2022-06-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Håller de Johnny-hatande krönikörerna på att prova ett nytt grep genom att smyga in hatet i texter som handlar om annat?

Här handlar det på ytan om Liberalernas partiledare, men så plötsligt dyker han upp:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...tad-intensitet

Edit: ”Var allt bättre förr? Ja! Och med förr menar jag förra året. Johnny Depp hade inte blivit ansiktet för en backlash mot #metoo. Sverige var ett alliansfritt land och Nyamko Sabuni var partiledare för Liberalerna”.
(…)
”Populism får ofta oväntade konsekvenser. Som att Donald Trump valdes till USA:s president eller att Sean Penn skulle smälta ner sin Oscarstatyett för att Ukrainas president inte blev bjuden till Oscarsgalan. Men populismen skapar också oväntade motreaktioner, i alla fall för mig. Helt plötsligt känner jag sympati för högersossen Morgan Johansson och står inte ut med att se Johnny Depps ansikte, som en gång väckte stort behag”.

Edit 2: Dessförinnan hade krönikören beskrivit populism som ”en parasit som äter sig genom kroppen. Maskhål först i hjärtat och sen i hjärnan. Kvar finns bara en äcklig mos som påminner om en människa”.

Detta är alltså Tone Schunnesson. Hon har öppet förespråkat att alla vita män ska skjutas så givetvis hatar hon Depp och Liberalernas nya partiledare av enbart den anledningen. Hon är en ideologiskt besatt demagog och rasist så att hon på något vis skulle kunna se objektivt på det här målet är givetvis omöjligt.

För såna som henne är inte objektiva fakta runt målet intressant - det enda som är intressant är hur hon kan använda det i sin ideologiska kamp och sitt hat mot vita män.

https://twitter.com/hanifbali/status...86157616578560
Senast redigerad av Reiwa 2022-06-15 kl. 17:55.
Citera
2022-06-15, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det finns ganska många orsaker att kritisera vad som skett i förtalsmålet i UK, men en gissning är att då Heard inte var skyldig att överlämna någon information (Depp ansökte om att rätten skulle belägga henne med skyldighet att göra just det, men fick obegripligt nog avslag) missade man en hel bunt med bevisning. Jag tror dessutom att domaren inte hade bedömt Heard som trovärdig idag mot bakgrund av att det nu är klarlagt att Heard begick mened i Royal Courts of Justice. Hon satt och ljög folk rakt i ansiktet i en rättssal.

Mot bakgrund av de anklagelser om jäv som riktats mot några av de inblandade och att det nu finns skäl att misstänka att en prövning om resning i det målet kan komma att godkännas skulle jag inte vara för säker på att det nuvarande utfallet i det målet blir det slutgiltiga. Det får tiden utvisa.
Depp var också krossförhörd i 3 dagar, Amber blev aldrig det, så hon kunde bara ljuga på utan att någon pressade henne. Det har också en stor påverkan. + att domaren var korrupt och hade kontakter med The Sun.
Citera
2022-06-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Detta är alltså Tone Schunnesson. Hon har öppet förespråkat att alla vita män ska skjutas så givetvis hatar hon Depp och Liberalernas nya partiledare av enbart den anledningen. Hon är en ideologiskt besatt demagog och rasist så att hon på något vis skulle kunna se objektivt på det här målet är givetvis omöjligt.

För såna som henne är inte objektiva fakta runt målet intressant - det enda som är intressant är hur hon kan använda det i sin ideologiska kamp och sitt hat mot vita män.

https://twitter.com/hanifbali/status...86157616578560

Jag har i decennier tyckt att det finns mansdiskriminering också. Och även av vita. För mig blir det problematiskt när man pratar om vita män och deras situation. Men jag känner likadant inför svarta kvinnor eller vad som helst när det är flera parametrar på gång. Det blir grötigt och svårt att skära ut konturer. Det blir lättare om man håller sig till en sak. Men jag är absolut inte motståndare till att man lägger ihop parametrar men då måste man, tycker jag, var extremt tydlig med vad man menar med det.

Men samtidigt känns det skönt att den bubblan om att vita män (se där jag gjorde det) skulle vara en hoper av i bästa fall en massa slarver och ointresserade av att ta ansvar. Visst är män det, men det är kvinnor också.

Men i det här fallet känns det så märkligt att verkligen ta in hur god Depp har varit emot henne. (Inte en ängel utan fel, utan i allt det som har varit har han hållit en lugn ton.) Han har varit oerhört stressade av det hela, av hennes hot, hennes fysiska våld och en mental terror och ändå har han inte gett henne en fetsmäll med baksidan av handen.

Och det jag skrivit hittills är rätt normala = vanligt förekommande samhällsproblem och normala men stora relationsproblem.

