2022-05-26, 08:06
Medlem
PerFnurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Noterar att många tittar på asmongold?!
Hur kan han ha så många views?
En tönt som bara bryr sig om att ha sitt ansikte i bild.
Har sällan sett ett punchable face som hans 👊

Publiken vill väl få bekräftelse på sin reaktion genom att titta på någon som delar den, gärna en smula överdrivet.
Rätt vanligt koncept, tex i japanska shower, att man klipper in bild på någon annan som ser på samma sak och visar dens reaktioner.

Burkskratt 2.0
Citera
2022-05-26, 08:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Haft rättegången i bakgrunden på 75-tums tv:en i vardagsrummet. Vill bara att allt ska ta slut. Varit inbiten sedan starten.

Johnnys sida levererar som vanligt.
Elaine är inte rolig att ha att göra med men hon åstadkom ingenting idag.

När jag kom hem från jobbet såg jag rättegången vid tretiden. Det var mycket snack på ljudlöst.

Off topic. Hon brukar sitta till Johnnys vänstra sida men satt bakom honom idag. Turkos kavaj. En vacker vy när hon stod framme hos domaren. Otroligt söt, enormous ass. Skulle dö lycklig om hon satt i knät, utan att hon ens behöver dra ner byxorna.

Kate Moss kom till tals och det gick fort. En elegant tös. Simpel dialog.

Nån som iakttog nåt intressant och värdefullt i dagens rättegång, berätta vad!

Tack för mig. Vi hörs imorgon och då är jag troligen med i matchen. Godnatt!

Det hände en massa grejer igår!

Dr Curry kom tillbaka och fullständigt tillintetgjorde Dr Hughes vittnesmål in i minsta detalj. Oerhört imponerande. Korsförhöret mot henne var extremt tamt. I princip det enda var att bråka om middagen med Depp där hon anlitades. Ingen kritik riktades mot hennes faktiska arbete i någon form. En line stod ut riktigt mycket: Hon pratade om att riktiga PTSD-offer ofta har svårt att fungera och stannar hemma, kan inte arbeta till skillnad från Amber som, vilket Dr Curry påpekade, sprang på galor, premiärer och gick en steg 3-utbildning som sommelier

Killen som jobbat från TMZ kom in och bekräftade mer eller mindre att Amber läckt både restraining ordern-grejen och videon med skåpsluckorna, samt att videon hae skickats till dem i editerad form, dvs att det INTE var TMZ som klippte bort när Amber ler in i kameran utan Amber själv/Team Amber. Fick in en klockren oneline på Elaine när hon menade att han var där för 15 minutes of fame. "I could say the same thing about taking Amber Heard as a client for you". Elaine ville sjunka genom golvet.

En flygplatspolis berättade att hon fick avbryta ett bråk år 2009 på flygplatsen mellen Amber och Tasya, där en berusad Amber varit aggressiv och slitit av ett halsband från Tasya och lämnat röda märken som följd. Återigen tamt korsförhör. Antydde att även hon var ute efter berömmelse, vilket kändes extremt fånigt. Polisen var liksom en 50+ tant som inte ens hade snoffsat till sig speciellt mycket inför vittnesmålet från sitt hem. Inte direkt så att hon ska bli influencer på det här.

En fotoexpert kom in och bekräftade i princip att Amber ljugit om att bilderna inte hade redigerats. Alla hennes bilder hade komprimerats om och bytt format flera gånger och kunde inte längre verifieras. De hade även passerat genom bildredigeringsprogram. Tamt korsförhör som först tog sikte på hans kompetens för att han inte hade en certifiering. Det roliga var dock att vittnet kort innan pratat just om detta. Han hade 42 års erfarenhet, självlärd och var grundare till ett jättestort bolag inom digital forensik, som hade hand om HUNDRATALS rättsfall varje år. Så det föll platt. Sedan var spåret endast att det inte gick att styrka att det var Amber personligen, vilket såklart är sant...men läser man mellan raderna så är det uppenbart.

Kate Moss var med en kortis och bekräftade att Depp aldrig knuffat ner henne för nån trappa. Hon halkade själv för att det var blött och Depp kom rusande och hjälpte henne. Inget korsförhör.

Och slutligen så gick Depp själv upp igen. Pratade om Kate Moss, att han berättat den sanna versionen om trappan för Amber och att hon ljugit om den incidenten vid tre tillfällen i rättegångar nu. Pratade om när Amber slog honom på ett tåg och visade bild. Pratade återigen om hur han fixat Aquaman-rollen till Amber. Hade ett par riktigt bra stunder där han pratade om sina känslor kring fallet. Detta korsförhöret hölls av Rottenborn och var klart bättre än de övriga eftersom han hade två ögonblick som inte var jättebra för Depp. Vid det ena tog han fram foton från innan tågresan där Depp också såg ut att liknande skada. Depp kunde bara förklara det med ljussättning och photoshop. Han tog även upp ett par sviniga SMS som Depp förnekade att han skrivit och föreslog att nån kan ha använt hans telefon. Såg inte riktigt bra ut. Många påpekar att det ser ut att vara ett mottaget meddelande i en gruppchat vilket inte kom fram igår, får se om de kan rätta till det i efterhand. Som helhet tror jag att det hade varit bättre att låta bli att vittna en andra gång. Ingen katastrof, men bedömer det som åtminstone icke-fördelaktigt. Resten av korsförhöret gav inget. Amber hade ett riktigt fejkögonblick då Rottenborn läste upp "cum-guzzler"-sms:et igen. Spelade supersårad ända in i själen. Tror inte det sålde. I övrigt var det mycket hånleenden och fejkleeenden från henne idag.

