2014-04-20, 14:12
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Försörjer de övriga i knutbysekten fortfarande kristi brud genom att köpa hennes "konst"?
Kanske, men den lätt bedagade barnflickans 10 sms-budord drar in betydligt mer och håller igång allt fler inom polisen som köper barnflickans övertro på en sms'ande gurd.

"...Genombrottet för mobiltelefonbevisning var Knutby-dramat där pastor Helge Fossmo i sista stund kunde bindas till brott tack vare raderade sms som återskapades.– Det var en riktig bingo för oss, berättar Kenneth Ågren vid Uppsala-polisen, som var spaningsledare vid Knutby-mordet - en utredning där ord stod mot ord mellan frikyrkopastor Helge Fossmo och barnflickan Sara Svensson."
Länk Aftonbladet.

Den senaste filmdignitären som drogs in i en härva med hjälp av polisens övertro på sms är Persbrandt. Men bevisar något av polisens återskapade sms egentligen vem som höll i Mickes telefon och skickade medddelandet?
Vad gör Kenneth Ågren idag mer än tio år efteråt?
"... Åtalet mot Taxi Tony är ett av de största knarkmålen i Sverige någonsin. Polisens spaningsarbete pågick i månader. Ett stort antal misstänkta narkotikaköp har fångats på film som vid sidan av telefonavlyssningarna utgör de starkaste bevisen mot de inblandade.

För snart ett år sedan slog polisen till mot ligan. Utredarna gjorde husrannsakan på flera adresser och beslagtog tillgångar för miljonbelopp.

– Sett till antalet misstänkta personer så är det här ett av de största narkotikamålen i Sverige, säger spaningsledaren Kenneth Ågren."
Citera
2014-04-20, 22:05
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
.... senaste filmdignitären som drogs in i en härva med hjälp av polisens övertro på sms är Persbrandt. Men bevisar något av polisens återskapade sms egentligen vem som höll i Mickes telefon och skickade medddelandet?.....
Om någon skall kunna fällas för skickade SMS så måste man åtminstone kunna utesluta obehörigt intrång eller utnyttjande i kommunikationskedjan. I Knutby fanns redan ett ouppklarat dödsfall som mycket väl kan ha varit mord av intrigmakare samt Saras vansinnesdåd med hammare. Självklart hade Säpo med sina socionomer intressen med i spelet och kunde särskilt efter dessa händelser utnyttja sin rätt att på alla sätt övervaka Knutby-samhället och dess förhållande till "sekten".
Med sociologers och hemlignissars begrepp som nabo och studentroland här gett uttryck för så finns alla möjligheter att vantolka enskildas avsikter och provocera fram vilka intriger som helst. Saras hjärntvätt från tidigare bibelskola kunde lätt styras mot än större vansinne. Expertisen visste mycket väl vad hon kunde ställa till med men istället för att ingripa utnyttjade man henne för att kunna skandalisera allt vad frikyrkor heter.
I det mediala och rättsliga efterspelet förklaras sedan allt i omvänd ordning där också en helt annan innebörd kan dikteras av den pyramidtopp som genom totalitär kontroll och infoövertag kunnat ta sig tolkningsföreträdet.
Citera
2014-04-23, 07:33
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tv4ove
I Knutby fanns redan ett ouppklarat dödsfall som mycket väl kan ha varit mord av intrigmakare
Vilka intriger kan enligt din uppfattning ha varit utlösande faktorer för våldet i knutbysekten?
Citat:
Självklart hade Säpo med sina socionomer intressen med i spelet och kunde särskilt efter dessa händelser utnyttja sin rätt att på alla sätt övervaka Knutby-samhället och dess förhållande till "sekten".
På viket sätt kan knutbysektens stolligheter ha blivit föremål för Säkerhetspolisens uppmärksamhet?

Min fråga förutsätter att du känner till Säkerhetspolisens uppdrag i Rikets tjänst -
Citat:
Med sociologers och hemlignissars begrepp som nabo och studentroland här gett uttryck för så finns alla möjligheter att vantolka enskildas avsikter och provocera fram vilka intriger som helst.
Vilka begrepp avser du här?
Citat:
Saras hjärntvätt från tidigare bibelskola kunde lätt styras mot än större vansinne.
I vilken bibelskola hjärntvättades Sara innan drottning Tirsa kuvade henne till lydnad?
Citat:
Expertisen visste mycket väl vad hon kunde ställa till med men istället för att ingripa utnyttjade man henne för att kunna skandalisera allt vad frikyrkor heter.
Vilken expertis avser du här?
Citat:
I det mediala och rättsliga efterspelet förklaras sedan allt i omvänd ordning där också en helt annan innebörd kan dikteras av den pyramidtopp som genom totalitär kontroll och infoövertag kunnat ta sig tolkningsföreträdet.
Vad innebär "omvänd ordning" för dig i det här fallet?

