2022-05-30, 09:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det vet vi inte riktigt. De har ingen direkt deadline. Min gissning är att beslutet kan komma ganska snabbt, så kanske redan i morgon. Jag tror juryn anser att de nu har en god uppfattning om hur de bör döma.

Mitt grundtips är att båda skadestånden avvisas och att skälen till det är flera. Man kan komma fram till att det skett ömsesidig misshandel som en tilltalande kompromiss. Eller så kommer man fram till att Depp visserligen har rätt i att han inte misshandlat Heard, men inte kunnat visa att hon påstått det med ont uppsåt och att detta är det avgörande skälet som bevisligen orsakat en dipp i hans karriär.

Men en sak har många Depp-fangirls i den här tråden och på andra ställen rätt i och det är att Depp haft mycket skickliga advokater och att de sått stora tvivel om Heards trovärdighet i stort och om många detaljer. Så hans chanser att vinna rättegången får nog sägas ha ökat, men man bör komma ihåg att det är från ett svårt utgångsläge.

Min gissning är att Depp vinner i någon form, och detta säger jag utan större kännedom om amerikansk förtalslagstiftning. Jag tror Ambers personliga agerande under rättegången blir hennes undergång. Hon har betett sig för märkligt i rättssalen (vilket inte är oväntat med tanke på hennes personlighetsstörningar). När det blir så mycket lögner så tror jag att juryn kommer vilja att det får konsekvenser, och därmed kommer tolka förtalskriterierna välvilligt för Depp. Jag hade varit rasande som jurymedlem om jag tvingats lyssna på hennes lögner i 6 veckor för 35 $ per dag och dessutom förlorat arbetsinkomst. Tänk dig själv att sitta där under de förutsättningarna och höra en bortskämd Hollywoodaktris ljuga om pledge vs. donation.
Citera
2022-05-30, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Lever man i ett förhållande med den typen av person AH är så är det oftast väldigt svårt att ha sig ur. Min sambo var tillsammans med en tjej med samma problematik som AH, och blev i princip hjärntvättad. Han mådde tillslut väldigt dåligt med mkt lågt självförtroende innan han lyckades bryta sig loss. Det är en del av hur det funkar med såna slags personer, de manipulerar en och bryter ned en.

Snälla någon...

De hade ett jätte gräl med fysisk handgemäng på SMEKMÅNADEN!

Om man är SÅ lättmanipulerad så borde man förbi singel.
Citera
2022-05-30, 10:15
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skynetsnemesis
Hon hade inte betalt en enda dollar framgick ju.
Jag har sett några tiktoks om från rättegången, då var det en från de som fått donationerna som vittnade.
Och Amber hade donerat 350 000 dollar vid ett tillfälle sedan nämnde de att Depp donerat 100 000 dollar och angett Ambers namn, de nämnde ett par liknande donationer till men inte från Depp.

Sedan visades ett dokument där en gång per år i tio år skulle doneras 350 000 dollar men det dokumentet hade inte skrivits på av Amber.
Citera
2022-05-30, 10:21
Medlem
Gillar johnny depp men fasen vilken kokain torsk gubben är, och lär spela huvudkaraktärer för Disney.
Filmer för just barn.
Citera
2022-05-30, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Bra artikel där man diskuterar hur rättegången kan komma att sluta: https://news.yahoo.com/experts-weigh...h9H80GGQUlRIOc

Jag tror det är mycket möjligt att juryn kommer att finna att det troligen förekom våld på båda sidor, ”mutual abuse”, och att Johnny Depp haft en livsstil med droger och vredesutbrott som gör att han ses som själv ansvarig för att ha förlorat anseende och jobb oavsett Amber Heard och sanningshalten i vad hon uppger. Det skulle alltså betyda att ingen av stämningarna går igenom.

Men det är möjligt att det färgas av att det ligger nära min uppfattning att det bör ha varit en destruktiv relation där båda parter utövade fysiskt eller psykiskt våld mot varandra.

Klokt inlägg. Ingen regissör vill anställa missbrukare och skådespelare som förstör hotellrum (det blev JD dömd för redan på 90 talet). Ingen vill anställa en dålig skådespelare (som skådespelare ska ju AH klara att hålla masken i sin roll). Båda har troligen förstört sina karriärer väldigt bra alldeles på egen hand i detta skådespel.
Citera
2022-05-30, 10:37
Medlem
Flesta feminister speciellt i media håller på Depp trots att de nästan alltid avlagt ett par knarkande fyllkajor själva som gjort att de nu hata alla män... utom Depp.

Det är riktigt synd om Depp tänk mardrömmen att gå från att dra in en halv miljard per film (inklusive krimskrams) till bara några hundra miljoner. Hemskt att den där artikeln som inte nämner den halvgalna knarkaren vid namn blev publicerad.
Citera
2022-05-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Klokt inlägg. Ingen regissör vill anställa missbrukare och skådespelare som förstör hotellrum (det blev JD dömd för redan på 90 talet).

Du sa emot dig själv rejält med den där parentesen, för tiden upphörde ju liksom inte efter 90-talet.

Har du tex hört talas om Pirates of the Caribbean?

Drugs and alcohol är det enda som Depp-föraktarna har kvar. Det är inget bevis för kvinnomisshandel – om det ansetts som bevis för det hade extremt många människor fällts för brottet.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-30 kl. 10:49.
Citera
2022-05-30, 10:51
Avstängd
Unobosss avatar
När förväntas domen?
Citera
2022-05-30, 10:56
Medlem
Sladdersnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Klokt inlägg. Ingen regissör vill anställa missbrukare och skådespelare som förstör hotellrum (det blev JD dömd för redan på 90 talet). Ingen vill anställa en dålig skådespelare (som skådespelare ska ju AH klara att hålla masken i sin roll). Båda har troligen förstört sina karriärer väldigt bra alldeles på egen hand i detta skådespel.

De får jag hoppas. Efter denna bisarra rättegång står de klart att båda är felande och borde ägna sig åt annat. Knappast förebilder …..
Citera
2022-05-30, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
När förväntas domen?

Allra tidigast tisdag/onsdag. Fram till för några veckor sedan hade ett tidigt utslag säkert tolkats av de flesta som en friande dom, men det som de antagandena inte räknade med var att Amber Heard och hennes team skulle vara en total katastrof.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-30 kl. 11:00.
Citera
2022-05-30, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Du sa emot dig själv rejält med den där parentesen, för tiden upphörde ju liksom inte efter 90-talet.

Har du tex hört talas om Pirates of the Caribbean?

Drugs and alcohol är det enda som Depp-föraktarna har kvar. Det är inget bevis för kvinnomisshandel – om det ansetts som bevis för det hade extremt många människor fällts för brottet.

Jag citerade ett tidigare inlägg som sa angående detta mål (som egentligen rör om förtal har förstört hans karriär och om hon har blivit utsatt för misshandel) lär inget bifallas. Det som framkommit i rättegången om hans missbruk kan troligen ha förstört hans karriär. Och hon ljuger bevisligen och har troligen förstört sin karriär genom sina usla skådespelarinsatser.
Citera
2022-05-30, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdersnok
båda är felande

Båda felande? Varför Johnny? Drugs and alcohol?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in