Citat:
Ursprungligen postat av
HusvagnSvensson
Ovanstående har du hittat på. Jag har upprepat gång på gång att jag inte alls anser att alla som inte håller med mig är Depp-fangirls. Det är bara det att det inte går in hos dig och att du vägrar föra debatten med utgångspunkt från vad jag faktiskt skriver. Sedan klagar du på låg nivå på diskussionen. Du som tillskriver mig åsikter och ståndpunkter jag inte har.
Nej, jag håller helt med om att man inte är sämre för att man har en annan åsikt än någon annan. Men du måste verkligen sakna självinsikt eftersom det är precis att inte acceptera andra åsikter än dina egna du ju ständigt sysslar med. Jag kliar mig verkligen i huvudet och har svårt att förstå att du är på riktigt.
Ja, det finns många som anser att Depp är oskyldig och att Heard dömdes rättvist och ett gäng påstridiga användare här i tråden som hårt attackerar andra uppfattningar. Det är fint och det är bra med diskussioner men varken påstridighet eller antal gör att man har rätt och i det här fallet har de fel. Bevisen existerar i högsta grad hur mycket de än ifrågasätts av irrelevanta anledningar. Det finns trovärdiga vittnen som man inte har anledning att avfärda och det finns fotografier som visar Heards skador oavsett hur mycket man försöker påskina att söka sådana är förfalskade.
Jag vill fortfarande ha ett svar på vad exakt det är jag har hittat på.
Att det finns de som beundrar Depp och hatar Amber har nog ingen undgått att lägga märke till här i tråden. Hata är dock ett starkt ord och brukar användas i frustration, att någon genuint skulle hata Amber tror jag dock inte på. Hat brukar ofta (men inte alltid) ha en personlig anknytning, men i det här fallet tror jag de som skrivit att de "hatar" Amber gör det i ren frustration.
Ordmärkare brukar lika ofta kasta sig över de som skriver i frustration, för de ser det som ett sätt att bemästra dessa människor och utnyttja det in i absurdum, som jag tycker du har gjort. Det får för stora proportioner och när du går i den fällan så hamnar du i barnsliga diskussioner som inte tillför något.
Ska vi vara ärliga så tror jag inte att du på fullt allvar tror på dettta "hat". Sånt skrollar man oftast förbi och ser det för vad det är.
Att det sedan finns de - som du säger, kryper av beundran för Depp och ursäktar hans dåliga sidor, kan jag hålla med dig om. Men samtidigt finns det de som gör det omvända, de dömer honom redan på förhand pågrund av hur han lever och beter sig, vilket är lika illa.