Som helhet en väldigt bra dag för Depp.

Ambers sida har nu 1 h 16 min kvar och Depps mer än 7 timmar.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2022-05-26 kl. 08:39.
Citera
2022-05-26, 09:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Ping

Har gårdagens vittnesmål från Dr Curry m.fl. ändrat din uppfattning på något sätt om vilken sida som har den mest sannolika psykiatriska diagnosen?
Citera
2022-05-26, 09:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Totalt mongo. Hans standardrespons är "Ahahaa ohmygod. Ohhmyyygod" följt av Långben-chuckle. Idk.

Jag kollar på Nick Rekieta, på Rekieta Law. Han är otroligt snabbtänkt, smart, en klippa! Han säger ord som Depp's advokater kommer säga innan de hinner säga det. De missar t o m några objections.
Han faller inte heller för fake-videos vilket Asmongot gör.
Citera
2022-05-26, 10:04
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Totalt mongo. Hans standardrespons är "Ahahaa ohmygod. Ohhmyyygod" följt av Långben-chuckle. Idk.

Jag kollar på Nick Rekieta, på Rekieta Law. Han är otroligt snabbtänkt, smart, en klippa! Han säger ord som Depp's advokater kommer säga innan de hinner säga det. De missar t o m några objections.
Han faller inte heller för fake-videos vilket Asmongot gör.

Det kanske inte är helt rättvist att jämföra Asmongold som är en livestreamer med Rekieta som är advokat.

Personerna som tittar på Asmongold är knappast intresserade av att få rättegången nedbruten i detalj, vilket sker på diverse andra livesändningar.

''Mongot'' är smart, han tjänar vanligtvis tiotals miljoner per år, den här rättegången ger säkerligen ett rejält extra klirr i kassan.
Citera
2022-05-26, 10:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Det kanske inte är helt rättvist att jämföra Asmongold som är en livestreamer med Rekieta som är advokat.

Personerna som tittar på Asmongold är knappast intresserade av att få rättegången nedbruten i detalj, vilket sker på diverse andra livesändningar.

''Mongot'' är smart, han tjänar vanligtvis tiotals miljoner per år, den här rättegången ger säkerligen ett rejält extra klirr i kassan.

Jag skulle aldrig orka med honom en längre period. Har sett några 30 sekundersklipp med reaktioner på vissa moment i rättegången och de kan faktiskt funka. Men mer än 5 minuter med honom och jag skulle skjuta skallen av mig

Inkomst innebär för övrigt inte per automatik intelligens, även om korrelation finns på befolkningsnivå.
Citera
2022-05-26, 11:28
Medlem
Jag småskrattar fortfarande lite över TMZ-vittnets kommentar till Elaine. Det var väldigt snabbtänkt och avväpnade henne totalt.
Citera
2022-05-26, 11:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
Jag småskrattar fortfarande lite över TMZ-vittnets kommentar till Elaine. Det var väldigt snabbtänkt och avväpnade henne totalt.

Och hennes enda comeback var "That's a little argumentative, don't you think?"
Citera
2022-05-26, 11:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stifmeister89
En liten detalj, men han har alltså frivilligt hört av sig till advokaterna - bara det! Och vittnade med svart nagellack på alla fingrarna, vilket är något Depp brukade ha under många år. Det är bara en visuell grej, men han är nog ett Depp-fan.

Hams vittnesmål var OERHÖRT viktigt, då han berättade att Amber tipsat TMZ att ta bilder på hennes (vänstra?) kind där hon hade ett (ditmålat?) blåmärke.

Sex olika tillfällen har Amber sålt stories om sitt liv med Depp till TMZ.
Citera
2022-05-26, 11:43
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och hennes enda comeback var "That's a little argumentative, don't you think?"
Hon log tydligen stort när hon sa det, tror hon tyckte det var lite roligt.
Citera
2022-05-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
Din jämrans trådförstörare. Har du nyss blivit arbetslös eller?

Skillnaden mellan mig o dig i hur vi "är på en sida" är att jag lyssnar och kan ändra mig.
Du bara "är i ett lag". Som en iq-befriad fotbollssupporter.
Vad har fått dig att svänga? Känns otroligt konstigt då Ambers försvar suger och deras vittnen suger. De har blivit motbevisade, det har mixtrat med bilder, Amber har blivit tagen på sängen massor av gånger nu med att ljuga.
Hon fejkar känslor, sitter och glor i kamerorna, glor på juryn. I sitt vittnesmål erkände hon ingenting, allt var alla andras fel, hon har inte gjort ett enda fel. Hur kan du tro på en sådan kvinna som helt uppenbart ljuger och beter sig som ett psycho?
Citera
2022-05-26, 11:56
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Detta kallas projektion. Det är en vanlig försvarsmekanism eller psykologisk strategi hos förövare med borderline eller narcissistisk personlighetsstörning. https://www.psychologytoday.com/us/b...pon-projection

Dr Currys kliniska undersökning och vittnesmål är spot on.

Om inte juryn har sovit kommer Amber Turd att förlora detta.
Tack för input.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in