2022-05-30, 11:59
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Jag hade fel i att utslaget från juryn kan komma idag. Det är helgdag idag och juryn återsamlas först i morgon. Så min gissning var att vi får veta under eftermiddagen eller kvällen i morgon tisdag.
Juryn får hela tisdagen på sig att komma överens.
Hoppas också på ett verdict tis em/kväll, eller ons morgon. Men om de är oeniga ksn det ta längre tid.
Citera
2022-05-30, 12:00
Medlem
Citat:
Det är inte alls självklart. Tvärtom. Oavsett frågan om Amber Heard talar sanning eller inte, så söker inte våldtagna eller misshandlade kvinnor alltid vård eller anmäler övergreppet. Det innebär att de senare får svårt att bevisa våldtäkten och det är inte mycket att säga om, men dina fantasier och generella slutsats om att en kvinna som blir utsatt för ett sexuellt övergrepp och blöder som ett resultat av det självklart söker vård kan vi lämna därhän.

I Depp mot The Sun kom domaren Andrew Nicol fram till att Depp vid tillfället i Australien i mars 2015 troligen hade begått sexuellt övergrepp mot Heard, fast saken behandlades med sekretess i domslutet. I Sverige och flera andra länder hade Depp förmodligen fällts för våldtäkt.

Vad som verkligen hände vid tillfället går inte att avgöra och det är rätt och riktigt att Depp betraktas som oskyldig till våldtäkt. Men Nicols domslut är logiskt och underbyggt.

https://www.bailii.org/ew/cases/EWHC/QB/2020/2911.html

Då måste du ändå förstå varför hela världen, bortsett från dig rimligtvis anser att Amber Heard är en lögnare. Det finns inga som helst bevis på att det har begåtts sexuella övergrepp, sannolikhet och trolighet är inget som existerar inom juridiken.

Utifrån vad som har lagts fram i rättegången så talar allt för att Amber Heard är boven i deras tidigare destruktiva relation.

Det är ändå märkligt, det finns solklara bevis på att Amber Heard har utsatt Depp för våld men inte tvärtom.. Bevisningen som Heard och hennes team lägger fram är väldigt vag.
Senast redigerad av karlenn 2022-05-30 kl. 12:02.
Citera
2022-05-30, 12:01
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magicadespell
Dr Hughes som använder diagnosformulär i feö syfte, går emot etiskt förfarande och låter som hon är beredd att bita huvudet av alla när som helst? Tycker inte hon är mer kvalificerad eller ger bättre intryck än Dr. Curry.

Hughes är board certified vilket Curry inte är. Så yrkesmässigt är hon mer kvalificerad. Hon har också otvivelaktigt mer erfarenhet av patienter och diagnoser. Currys kritik av hennes tolkning av vad diagnosverktygen för posttraumatisk stress ger för utslag är alltså i högsta grad diskutabel.

Samma sak med Currys påstående att alla patienter med PTSD måste uppvisa symptom som gör dem oförmögna att fungera alls. Hughes menar att det är en missuppfattning och att det handlar om en skala, vilket låter plausibelt för mig. Återigen är Hughes mer kvalificerad.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Board_certification
Citera
2022-05-30, 12:02
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Menar du att du delar min uppfattning att utslaget från juryn troligen kommer redan i morgon? Förstår jag rätt är det formellt sett ingen dom som avges.
Nej, det vi får från juryn när de överlagt är verdict; skyldig eller oskyldig.
Vet inte hur det blir i civilmål om juryn inte kan enas om utslag. Kanske mistrial?
Citera
2022-05-30, 12:20
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Då måste du ändå förstå varför hela världen, bortsett från dig rimligtvis anser att Amber Heard är en lögnare. Det finns inga som helst bevis på att det har begåtts sexuella övergrepp, sannolikhet och trolighet är inget som existerar inom juridiken.

Utifrån vad som har lagts fram i rättegången så talar allt för att Amber Heard är boven i deras tidigare destruktiva relation.

