2022-05-31, 12:32
Medlem
LuluBrooksies avatar
Tycker det är lite lättvindigt att säga att de inte alls pucklat på varandra.
Två missbrukare varav åtminstone den ena har multipla personligheter och den andra verkar färgad av sina roller.
Klart de har.

Men det kan jag hålla med om att det finns MER bevis för att AH slagit JD än tvärtom, men det är ju inte grejen. Förtalar man någon får man se till att ha på fötterna.
Citera
2022-05-31, 12:33
Såg att Depprättegången är fyra ggr större i media än Ukrainakriget i USA.
Citera
2022-05-31, 12:33
Medlem
LutzGrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
De där textmeddelandena togs upp under rättegången som du alltså inte följde.

Personligen tror jag att Johnny skrev dem även om han inte minns det själv och uttryckte skepsis i rätten om att han verkligen skrivit dem.

Johnny är ingen perfekt människa och det har han och hans team aldrig påstått.

Han kan uttrycka sig grovt i textande med kompisar och attackera köksskåp, men det gör honom inte till en fysisk eller psykisk misshandlare av människor.

Nej, vem har tid till att följa hela den, det är ju flera timmar om dagen.

Damn, jag tror inte jag förstod hur allvarligt ni tar det här i denna tråden. Det är ju en cirkus. Det sägs att ingen PR är dålig PR, men, defamation och domestic violence åt sidan, jag tycker att både JD och AH kommer ut av detta som nån labila pajasar^^
Citera
2022-05-31, 12:35
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Två missbrukare varav åtminstone den ena har multipla personligheter och den andra verkar färgad av sina roller.
Klart de har.

Men det kan jag hålla med om att det finns MER bevis för att AH slagit JD än tvärtom, men det är ju inte grejen. Förtalar man någon får man se till att ha på fötterna.

Lägg till sedan att bägge har bandat in varandra i smyg.., vilket förhållande va..?
Citera
2022-05-31, 12:35
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Det är viktigt att komma ihåg vad detta målet går ut på. Det handlar endast om AH har förtalat JD genom den tidningsartikel som hon låg bakom i Washington Post.
I denna tidningsartikel så nämndes aldrig JD vid namn men ingen kan nog missuppfatta vem som menades.

Det är detta och inget annat som juryn skall ta ställning till, inte om hon är galen eller har misshandlat JD.

Det är sant men allt vi sett i rättegången hör till.
När man säger en tidningsartikel så tror man att det ska bli snabbt avklarat. Men det hela är komplicerat eftersom hon pratar om att hon blivit utsatt. Man går igenom händelser under hela deras förhållanden. Hon har malt på med massa lögner och floskler som antingen inte är sant eller motbevisats. Tidningsartikeln ledde till att han blev utesluten från företag och roller.

För honom handlade det att rentvå hans namn och han lyckades göra det med nästan perfektion. Bra advokater. Hög trovärdighet. Bevis. Han vann och hon förlorade stort!

Citat:
Ursprungligen postat av LutzGran
Nej, vem har tid till att följa hela den, det är ju flera timmar om dagen.

Damn, jag tror inte jag förstod hur allvarligt ni tar det här i denna tråden. Det är ju en cirkus. Det sägs att ingen PR är dålig PR, men, defamation och domestic violence åt sidan, jag tycker att både JD och AH kommer ut av detta som nån labila pajasar^^

Och? Det hör inte hit. Läs ovan så förstår du.

Citat:
Ursprungligen postat av pe11e
Såg att Depprättegången är fyra ggr större i media än Ukrainakriget i USA.

Ändring!

Jupp! Det är egentligen ganska konstigt. Mitt underbara ex som är en ukrainska blev nog inte så glad på mig eftersom jag blev så engagerad och gjort många poster ang JD-fallet. Men vill nog påstå att jag varit mest inne i Ukraina.

Jag vill inte säga att vi är hycklare. Vi vill helt enkelt tänka på saker som gjort större påverkan under en mycket längre tid. Det är mindre smärtsamt.
Senast redigerad av LeCastle 2022-05-31 kl. 12:50.
Citera
2022-05-31, 12:45
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=LoYlcADjR4M

Johnny Depp och musik och gitarr och livet börjar återvända. Även om han inte vinner det här så vinner han det här.

