2022-05-27, 21:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Grejen är att om man följer eländet på olika sociala medier så är det bara max 1 % som som håller på turden. Och jag brukar vara kritisk till sådant, men håller med till 9000 %.

Edit: för jag har faktiskt följt den här skiten som en jävla kretin
Kretiner är vi allihopa lol
Lediga dagen igår satt man klistrad vid youtube.

Jag har också märkt. Youtube. Facebook. Twitter. Forum. Reddit. Etc. 1 på 100 är pro Pruttsilusskan.
Citera
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Där är dom. Om Amber vinner så räkna med tusen pull-artiklar om hur fantastiskt det är att Amber vann. En vinst för alla kvinnor osv.

Förlorar hon så kommer det vara helt tyst.

Det kommer bli tyst, helt klart.
Citera
Medlem
Flashsmashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Men svara inte på mina inlägg då så kan ni ju fortsätta er halleluja hyllning till missbrukaren Johnny Depp.
Jag har inte sett dina inlägg, men jag har sett stora delar av den här livesända rättegången och jag var ingen hallelujare av Depp, men eftersom det har grävts ner i djupet av typ deras barndom OBJEKTIVT så finns det ju inget annat att säga än att depp bara är en karaktär som vi alla gillar.
Citera
2022-05-27, 21:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Aj, det har jag missat. Där föll trovärdigheten för det vittnet i så fall.

Att varken Elon Musk eller James Franco ställde upp och vittnade till Heards fördel (som det tidigare hintades om) talar också sitt tydliga språk.

Ordspråket ”högmod går före fall” passar väl in på Amber, oavsett utfall i rättegången.
Eller Jason Momoa, som inte vill ta i henne med tång!
Citera
2022-05-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Lever du i den världen? Välkommen till verkligheten om Depp förlorar.
Han har redan vunnit, mest troligt blir det att ingen av parterna vinner men han har fått ut sin story till världen nu, på det sätt amber fick ensidigt stå för hela berättelsen via metoo vågen. Så han har vunnit, bara okunniga hakar upp sig på att han är ute efter pengar.
Varför tror du hans team har kämpat med näbbar och klor för att det hela ska livesändas? Så att hon inte kan fly på samma sätt via media som förra trial.
Citera
2022-05-27, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Favoritgame
Snarare mer intuitiv än de flesta... Gäller att kunna se bakom det hela och inte bara svälja allt som den med mest resurser presenterar.

I det här fallet så hade Amber otroligt mycket mer resurser. Hon hade hela metoo-rörelsen. Och hon har ju själv sagt, vi har hört det från rättegången att hon säger åt honom att ingen kommer att tro dig om att du har blivit misshandlad. De är på min sida där.
Citera
2022-05-27, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag anser att AH är den som har varit förövaren och inte offret. Jag har lyssnar på flera timmars ljudupptagningar mellan AH och JD, och det är tydligt att 1) JD hela tiden försökte fly bråk (AH säger det själv), 2) AH använde i stort alltid fysiskt våld i bråk (något som hon inte förnekar). Utesluter det att JD inte har gjort något? Absolut inte. Men om man har en partner som alltid tar till våld, kastar saker som kastruller, vaser m.m. och som förföljer en när man vill lämna ett bråk innan det eskalerar, så kan det till slut hända att man själv gör något.

Med det sagt, jag önskar att hon kommer tillrätta med sina problem, inte minst för hennes dotter. Om inte, så kommer barnet blir helt förstört.

Är enig med det du skriver
Citera
2022-05-27, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag anser att AH är den som har varit förövaren och inte offret. Jag har lyssnar på flera timmars ljudupptagningar mellan AH och JD, och det är tydligt att 1) JD hela tiden försökte fly bråk (AH säger det själv), 2) AH använde i stort alltid fysiskt våld i bråk (något som hon inte förnekar). Utesluter det att JD inte har gjort något? Absolut inte. Men om man har en partner som alltid tar till våld, kastar saker som kastruller, vaser m.m. och som förföljer en när man vill lämna ett bråk innan det eskalerar, så kan det till slut hända att man själv gör något.

Med det sagt, jag önskar att hon kommer tillrätta med sina problem, inte minst för hennes dotter. Om inte, så kommer barnet blir helt förstört.

Exakt, det är detta som är grejen. Låt oss säga att JD hade misshandlat henne, då hade hon aldrig vågat slå honom själv. Dessutom hade inte han sprungit in på toan varje gång som hon fått sina utbrott.
Citera
2022-05-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekronwo
Han har redan vunnit, mest troligt blir det att ingen av parterna vinner men han har fått ut sin story till världen nu, på det sätt amber fick ensidigt stå för hela berättelsen via metoo vågen. Så han har vunnit, bara okunniga hakar upp sig på att han är ute efter pengar.
Varför tror du hans team har kämpat med näbbar och klor för att det hela ska livesändas? Så att hon inte kan fly på samma sätt via media som förra trial.

Amber och hennes gelikar har en stor förmåga att gaslighta folk. Och är duktig. Men när det gäller en offentlig rättegång så begränsas hennes möjligheter att ljuga. Hon har ju ljugit en hel del från hennes sida.
Citera
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Jag har inte sett dina inlägg, men jag har sett stora delar av den här livesända rättegången och jag var ingen hallelujare av Depp, men eftersom det har grävts ner i djupet av typ deras barndom OBJEKTIVT så finns det ju inget annat att säga än att depp bara är en karaktär som vi alla gillar.
Kan erkänna att jag inte är en fangirl på något sätt men gillar Don Juan De Marco, CryBaby, Pirates så klart och vissa Tim Burton-filmer. Ed Wood var kul.
Han kan vara lite träig, eller kunde vara kanske jag ska säga, i tidigare roller.

Och jag gillar inte att han missbrukar, oavsett sort.
Men han är en sån där människa man bara gillar, man känner på sig att han är en bra om än lite trasig människa .
Går han på avgiftning bara så.

Till skillnad från Turd som har ett monster-inre. Tänk Stranger Things - monstret.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2022-05-27 kl. 21:53.
Citera
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Enligt en person som varit inne i courthouse och kollat in juryn så är juryn uppenbart svintrötta på hennes narcissistiska bullshit. Hon kanske har en som är på hennes sida, någon före detta slagen kvinna kanske.

Vad händer egentligen i en sådan situation under juryförhandlingen?

Låt säga att juryn tidigt greppar att det är fällande dom som gäller, men så finns det en idiot som vägrar av idiotskäl. Blir det obligatorisk attackmobbning då mot denne?
Citera
2022-05-27, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Exakt, det är detta som är grejen. Låt oss säga att JD hade misshandlat henne, då hade hon aldrig vågat slå honom själv. Dessutom hade inte han sprungit in på toan varje gång som hon fått sina utbrott.

Det kanske var mycket harmlösa örfilar för att peppa Amber till bättre tankar helt enkelt.
Johnny Pepp helt enkelt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in