Det är ändå märkligt, det finns solklara bevis på att Amber Heard har utsatt Depp för våld men inte tvärtom.. Bevisningen som Heard och hennes team lägger fram är väldigt vag.

Jodå, trolighet och sannolikhet används i civilmål där bevisbördan är en annan än i brottsmål. Det var därför domaren i Storbritannien Andrew Nicols kom fram till att The Sun visat att Heards anklagelser mot Depp var substantiellt sanna med dessa beviskrav som alltså är lägre än bortom rimligt tvivel.

Heards bevis är inte vaga. De består av foton på hennes skador och vittnesmål från flera personer som stödjer hennes utsagor eftersom vittnena både sett hennes skador och hört henne berätta om misshandel. Det finns även ljud och bild samt sms som tjänar som stöd för Heards påståenden om hur Depp betett sig och vilken sinnesstämning och tillstånd han varit i och som är förenligt med Heards utsagor.

Detta är så det oftast ser ut bevismässigt i misshandelsfall och fall av sexuellt våld inom förhållanden och bevisläget kan snarast jämförelsevis betraktas som gott, vilket är varför jag är övertygad om att Depp hade fällts i Sverige. Detta är ett konstaterande, jag har ofta varit starkt kritisk till hur lite bevisning det krävs för det.

Vad hela världen anser bör du ta med en stor nypa salt. Depps fangirls har fört en massiv kampanj för att etablera det som en sanning men det är inte samma sak som att det verkligen är sant att deras önskningar om hur det måste vara är så det är.
Citera
2022-05-30, 12:29
Medlem
Citat:
Jodå, trolighet och sannolikhet används i civilmål där bevisbördan är en annan än i brottsmål. Det var därför domaren i Storbritannien Andrew Nicols kom fram till att The Sun visat att Heards anklagelser mot Depp var substantiellt sanna med dessa beviskrav som alltså är lägre än bortom rimligt tvivel.

Heards bevis är inte vaga. De består av foton på hennes skador och vittnesmål från flera personer som stödjer hennes utsagor eftersom vittnena både sett hennes skador och hört henne berätta om misshandel. Det finns även ljud och bild samt sms som tjänar som stöd för Heards påståenden om hur Depp betett sig och vilken sinnesstämning och tillstånd han varit i och som är förenligt med Heards utsagor.

Detta är så det oftast ser ut bevismässigt i misshandelsfall och fall av sexuellt våld inom förhållanden och bevisläget kan snarast jämförelsevis betraktas som gott, vilket är varför jag är övertygad om att Depp hade fällts i Sverige. Detta är ett konstaterande, jag har ofta varit starkt kritisk till hur lite bevisning det krävs för det.,
Vad hela världen anser bör du ta med en stor nypa salt. Depps fangirls har fört en massiv kampanj för att etablera det som en sanning men det är inte samma sak som att det verkligen är sant att deras önskningar om hur det måste vara är så det är.

Vilka foton och annat material prata vi om här, videoklippet där Depp slår i köksluckorna? Alla dessa närbilder på Heard som är redigerade i efterhand?

Alla dessa SMS säger ingenting egentligen, ett SMS är inte en garanti för en handling. Skickar jag ett SMS till en vän om att jag ska ha ihjäl min katt så betyder det inte att jag avser att utföra den handlingen.

Bevisen MOT Heard är däremot väldigt starka.