Hur ser din pyramid ut socialt strukturellt?
Citera
2014-04-23, 11:00
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Om någon tog hand om den där mobilen (med slutnummer -1293) så var det inte polisen.
-1293-mobilen var Saras, kvarlämnad när hon utvisades efter hammarattacken 8 nov. Helge postade inte Saras mobil till Småland utan behöll den för deras privata/hemliga kommunikation.

Pastor Helge sa sedan till Sara att det kom anonyma sms till -1293mobilen. Avsändaren var en synsk, obekant person med förmåga att uppfatta vad knutbyguden ville säga Sara. Guden skulle inte ha förmåga att tilltala Sara direkt. Och gudens språkrör hade inte hajat att Sara bytt telefon.

Jo, vid ett tillfälle! När Helge var i Hongkong sms:ade gudens språkrör direkt till Saras nya mobil. Detta förvånade henne! Om språkröret hade numret – varför då sända via omväg-1293 hos Helge? En stund senare mottog Sara ordagrant samma sms nu ”förmedlat” av Helge i Hongkong. Trodde Sara att han hade -1293:an med sig på resan?

Två år efter domarna valde Helge att erkänna delaktighet i brotten och ändrade delvis sin utsaga om sms:en till Sara. Avsändaren hade inte varit anonym för honom.
Rätta mig om jag har fel i tankekedjan.
Låt mig gissa att dessa synska obekanta varit intrigerande aktörer från hemligtjänsten. Både Åsa och Sara kunde nog manipuleras till att tro att Jesus uppenbarat sig som älskare i mörkret och sedan alla medelandena kom från Gud men knappast Helge i något skede. Han måste ha anat ett mer jordnära spel. I vad mån Helge varit medveten om vad och i vilket syfte eller för vem han i så fall kunnat utnyttja förhållandena blir då omöjligt för oss utanför hemligmakten att ta ställning till. En sak står ändå helt klar - Helge och hela församlingen har blivit dömd på falska grunder.
Senast redigerad av tv4ove 2014-04-23 kl. 11:04.
Citera
2014-04-23, 23:12
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
En sak står ändå helt klar - Helge och hela församlingen har blivit dömd på falska grunder.
Detta konstaterande utgör endast din egen till vanföreställning gränsande övertygelse... din bristande insikt i att "saken" som står "helt klar" i meningen ovan, gör så enbart för dig själv, genom att underlåta att infoga orden "för mig" efter ordet "klar", samt din underlåtenhet att bemöta Gustav Kroon´s detaljerade frågor i det föregående inlägget, för att istället rationalisera och föredra att med användande av "konfirmeringsbias" rättfärdiga din egen konspirationsteori genom att argumentera mot ett självvalt inlägg, gör att jag inser omöjligheten i att föra en konstruktiv diskussion med en konspirationsteoretiker som använder sig av argumentationsfelet kallat "omvänd bevisbörda"....

Jag instämmer således med åsikten framförd i ett annat internetforum av signaturen devadatta när hon säger:"Problemet är väl om man undersöker om personen är rationell genom att först diskutera rationellt, och det sedan visar sig att den inte är det. I det fallet måste man acceptera att diskussionen är meningslös"...och konstaterar att en fortsatt "on topic"-diskussion med din signatur "tv4ove" här i Knutbytråden är meningslös. Signaturen "Mollvik" som du hänvisar till i undertexten på dina inlägg har tydligen blivit avstängd tidigare för brott mot "netiketten", och eftersom ditt senaste inlägg under signaturen "tv4ove" här i Knutbytråden försöker hävda en gemenskap av ett "oss" gentemot "hemligmakten", ser jag mig föranleden att understryka att signaturen "studentroland" inte ingår i detta "oss" som du hänvisar till, och för övrigt jämställa dina inlägg här i tråden med Helge Fossmo´s känslomässiga manipulationer, och således kategoriserar jag ditt sätt att resonera som om det kom ifrån en emotionell manipulatör benämnd "The Projector"..."A projector denies they have any dysfunctional issues and only see their own issues in other people".

Eftersom du ofta i dina inlägg hänvisar nedlåtande gentemot vad du kallar "socionomer", leds mina associationer följaktligen till antagandet att du troligtvis någon gång i livet själv hamnat i ett känslomässigt underläge gentemot någon socionom inom t.ex. socialtjänsten i samband med en skilsmässa eller varför inte en vårdnadstvist, eller också gentemot någon socionom på jobbet inom "hemligtjänsten inom det militära", eller varför inte gentemot någon socionom samarbetande med den nästintill alla svenskar drabbande skattemyndigheten?