Men när jag ser henne så går hon utanpå allt annat. Hon har en så inneboende ondska att normala resonemang inte går att applicera på något i detta.

Jag tänker mig att hon skulle lämna rampljuset, fundera över sitt liv och återkomma när negativt fokus är på annat.

Men något säger mig att det är för svårt för henne. Köra en bil utför ett stup och dö? Har ingen aning vad denna melodramatisk onda människan ska göra. Inte den blekaste. Förstår henne inte alls. Vad vill hon ha ut av livet på kort sikt, på lång sikt? Inte en aning. Nada.
Citera
2022-06-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jen1n1
Depp var också krossförhörd i 3 dagar, Amber blev aldrig det, så hon kunde bara ljuga på utan att någon pressade henne. Det har också en stor påverkan. + att domaren var korrupt och hade kontakter med The Sun.

Tror det var ett bra beslut att inte gå så hårt åt Amber. De gav henne rep nog att hänga sig själv. Hennes lögner pulvriserade de ju sen.
Citera
2022-06-15, 20:09
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Jag tänker mig att hon skulle lämna rampljuset, fundera över sitt liv och återkomma när negativt fokus är på annat.

Men något säger mig att det är för svårt för henne. Köra en bil utför ett stup och dö? Har ingen aning vad denna melodramatisk onda människan ska göra. Inte den blekaste. Förstår henne inte alls. Vad vill hon ha ut av livet på kort sikt, på lång sikt? Inte en aning. Nada.

Om hon inte börjar följa detta goda råd kommer något att gå fullständigt åt helvete (som om det inte redan gjort det). Jag vet inte exakt på vilket sätt men det här håller inte. Hon behöver dra sig tillbaka och hålla sig undan för allas skull.

Edit: Jag är just nu lite nojig för att något hemskt ska hända Johnny Depp. Typ nån galning som har låtit sig luras av lögnerna och fejkfeministernas hat.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-06-15 kl. 20:25.
Citera
2022-06-15, 22:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Fritt översatta Amber-uttalanden att notera särskilt från part 2:

1. "Jag är inget perfekt eller omtyckt offer" sa kvinnan som med emfas sa i rättegången att hon ALDRIG, ALDRIG sagt sig vara ett offer

2. "Jag är rädd för att han ska stämma mig igen vad jag än säger" sa kvinnan som tackade ja till en intervju där hon påstår att allt hon tidigare sagt om Depp är sant

3. "Målet med förtalsrättegångar är att ta ifrån någon dess röst"

4. "Min op-ed handlade inte om mitt förhållande med Johnny...den handlade om att jag ville låna min röst till en kulturell diskussion som då fördes"

5. "Mina advokater gick igenom hela min op-ed innan publicering"

6. "Om det här var en hoax, varför samarbetade jag inte med polisen?" (För att du just då var ute efter att pressa honom på skilsmässopengar, din jävla häxa!)

7. "Varken jag eller någon ur mitt team läckte något till TMZ, varför skulle vi gjort något sådant?"

8. "När jag har blåmärken säger alla att de är fejk, när jag inte har dem säger de att jag är oskadd"

9. "Ett pledge uppfylls över tid, det ligger i sakens natur"

10. "Jag vet inte om juryn trodde jag ljög om pledge/donate eftersom så mycket av rättegången handlade om misskreditera mig"

11. "Jag borde inte ha behövt att öronmärka all 7 000 000 $ för donation"

12. "Jag gjorde det rätta som stod upp för sanningen"

13. "Jag älskade honom av hela mitt hjärta och gjorde allt jag kunde för att få det att fungera"

13. "Jag har inga onda känslor gentemot Johnny. Jag älskar honom fortfarande. Det är lätt att förstå för alla som någon gång älskat någon"
Citera
2022-06-15, 22:45
Medlem
Citat:
Edit: Jag är just nu lite nojig för att något hemskt ska hända Johnny Depp. Typ nån galning som har låtit sig luras av lögnerna och fejkfeministernas hat.
Det sannolikaste är väl att Heard betalar (eller försöker betala) någon för att mörda JD. Typ Dahlia Dippolito som försökte leja en undercover snut för att döda sin make. Man får hoppas att JDs säkerhetstjänst håller ögonen på Heards förehavanden.
Citera
2022-06-15, 23:46
Medlem
Förutom att hon får en del cash, så hjälpte knappast den här intervjun henne. Tvärtom, den gör att folk misstror henne ännu mer. Hennes sätt att prata känns forcerat och fejk, med en kassa konstpauser, suckande e.t.c.

