2022-06-02, 09:22
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag har kollat runt i hur press i andra länder behandlat fallet (USA, England, Australien, Frankrike, Tyskland, Skandinavien) och kan konstatera att man där förhållit sig till de fakta som kommit fram under rättegången på ett helt annat sätt än i Sverige. Det har stått tämligen klart att Heard skulle förlora det här på grund av hennes manipulationer och uppenbara lögner. I Sverige har fakta spelat mycket liten roll. Istället har man haft en förutfattad mening om vad som skett (Heard måste vara oskyldig) och fört denna till torgs. Man har inte redovisat förehavanden i rättssalen om dessa gått emot den etablerade föreställningen, utan istället ägnat sig åt tyckande och ideologiproduktion. Svensk media är mycket, mycket dålig.
Det finns tillräckligt med lyktstolpar i det här landet för alla MSM-hornalister.
Citera
2022-06-02, 09:23
Medlem
theMowgs avatar
Det cirkulerar en video på Twitter där en tillsynes glad JD är på en pub i Newcastle strax efter domen fallit och hälsar glatt på andra pubbesökare.

Nu har jag inte Twitter själv men innan man ser videon så får man en triggervarning.
Citat:
Följande media innehåller potentiellt stötande innehåll.
Länk till Twittersidan
https://mobile.twitter.com/DazWilliams

Antar att en glad JD kan väcka anstöt i vissa kretsar...
Senast redigerad av theMowg 2022-06-02 kl. 09:28. Anledning: Länktext fixad
Citera
2022-06-02, 09:23
Medlem
Och till de jävla idiotierna(Irene Poznar) som försöker påstå att Depp är dömd för någonting likt som påstås i Storbritannien borde skämmas.

Det är ett civilrättsligt mål som försökte fastslå om det fanns någon grund för vad som skrivits i en tidning. Om man inte förstår skillnaden ska man heller inte uttrycka åsikter.

Att några människor fortfarande försöker försvara Amber säger mycket om hur skev mänskligheten har blivit. Inte ens när den galna lögnerskan blir avslöjad inför hela världen kan ni ta till er sanningen. Ni är så djupt indoktrinerade i den feministiska ideologin att ni behöver omskolningsläger för att ta er ur dessa bojor.
Senast redigerad av bjurskan 2022-06-02 kl. 09:26.
Citera
2022-06-02, 09:24
Medlem
Tveksamt om hon kommer att ha en karriär efter den här domen:

https://tv.aftonbladet.se/video/3435...aangen-jackpot

Han "kanske" kan bygga vidare - men det beror på.
Citera
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redrum.187
Så skönt att han vann! Kärringen förtjänar fängelse efter allt ont hon har gjort.
Jävla psykopat.
Vad har hon gjort? Är det inte Depp som är skurken här?

Får hon böta 10 milj dollar för att hon råkade bajsa ner sig i hans säng?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Vad har hon gjort? Är det inte Depp som är skurken här?

Får hon böta 10 milj dollar för att hon råkade bajsa ner sig i hans säng?

Hon får välja noggrannare nästa gång i vems säng hon bajsar..
Citera
2022-06-02, 09:26
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
The guardian är sura över att domen blev som den blev. Misogyne Johnny Depp har mördat MeToo resonerar ett av deras bittra psykfall till journalister
https://www.theguardian.com/commenti...metoo-backlash
Wow, tänk om ändå. Tänk om det kunde bli #BelieveVictims istället för #BelieveWomen.
Citera
2022-06-02, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theMowg
Det cirkulerar en video på Twitter där en tillsynes glad JD är på en pub i Newcastle strax efter domen fallit och hälsar glatt på andra pubbesökare.

Nu har jag inte Twitter själv men innan man ser videon så får man en triggervarning.

Länk till Twittersidan
https://mobile.twitter.com/DazWillia...DUnf2DgMMqAAAA

Antar att en glad JD kan väcka anstöt i vissa kretsar...

Var det inte just Elon Musk som skulle ha köpt Twitter - men ångrade sig?
Citera
2022-06-02, 09:31
Medlem
Skrattar mig harmynt över att Irene Pozar bajsar i blöjan åter en gång över domen. Byt blöjan ditt manshatande kräk
Citera
2022-06-02, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är spekulativt och gränsar till konspirationsteoretiskt. Man gjorde olika bedömningar helt enkelt. Var och en får sedan göra sin egen bedömning. Jag anser förstås fortfarande att det är högst troligt att Depp misshandlat Heard vid några tillfällen.

Om det hade hänt då skulle Amber GARANTERAT fotograferat sina skador. Hon fotade ju allt annat också - inklusive fejkade skador - så hon skulle inte ha missat den chansen.

Jag förestår att du ÖNSKAR att det fanns någon sanningshalt i hennes påståenden. Det kanske hon önskar själv också?

Att ljuga så grovt (våldtäkten med den trasiga flaskan, släpandet på golvet med glassplitter på osv.) ska straffa sig.

Det finns faktiskt riktiga offer för hustrumisshandel. Den här sortens fejkanklagelser är som att pissa dessa kvinnor direkt på nyllet.
Citera
2022-06-02, 09:44
Medlem
theMowgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
Och till de jävla idiotierna(Irene Poznar) som försöker påstå att Depp är dömd för någonting likt som påstås i Storbritannien borde skämmas.

Det är ett civilrättsligt mål som försökte fastslå om det fanns någon grund för vad som skrivits i en tidning. Om man inte förstår skillnaden ska man heller inte uttrycka åsikter.

Att några människor fortfarande försöker försvara Amber säger mycket om hur skev mänskligheten har blivit. Inte ens när den galna lögnerskan blir avslöjad inför hela världen kan ni ta till er sanningen. Ni är så djupt indoktrinerade i den feministiska ideologin att ni behöver omskolningsläger för att ta er ur dessa bojor.

Det är viktigt att inte sänka sig till deras nivå, men jag kan inte hålla tillbaka längre. Nu säger jag det...
Irena Pozar är radikalfeminismens svar på Bagdad Bob.
Ber om ursäkt om jag sårat någon.
Citera
2022-06-02, 09:47
Medlem
otellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Copoo
Skrattar mig harmynt över att Irene Pozar bajsar i blöjan åter en gång över domen. Byt blöjan ditt manshatande kräk
Vem är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in