Denna av mig postulerade hypotetiska händelse inom ditt förflutna, d.v.s. ett tillkortakommande gentemot någon socionom, kan alltså teoretiskt sett utgöra ett undermedvetet minne som kan vara kopplat till ett obearbetat känslomässigt trauma inom dig själv, vilket i så fall utgör ditt "own issue" som du projicerar på omvärlden... Oavsett vilket, dessa grundlösa spekulationer som jag gör här är ju naturligtvis helt gripna ur luften, och tjänar inget annat syfte än att inför mig själv rationalisera att en fortsatt "on topic"-diskussion om Knutbyfallet med din signatur "tv4ove" här i tråden är meningslös... din enda väg, som jag ser det, att resonera dig fri från denna min psykologiska bedömning, är att rationellt bemöta Gustav Kroons frågor i inlägget ovan...
Senast redigerad av studentroland 2014-04-23 kl. 23:49.
Citera
2014-04-24, 09:57
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
En fråga alla borde ställa sig är att om det inte var SS som avlossade skotten, vad gjorde överhuvudtaget på platsen?
En annan fråga, eller undran, är varför det skulle förekomma två vapen?
Ingen i församlingen är väl så vapenkunnig att de trodde sig kunna komma undan med det, med tanke på den allmänna kunskapen alla känner till, att spåra kulor till vapen.
Dessa frågor som först nu blivit uppmärksammade men lika snabbt bortförklarade med sådana som studentrolands krystade teorier tillräckligt ältade i Palmetråden samtidigt som det hellre psykologiseras över oss som frågar gör att jag misstänker intriger på betydligt högre plan där expertisen själv inte vet vilken sida den egentligen jobbar för.
Lasse Wierups "Infiltratören" ger en mycket intressant inblick i de hemliga metoder inte bara psykförsvaret längre ägnar sig åt utan nu också polisen på bekostnad av allt vad rättssäkerhet och demokrati heter. Så har socialfascismen och majoritetsnormen med sina fördomar mot oliktänkande redan kunnat skaffa sig totalitär kontroll.
Citera
2014-04-25, 07:34
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
---förvirrat trams---
Jag antar att din avatar är en skiktröntgenselfie och inser att förnuftsresonemang är bortkastad argumentationsstrategi i kommunikation med dig så här kommer min ove-anpassade kommentar:

Efter att ha läst dina inlägg i Knutby-tråden, har min omvärldsanalys klarnat och jag förstår att de första morden i knutby var beställningsjobb från GRU och KGB.

Avsikten var att lura in svenska agenter för MI5, MI6, MI7, MI8, CIA, FBI, NSA och YMCA i Knutbysektens bibelskola så att de skulle bli frälsta och förstå att drottning Tirsa står över alla jordiska lagar.

Efter examinering från bibelskolan var dessa agenter mer än villiga att utföra alla torpeduppdrag som sektledningen beordrade vilket ledde till de två senaste morden.

