för att få det att fungera"
13. "Jag har inga onda känslor gentemot Johnny. Jag älskar honom fortfarande. Det är lätt att förstå för alla som någon gång älskat någon"