Citat:
En sak står ändå helt klar - Helge och hela församlingen har blivit dömd på falska grunder.
Detta konstaterande utgör endast din egen till vanföreställning gränsande övertygelse... din bristande insikt i att "saken" som står "helt klar" i meningen ovan, gör så enbart för dig själv, genom att underlåta att infoga orden "för mig" efter ordet "klar", samt din underlåtenhet att bemöta Gustav Kroon´s detaljerade frågor i det föregående inlägget, för att istället
rationalisera och föredra att med användande av "
konfirmeringsbias" rättfärdiga din egen konspirationsteori genom att argumentera mot ett självvalt inlägg, gör att jag inser omöjligheten i att föra en konstruktiv diskussion med en konspirationsteoretiker som använder sig av argumentationsfelet kallat "
omvänd bevisbörda"....
Jag instämmer således med åsikten framförd i ett annat internetforum av signaturen
devadatta när hon säger:"
Problemet är väl om man undersöker om personen är rationell genom att först diskutera rationellt, och det sedan visar sig att den inte är det. I det fallet måste man acceptera att diskussionen är meningslös"...och konstaterar att en fortsatt "on topic"-diskussion med din signatur "tv4ove" här i Knutbytråden är meningslös. Signaturen "Mollvik" som du hänvisar till i undertexten på dina inlägg har tydligen blivit
avstängd tidigare för brott mot "netiketten", och eftersom ditt senaste inlägg under signaturen "tv4ove" här i Knutbytråden försöker hävda en gemenskap av ett "oss" gentemot "hemligmakten", ser jag mig föranleden att understryka att signaturen "studentroland" inte ingår i detta "oss" som du hänvisar till, och för övrigt jämställa dina inlägg här i tråden med Helge Fossmo´s känslomässiga manipulationer, och således kategoriserar jag ditt sätt att resonera som om det kom ifrån en emotionell manipulatör benämnd "
The Projector"..."
A projector denies they have any dysfunctional issues and only see their own issues in other people".
Eftersom du ofta i dina inlägg hänvisar nedlåtande gentemot vad du kallar "
socionomer", leds mina associationer följaktligen till antagandet att du troligtvis någon gång i livet själv hamnat i ett känslomässigt underläge gentemot någon socionom inom t.ex. socialtjänsten i samband med en skilsmässa eller varför inte en vårdnadstvist, eller också gentemot någon socionom på jobbet inom "
hemligtjänsten inom det militära", eller varför inte gentemot någon socionom samarbetande med den nästintill alla svenskar drabbande skattemyndigheten?
Denna av mig postulerade hypotetiska händelse inom ditt förflutna, d.v.s. ett tillkortakommande gentemot någon socionom, kan alltså teoretiskt sett utgöra ett undermedvetet minne som kan vara kopplat till ett obearbetat känslomässigt trauma inom dig själv, vilket i så fall utgör ditt "own issue" som du projicerar på omvärlden... Oavsett vilket, dessa grundlösa spekulationer som jag gör här är ju naturligtvis helt gripna ur luften, och tjänar inget annat syfte än att inför mig själv rationalisera att en fortsatt "on topic"-diskussion om Knutbyfallet med din signatur "tv4ove" här i tråden är meningslös... din enda väg, som jag ser det, att resonera dig fri från denna min psykologiska bedömning, är att rationellt bemöta Gustav Kroons frågor i inlägget ovan...