2022-06-03, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pampussa
Takk! Man var jo redd for at de skulle miste mye av hennes galskap.

Feministene våkner også: Feministen i meg tror ikke dette er et tilbakeslag for sårbare kvinner, eller en seier til mektige menn. Tvert imot.

Dette er en seier for de som forteller sannheten og forholder seg til den samme historien hele veien.

https://www.nettavisen.no/norsk-deba.../o/5-95-514880

Jag förstår inte varför dessa äckliga feminister inte kan glädjas åt detta, de tär ju ett slag för jämställdhet att även män blir trodda på. Jag hatar media, jag hoppas några psykon går berserk och skjuter upp ett par msm-nästen runt om på jorden, varför attackera skolor och små barn, då det finns narcissistiska låtsasjournalister som förvränger allt som sker ute i världen..
Senast redigerad av Ekronwo 2022-06-03 kl. 11:44.
Citera
2022-06-03, 11:48
Medlem
cerns avatar
Varför kunde inte Johnny Depp bara hålla ihop med Kate Moss?

Visst båda hade problem med droger osv men de kunde ha fixat allt tillsammans.
Båda är coola och har härlig stil.

Så synd för de passar verkligen ihop!
Citera
2022-06-03, 11:49
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Jag har samma uppfattning som du. Det verkar på vissa håll rynkas på näsan åt den könsindelningen i diagnostiseringen – själv vet jag inte riktigt vad jag ska tro kring det.

Det är väl mest samma sak som alltid i tidsandan: Man får aldrig säga att kvinnor är sämre i något avseende än män, men motsatsen går alltid bra. Då blir det ett alldeles för radikalt koncept att psykiska problem gestaltar sig på olika sätt hos kvinnor respektive män.
Citera
2022-06-03, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det är väl mest samma sak som alltid i tidsandan: Man får aldrig säga att kvinnor är sämre i något avseende än män, men motsatsen går alltid bra. Då blir det ett alldeles för radikalt koncept att psykiska problem gestaltar sig på olika sätt hos kvinnor respektive män.
Jag tycker att det är rätt uppenbart att det finns lika många svin till kvinnor, som det finns män. Men vissa tror att kvinnor är mer heliga och inte djur på samma sätt som män..
Citera
2022-06-03, 12:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Jag tycker att det är rätt uppenbart att det finns lika många svin till kvinnor, som det finns män. Men vissa tror att kvinnor är mer heliga och inte djur på samma sätt som män..

Exakt så. Vi är precis lika fucked up båda könen, det yttrar sig bara på olika sätt.
Citera
2022-06-03, 12:02
Medlem
pampussas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Jag förstår inte varför dessa äckliga feminister inte kan glädjas åt detta, de tär ju ett slag för jämställdhet att även män blir trodda på. Jag hatar media, jag hoppas några psykon går berserk och skjuter upp ett par msm-nästen runt om på jorden, varför attackera skolor och små barn, då det finns narcissistiska låtsasjournalister som förvränger allt som sker ute i världen..

Denne skribenten hadde bestemt seg for at AH var utsatt for vold kun basert på at AH var kvinne. Hun klarte ihvertfall tilslutt å tenke litt rett, for som hun sier så lærte denne rettsaken oss at også (som de fleste av oss allerede visste) at menn utsettes for vold i nære relasjoner.
Citera
2022-06-03, 12:03
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Alla tre gångerna slutade misshandeln med flaskvåldtagning enligt Heard. Vilket hon berättade under rättegången. Men i hennes officiella anmälan så står det om Australien.

Hon berättade om det vid olika tillfällen under den 6 veckor långa rättegången. Så man fick lyssna noga för att snappa upp det.
Det användes penetrerande flaska i LA. Det användes penetrerande flaska i Australien. Det användes penetrerande flaska i Bahamas…..
Jag gissar att hon helt enkelt rycktes med i sina beskrivningar om våldet att hon glömde av att det var olika tillfällen hon pratade om….
Men man måste lyssna noga för att uppfatta hennes lögner…

Har du läst uppgiften från något annat håll eller fått den själv direkt från rättegången om jag nu blir tvungen att leta själv?
Citera
2022-06-03, 12:10
Medlem
Warmanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Winona Ryder och Depp var ändå coolaste paret.
Citera
2022-06-03, 12:11
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern

Ja eller Vanessa Paradis. 2 barn ihop och 14 års förhållande, något måste ju ha fungerat i det förhållandet.
Citera
2022-06-03, 12:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Depp äger en egen yacht.
En egen fransk by
och ett franskt slott-vingården.
No shit, Sherlock. Snubben är STJÄRNA och har tjänat många miljoner dollar per film.
Den franska byn, slottet och vingården var hans bröllopspresent till Vanessa Paradis så det borde vara hon som äger det. Men det kanske står på Depp pga ekonomiska orsaker.

Får en filmstjärna inte äga saker eller vad är problemet? Unnar du inte honom det? Varför inte??
Citera
2022-06-03, 12:14
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carnill
Har du kanske några länkar som du kan delge vad du har sett ang det du skriver? Jag tycker du låter som en bitter feminist.

Själv är jag kvinna men ingen kärring och har man följt hela rättegången så måste man vara narcissist själv om man tycker domslutet är fel.

Jag gillar Depp, både som musiker och skådis. Inte tror jag att han är ett oskyldig lamm men i förhållandet med Amber så drev hon på i det här kaoset.

Sen avskyr jag att det här har blivit en kvinnofråga! Det ska inte handla om kön. Punkt.

Det var ganska uppenbart vart det hela skulle barka hän så fort domen föll. Det är också varför jag är en stark försvarare med att det var helt rätt att sända tvisten online för vi kan verkligen se divisionen mellan folk och media här. Journalister som skriver om ämnet är så ideologiskt insnöade att bevisföringen inte spelar någon roll, det är viktigare att Amber Heard blir trodd än att en eventuellt oskyldig person döms.
Citera
2022-06-03, 12:15
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarbukett
Jag fattar inte heller hur Elaine kan gå ut och säga att juryn dömde fel för att det var en offentlig rättegång? Vad menar hon?

Hörde Elaine säga att juryn inte har skött sitt jobb utan de hade pratat om fallet och tagit del av det som sades utanför rättegången. Hur hade det förhindrats om rättegången var inför stängda dörrar?

Och vad säger det om Elaine att hon attackerar juryn så här, och vad betyder det för hennes fortsatta karriär?
Elaine är rökt och det vet hon själv. Allt brus är bara damage control.
Hon gjorde sig en "smal figur" i rätten, tror det uttrycket är rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in