Hon tror nog ärligt talat att hon är smartare än alla andra. För det hon gjorde i intervjun var ett uselt försök till att dumförklara både jury och vanligt folk som har följt rättegången.

Sen är det bedrövligt att hon ens får chansen till en intervju. Det hade knappast JD fått om han gjort all skit som hon har gjort.
Citera
2022-06-16, 01:34
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicadespell
Bruce Rivers pekar ut bs i Heards senaste intervju…

https://youtu.be/m5HaXk5Q6ig

En träffsäker analys, ont om tid lyssna 5min med start runt 14min.

JD borde stämma henne igen, för jag tror tyvärr hon kommer att fortsätta med den här typen av intervjuer så länge någon vill lyssna.

Hon kommer aldrig att stillatigande kunna ta att Depp får sitt liv tillbaka, väl bevisat med denna intervju. AH är livsfarlig, säkert redan innan detta men speciellt nu som jag ser det, och blir säkerligen än farligare med var motgång som kan härledas till detta. Jag hoppas JD kör med kevlarkalsonger, munskänk och god säkerhet, som andra redan skrivit.

Jag kan omöjligen tro att någon advokat i hennes sfär tyckte denna intervju var en god idé.
Senast redigerad av arne99 2022-06-16 kl. 02:13. Anledning: Mer text.
Citera
2022-06-16, 02:04
Medlem
LeCastles avatar
Citat:

Hon manipulerade sönder sina advokater (Främst Elaine) och de få anhängare hon har kvar.
Vad skulle det vara för en galning, en neurotisk vit man:HBTQ:are?
Det man kan vara mest orolig över är hennes barn.
Citera
2022-06-16, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Fritt översatta Amber-uttalanden att notera särskilt från part 2:

1. "Jag är inget perfekt eller omtyckt offer" sa kvinnan som med emfas sa i rättegången att hon ALDRIG, ALDRIG sagt sig vara ett offer

2. "Jag är rädd för att han ska stämma mig igen vad jag än säger" sa kvinnan som tackade ja till en intervju där hon påstår att allt hon tidigare sagt om Depp är sant

3. "Målet med förtalsrättegångar är att ta ifrån någon dess röst"

4. "Min op-ed handlade inte om mitt förhållande med Johnny...den handlade om att jag ville låna min röst till en kulturell diskussion som då fördes"

5. "Mina advokater gick igenom hela min op-ed innan publicering"

6. "Om det här var en hoax, varför samarbetade jag inte med polisen?" (För att du just då var ute efter att pressa honom på skilsmässopengar, din jävla häxa!)

7. "Varken jag eller någon ur mitt team läckte något till TMZ, varför skulle vi gjort något sådant?"

8. "När jag har blåmärken säger alla att de är fejk, när jag inte har dem säger de att jag är oskadd"

9. "Ett pledge uppfylls över tid, det ligger i sakens natur"

10. "Jag vet inte om juryn trodde jag ljög om pledge/donate eftersom så mycket av rättegången handlade om misskreditera mig"

11. "Jag borde inte ha behövt att öronmärka all 7 000 000 $ för donation"

12. "Jag gjorde det rätta som stod upp för sanningen"

13. "Jag älskade honom av hela mitt hjärta och gjorde allt jag kunde för att få det att fungera"

13. "Jag har inga onda känslor gentemot Johnny. Jag älskar honom fortfarande. Det är lätt att förstå för alla som någon gång älskat någon"
Ungefär så ja, slutsats - en mycket sjuk, verklighetsfrånvänd och farlig kvinna, vilket vi alla vet nu. Bedrövligt att hon fick lov att förstöra en annan mans liv i sex år, men gudskelov föll satkärringen på eget grepp.
Senast redigerad av Henkes21 2022-06-16 kl. 03:24.
Citera
2022-06-16, 04:43
Medlem
skoputss avatar
Citat:
It was the most humiliating and horrible thing I have ever experienced. I have never felt so removed from my own humanity. I felt less than human.

Det mest fruktansvärda Amber Heard någonsin upplevt i sitt liv är rättegången!

Vad hände med historierna om flaskan som kördes upp i underlivet, näsan som knäcktes, ansiktet som matades med slag osv? Vad hände med PTSD, ständig skräck och oförmåga att leva normalt? Vad hände med Amber Heards brinnande önskan att Johnny Depp skulle lämna henne ifred? Det är ju hon som inte lämnar honom ifred.https://thesaxon.org/until-i-die-the...interview/amp/

E. Glömde den ständiga fruktan Amber hade för sitt liv, den verkar också ha ”försvunnit” ur minnet. Vilken tur att det saknas bevisning för allt hon påstått, så hon slipper bli påmind.
Senast redigerad av skoputs 2022-06-16 kl. 05:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in