Jag säger inte att Heard och Depp inte har gett varandra ett och annat blåmärke, det är dock fakta att det inte finns speciellt mycket i den här rättegången som talar för det som Heard kastar ur sig.
Senast redigerad av karlenn 2022-05-30 kl. 12:32.
Citera
2022-05-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Jag säger inte att Heard och Depp inte har gett varandra ett och annat blåmärke

Det finns inga bevis för att Johnny någonsin gett en kvinna ett blåmärke.
Citera
2022-05-30, 12:38
Medlem
MAGAWAGAs avatar
Johnny depp en förstörd alkoholiserad & knarkande man som var tillsammans med ett totalt psykfall (Amber heard), inte den bästa kombon. Hoppas såklart på Johnny, helt absurt hur länge detta trams har pågått. Amber heard ska ju spärras in på mentalsjukhus. (på riktigt)

Alla som varit med på hennes psykopatcharad bör också bötfällas alternativ hamna i fängelse.
Citera
2022-05-30, 12:40
Medlem
Jag tror att oavsett vem som förlorar och vem som vinner så tror jag knappast att skådespelar-karriären är över för nån av dom. Det finns jättemånga skådisar som förlorat ett mål i rätten eller dömts för olika brott som t.ex misshandel, narkotikabrott mfl men ändå fått roller. Som man brukar säga så är det skillnad på verk och person
Senast redigerad av erikpwb 2022-05-30 kl. 12:42.
Citera
2022-05-30, 12:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pilate
Jag kan ha uppfattat Hughes fel men här går man igenom hennes utredning/analys(dokument)
Kolla tidpunkt 2:11:00 där tar upp gällande Heard 3-4 personligheter. Ibland finns dem där och ibland inte enligt Hughes i samband med frågan.
https://youtu.be/Az_KJBowdX4

Juryn ska samlas på tisdag kl. 09(alltså 15:00 svensk tid) och fortsätta med sitt beslut. Domaren nämnde det innan hon skickade hem alla inför helgen.

Med reservation för att jag förstått fel.

Heard fyllde i ett självtest där frågan om hon ibland kände att hon hade tre eller fyra personligheter inom sig och svarade att hon ibland kände detta. Det är alltså inget Hughes påstått om Heard.

Man diskuterar i samband med detta potentiell simulering. Malingering på engelska. Jag vet inte om frågan enbart är till för att hjälpa till att avslöja simulanter, men det verkar vara huvudfunktionen.

Ja, jag dillade om när målet återupptas, det är mycket riktigt som du uppger i morgon tisdag.
Citera
2022-05-30, 12:43
Medlem
JojjE_s avatar
Jag har följt denna rättegången och kollat på livestreamen under hela rättegångsförloppet.

Det har ju som många redan skrivit varit en överväldigande bevisning till Johnny Depps fördel. Amber heards advokater framstår som amatörer i jämförelse med Depps.
Hennes vittnen har framstått som väldigt partiska och/eller lögnare.

Men framför allt är det Amber heards beteende som tydligt blottar hennes falskhet. Att hon är en skådespelare märks, och hennes snabba skiftningar där hon ena stunden sitter och småler och pratar helt normalt till att i nästa vara väldigt upprörd, gör att man får en obehaglig känsla i kroppen. Hon verkar ha planerat och övat in sina svar många gånger framför spegeln.

Det är intressant att jämföra hennes beteende i denna rättegången med de video inspelningar som finns av henne i och med stämningen mot The Sun, hon verkar vara en helt annan person.

Jag tror inte att någon är oskyldig i denna rättegången. Depp har bevisligen inte varit helt stabil psykiskt under deras förhållande, och jag tror att båda har betett sig illa åt. Men Depp verkar äga och erkänna sina misstag på ett ärligt sätt, medan Amber skyller på allt och alla utom sig själv. Och detta är vad jag tror den avgörande faktorn till att juryn kommer att döma till Depps fördel.
Citera
2022-05-30, 12:49
Medlem
okok1s avatar
Tydligen får Depp 20 miljoner dollar för en film och han verkar ha fått 20 miljoner sedan 2003, om jag minns rätt. Så Depp bör minst få 20 miljoner dollar. Men han hade säkert varit mer än en film under dessa 5 år. Så mellan 20 och 100 miljoner dollar låter som en rimlig kompensation. Dock, om hans karriär är förstörd för framtiden borde man kanske lägga på lite extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in