Citat:
Det vet vi inte riktigt. De har ingen direkt deadline. Min gissning är att beslutet kan komma ganska snabbt, så kanske redan i morgon. Jag tror juryn anser att de nu har en god uppfattning om hur de bör döma.
Mitt grundtips är att båda skadestånden avvisas och att skälen till det är flera. Man kan komma fram till att det skett ömsesidig misshandel som en tilltalande kompromiss. Eller så kommer man fram till att Depp visserligen har rätt i att han inte misshandlat Heard, men inte kunnat visa att hon påstått det med ont uppsåt och att detta är det avgörande skälet som bevisligen orsakat en dipp i hans karriär.
Men en sak har många Depp-fangirls i den här tråden och på andra ställen rätt i och det är att Depp haft mycket skickliga advokater och att de sått stora tvivel om Heards trovärdighet i stort och om många detaljer. Så hans chanser att vinna rättegången får nog sägas ha ökat, men man bör komma ihåg att det är från ett svårt utgångsläge.
Mitt grundtips är att båda skadestånden avvisas och att skälen till det är flera. Man kan komma fram till att det skett ömsesidig misshandel som en tilltalande kompromiss. Eller så kommer man fram till att Depp visserligen har rätt i att han inte misshandlat Heard, men inte kunnat visa att hon påstått det med ont uppsåt och att detta är det avgörande skälet som bevisligen orsakat en dipp i hans karriär.
Men en sak har många Depp-fangirls i den här tråden och på andra ställen rätt i och det är att Depp haft mycket skickliga advokater och att de sått stora tvivel om Heards trovärdighet i stort och om många detaljer. Så hans chanser att vinna rättegången får nog sägas ha ökat, men man bör komma ihåg att det är från ett svårt utgångsläge.
Min gissning är att Depp vinner i någon form, och detta säger jag utan större kännedom om amerikansk förtalslagstiftning. Jag tror Ambers personliga agerande under rättegången blir hennes undergång. Hon har betett sig för märkligt i rättssalen (vilket inte är oväntat med tanke på hennes personlighetsstörningar). När det blir så mycket lögner så tror jag att juryn kommer vilja att det får konsekvenser, och därmed kommer tolka förtalskriterierna välvilligt för Depp. Jag hade varit rasande som jurymedlem om jag tvingats lyssna på hennes lögner i 6 veckor för 35 $ per dag och dessutom förlorat arbetsinkomst. Tänk dig själv att sitta där under de förutsättningarna och höra en bortskämd Hollywoodaktris ljuga om pledge vs. donation.