Tack Ove för att du har klargjort den dynamiska systematiken i knutbyhärvan
Citera
2014-04-25, 09:09
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Försörjer de övriga i knutbysekten fortfarande kristi brud genom att köpa hennes "konst"?
Den delen av ekonomin har väl nu mest symboliskt värde. Snarare är det sensationslystnaden kring Knutby som kunnat sätta fart på hela lokalsamhället så att villalån kan amorteras och naturlig entreprenörsanda hos folk kunnat finansieras under ny statlig kontroll. Statsmakterna inklusive media i sin tur kan nu samtidigt ge hur generösa bidrag som helst till alla som bara vill intyga att Helges avvikande personlighet varit skuld till alla tidigare missgrepp från ansvarigas sida.
Citera
2014-04-30, 11:47
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
......dessa grundlösa spekulationer som jag gör här är ju naturligtvis helt gripna ur luften, och tjänar inget annat syfte än att inför mig själv rationalisera att en fortsatt "on topic"-diskussion om Knutbyfallet med din signatur "tv4ove" här i tråden är meningslös... din enda väg, som jag ser det, att resonera dig fri från denna min psykologiska bedömning, är att rationellt bemöta Gustav Kroons frågor i inlägget ovan....
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Jag antar att din avatar är en skiktröntgenselfie och inser att förnuftsresonemang är bortkastad argumentationsstrategi i kommunikation med dig så här kommer min ove-anpassade kommentar:
Efter att ha läst dina inlägg i Knutby-tråden, har min omvärldsanalys klarnat och jag förstår att de första morden i knutby var beställningsjobb från GRU och KGB....
Precis som typiska socionom/rättsmaffian begär ni att jag skall förklara vad jag INTE har menat eller ens gjort antydan om här. Livstidsdomarna mot Helge eller mig närstående och vänner kan jag således med lika rätt till omvänt omvänd bevisföring konstatera alla vara lika osakligt grundade. Varför avleder ni annars från de faktiska frågor vi ställer?
Citera
2014-04-30, 12:32
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
..... Knutby pingst har väl till och med övergivit treenighetsläran vad jag har läst.
Sedan tror de väl fortfarande att Åsa Waldau är kristi brud? Jag har i alla fall inte läst något om att de tror att det är församlingen som är bruden.
Snarare är det en fyrenighetslära församlingen i Knutby precis som alla modernt troende på något sätt velat hitta en övergång till. Modern skall kunna jämställas med Fadern helt enkelt.
Frågan är varför då hela social-rätts-info-finansmaffian reagerade med alla sina ohederliga metoder. Dess kontrollbehov över utvecklingen genom nyttiga idioter eller skolade agenter är uppenbar.
Mot att man nu underordnat sig socialdiktaturen som säger att vissa drabbats av NPD eller psykopati och därför skall finna sig i livstids totalövervakning i eller utanför fängelse så kan församlingen ändå tillåtas fortsatt verksamhet och rentav bli affärsdrivande med Kristi brud som symbol.
Citera
2014-06-03, 09:20
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studentroland
En konsekvens av ovanstående resonemang blir att den religiösa sammanslutningen i Knutby hellre bör benämnas "Knutby-kulten" eller "Tirsa-kulten", än något annat...
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Sedan tror de väl fortfarande att Åsa Waldau är kristi brud? Jag har i alla fall inte läst något om att de tror att det är församlingen som är bruden.
Något nytt från Knutbysekten?
Nej och ja.
Som medlem blir du fortfarande tillrättavisad om du följer ditt hjärta och samvete till egna initiativ. I så fall trycks ditt dörrhandtag ned och knutbypastorer eller deras hantlangare (cellgruppsledare) stiger objudna in över tröskeln:
- Gud vill att du städar hos dem (i andra medlemmars hem)...
- Gud är missnöjd med dig, du har inte klarat att tukta din frus upprorsande...
- Det behagar inte Gud att du talar med henne/honom (någon som betvivlar att Åsa W är universums härskarinna)...
Så sekten trampar vidare i sina egna spår, en rörelse på stället marsch.

En nyhet är ändå att medlemmar inte längre tillåts nämna Jesus vid namn - fastän Gembäck i TV påstår sig leda "en vanlig kristen församling".
Varför detta förbud?
Jo, Åsa Waldau – osynlig bakom gardiner i stugan bakom planket - insisterar på sitt himlagifte med Jesus. Den åldrande bruden - som själv formulerat Dodjadidjesus frieri till henne själv - är svartsjukt lagd. Hon tål inte att andra talar om ”hennes” Jesus eller i bön tilltalar Honom.
Senast redigerad av nabo 2014-06-03 kl. 09:24.
Citera
2014-06-09, 17:41
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Något nytt från Knutbysekten?
Nej och ja.
Som medlem blir du fortfarande tillrättavisad om du följer ditt hjärta och samvete till egna initiativ. I så fall trycks ditt dörrhandtag ned och knutbypastorer eller deras hantlangare (cellgruppsledare) stiger objudna in över tröskeln:
- Gud vill att du städar hos dem (i andra medlemmars hem)...
- Gud är missnöjd med dig, du har inte klarat att tukta din frus upprorsande...
- Det behagar inte Gud att du talar med henne/honom (någon som betvivlar att Åsa W är universums härskarinna)...
Så sekten trampar vidare i sina egna spår, en rörelse på stället marsch.

En nyhet är ändå att medlemmar inte längre tillåts nämna Jesus vid namn - fastän Gembäck i TV påstår sig leda "en vanlig kristen församling".
Varför detta förbud?
Jo, Åsa Waldau – osynlig bakom gardiner i stugan bakom planket - insisterar på sitt himlagifte med Jesus. Den åldrande bruden - som själv formulerat Dodjadidjesus frieri till henne själv - är svartsjukt lagd. Hon tål inte att andra talar om ”hennes” Jesus eller i bön tilltalar Honom.
Detta överdrivna skitsnack stärker säkert sammanhållningen kring Åsas martyrskap. Vad har resterna av församlingen annars för val?
Statsmakternas syfte är tydligen att hålla fritänkande församlingar under kontroll och begränsa varje tänkbar utbredning. Om de nu inte lever upp till sitt massmediala rykte och majoritetsmaktens förväntningar så lär nya attacker sättas in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in