Den gravt störda Amber får byta namn och flytta utomlands för att kunna leva ett någorlunda normalt liv. Men några mer filmer blir det nog inte. Kanske i någon lite produktion men ger det verkligen henne något som levt lyxliv på den man som hon misshandlade bekostnad.
Citera
2022-05-31, 12:47
Medlem
LutzGrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Det är sant men allt vi sett i rättegången hör till.
När man säger en tidningsartikel så tror man att det ska bli snabbt avklarat. Men det hela är komplicerat eftersom hon pratar om att hon blivit utsatt. Man går igenom händelser under hela deras förhållanden. Hon har malt på med massa lögner och floskler som antingen inte är sant eller motbevisats. Tidningsartikeln ledde till att han blev utesluten från företag och roller.

För honom handlade det att rentvå hans namn och han lyckades göra det med nästan perfektion. Bra advokater. Hög trovärdighet. Bevis. Han vann och hon förlorade stort!

Och? Det hör inte hit. Läs ovan så förstår du.

Ändring!

Jupp! Det är egentligen ganska konstigt. Mitt underbara ex som är en ukrainska blev nog inte så glad på mig eftersom jag blev så engagerad och gjort många poster ang JD-fallet. Men vill nog påstå att jag varit mest inne i Ukraina.

Jag vill inte säga att vi är hycklare. Vi vill helt enkelt tänka på saker som gjort större påverkan under en mycket längre. Det är mindre smärtsamt.

Även om det inte är avgörande i rättegången så tror jag att båda två har som yttersta mål att vinna publikens hjärtan, eller vad man ska säga. Johnny Depp förlorade säkert jobb och pengar och kan säkert vara juridiskt ersättningsberättigad, men han vill ju först och främst rentvå sitt namn (EDIT: för att han redan är störtrik som sagt). Om han nu vinner detta och det blir "motbevisat" att han slagit AH, men alla dessa hemska sms och konstiga historier har läckt ut, har han rentvått sitt namn? Grattis Johnny, du är ingen wife-beater (kanske) men det är svart på vitt nu att du är ett jävla rövhål.
Citera
2022-05-31, 12:48
Medlem
Citat:
jag tycker att både JD och AH kommer ut av detta som nån labila pajasar^^

Din dåliga koll på fallet är inget att skryta med.
Citera
2022-05-31, 12:49
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Klart de har.

Hon har attackerat honom men det är ganska glasklart att han inte ens haft ork då hon misshandlat honom psykiskt. Han fick PTSD det innebär extrem stress och sömnlöshet. Alla vet dessutom att han haft drogmissbruk sedan länge. Jag vill nog påstå att JD inte är 100% oskyldig. 99,99% av oss män i tråden hade försvarat oss eller smällt till henne på käften. Så våldsam och provocerade hon har varit. Hon har ju hånat honom, följt efter/stalkat honom eftersom han inte gett reaktioner hon förväntat sig.

Vem som helst förstår det!

Hon är ju inte klok!
Citera
2022-05-31, 12:55
Medlem
LutzGrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Din dåliga koll på fallet är inget att skryta med.

Nej, din stenkoll på fallet däremot, det är något att skryta med!
Citera
2022-05-31, 13:02
Medlem
Citat:
Klart de har.

Mer?

Det finns ju inget bevis för att JD skulle ha slagit tillbaka.

Hon fejkar bevis (sängen, med kniv som brutit bort en bit trä... inget blod på sängen, och inte en skada på träet som kan ske på det vis som hon beskriver, däremot kan en kniv bryta bort en träflisa... och som en händelse har hon glömt att plocka bort kniven från sängen innan hon fotar)

Stjäl våldtäktshistoria från sin assistent, som vittnar om det.

Beskriver misshandlar som hade fått hela hennes ansikte att svullna upp om det varit sant, och hennes ansikte hade skurits sönder, och blåmärken överallt. Och ändå inte en skråma när hon fotats samma dag eller dagarna efteråt.

Mystiska blåmärken som dyker upp lagom till en restraining order, men som inte funnits där under de 6 dagarna före.

Redigerade bilder, där hon ökar färgmättnade och de röda nyanserna för att trolla fram rodnader över kinderna.

Det tar aldrig slut, hennes lögner.
Åtalas hon inte för mened, och inlämnandet av falska bevis. Så är något fel på rättsväsendet. Hon behöver åtalas. Och låsas in.
Innan hon gör detta mot någon annan människa igen.
Senast redigerad av Finmanniska 2022-05-31 kl. 13:05.
Citera
2022-05-31, 13:15
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Nej, din stenkoll på fallet däremot, det är något att skryta med!

Man bör förstås, som cymbaltassen och husvagnssvensson inte gapa efter mycket när man inte följer rättegången och sprider desinformation. Det är sandlådebeteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in