2014-02-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
På "The Hoff's" fråga om varför hon var känd parerade Åsa Waldau med att det skulle ta för lång tid att ge en förklaring. Fast the Hoff had säkert nöjt sig med t ex:" I am The Bride of Christ!"
Hahaha... kan du se tidningsrubrikerna framför dig om ÅW hade svarat så!?
Citera
2014-02-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Det menar inte jag. Det är församlingen som ska vara fortsatt ängslig. De har ögonen på sig och samhället är fortsatt tveksam till deras verksamhet och existens. Klarare än så kan det väl inte beskrivas.

Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Psykförsvarets opinionsterror och mediala övertag mot en liten värnlös svensk församling tycker du alltså skall vara nödvändig?
Kanske nödvändigt. Definitivt behövligt!
Citera
2014-02-01, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Nedslepp citerar en förtvivlad förälder till Knutbymedlem/-mar:

”Över tio år av har kastats bort i ett oerhört mörker, trots idoga försök att förstå vad som händer i Knutby, kan jag inte komma mina nära o kära närmare. (…) Jag har/får inte träffa dessa personer, för att jag så starkt visat vad jag känner.

Förstår också att går jag ut i media - vilket jag kanske får frågor om relativt ofta - så blir mina anhöriga på ett eller annat sett straffade av ÅW. (…) Tänk om rättsväsendet kunde ha civilkurage nog att hjälpa oss anhöriga att bakom lyckta dörrar få ge vår historia.

Om dessa rättspersoner därefter satte sig ner och gjorde en bedömning om detta material. Samt klartänkt gör ett slutgiltigt ställningstagande LJUGER VI KNUTBYFORÄLDRAR ELLER???????????”

Varför får det vara så? Jo, vi har ju religionsfrihet. Då får man tro på vilka ledare som helst. Åsa Waldau har sagt i media att hon har rätt att tro att hon är jultomten om hon vill. Det har ingen med att göra. Jag tror nog att hon i så fall skulle få hela skaran av medlemmar att se sig som hennes nissar.

Peter Gembäck, er agenda inne i församlingen är att ni har en mycket helig person i er krets. Ni förkunnar att ni därför är mycket speciella och att ni hela tiden har beskydd av ”Anden över Knutby”. Ni säger att det känns tryggt att komma tillbaka under ”beskyddet”, när ni gjort turer utanför Knutbys område.

Tänk om ni orkade vakna upp och bli en vanlig församling!

Om ni vore en vanlig församling behövde ni inte ta avstånd till alla de medlemmar som orkat ta sig ifrån Knutby. Då vore det inte heller farligt att ha kontakt med sina föräldrar och gamla vänner. Alltså en naturlig kontakt - inte kontakter för att värva fler till Knutby Filadelfia.

Är det fortfarande så att medlemmar tar avstånd? Varför skrivs det inte om det i media i sådana fall? Borde ju vara intressant att rapportera om..?
Citera
2014-02-02, 10:56
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
......
Tänk om ni orkade vakna upp och bli en vanlig församling!

Om ni vore en vanlig församling behövde ni inte ta avstånd till alla de medlemmar som orkat ta sig ifrån Knutby. Då vore det inte heller farligt att ha kontakt med sina föräldrar och gamla vänner. Alltså en naturlig kontakt - inte kontakter för att värva fler till Knutby Filadelfia.
Det är inte meningen att Knutby skall bli en vanlig församling förrän villalånen är återbetalda. Så länge skvallret pågår under opinionsstyrets beskydd är turbulensen där alla skyller på alla en suverän affärsidé.
Citera
2014-02-02, 11:04
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Är det fortfarande så att medlemmar tar avstånd? Varför skrivs det inte om det i media i sådana fall? Borde ju vara intressant att rapportera om..?
Det är just denna underlåtenhet som fått mig att inse hur rädda mina kollegor måste vara för någon övergripande mediemakt med rent livsfarlig sektmentalitet.
Citera
2014-02-02, 12:38
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
......såg att du debuterade med att sabotera palmemordstråden på samma sätt som du nu försöker sprida förvirring i knutbytråden och jag antar att du njuter av äntligen få lite uppmärksamhet för dina förvirrade åsikter.
Nu har du nått så långt att de flesta har satt dig på ignore-listan.....
Den enda åsikt jag hävdat är att en övergripande statsmakt i vad jag kallar finansmaffians tjänst styr över rättsstat och samhälle på ett odemokratiskt sätt. Mina frågor på nätet i särskilt socialpsykologiska ämnen från 90-talet redan blev mycket uppmärksammade men alltid lika märkligt obesvarade och nertystade. Slutligen censurerades och utplånades allt medan jag istället kallades kryptonazist, vräktes och blev rättslös utan förklaring. Av en slump fick jag spårat förtalet till FB. Googla nu "finansmaffian" så ser ni i förkortad version att det var detta fenomen jag debuterade med här fem år innan jag kom fram till att jag på flera sätt hade haft personlig anknytning till både Palme och Lindhmordet. Det ena ledde till det andra i ett system som mycket väl kan beskrivas med Knutby som ett Sverige i miniatyr.
Citera
2014-02-02, 16:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Ursäkta att jag slänger mig in i en tråd som jag mest följt på avstånd,
men är det verkligen SANT att:

+ Åsa W klipper hår på folk på Knutby Spa?
+ spa:t är egentligen hennes badrum?
+ församlingsmedlemmar slavat för att färdigställa Pege:s arbetsrum i finaste Londonstil?
++ följdfrågor: Hur stort är rummet? Hur mycket kostade det?

Vidare, är det sant att:
+ Åsa fortfarande är Tirsa?
+ PeGe talar för Jesus, dvs Jesus-Åsa-Pege?

?
Citera
2014-02-03, 08:07
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie

+ församlingsmedlemmar slavat för att färdigställa Pege:s arbetsrum i finaste Londonstil?

Vidare, är det sant att:

?

Åsa säger i dokumentären om Knutby, finns på tv4play att hon klipper håret på gästerna på spat.
Citera
2014-02-03, 12:35
Medlem
nabos avatar
Citat:
Nej, Åsa klipper inte kundernas hår. Hon brukade förr klippa håret på "närstående medlemmar".
Alexandra var stolt över sitt vackra, långa hår. Åsa ville en dag klippa topparna på Sanna. Åsa tog till storsaxen och Alexandra fick gå därifrån med kortklippt frisyr. Det var hon ledsen över. Men Åsa "kände i anden" att ingen skulle ha finare frisyr än hon själv.

Idén till ett spa fick Åsa från Sigtunastiftelsens bad- och spa-avdelning. Efter mordet inbjöds Knutbyledningen till Sigtuna för stöd och tröst i kristen miljö. Där kom Åsa på att hon också ville driva ett spa.
Kunder har berättat att det spartanska spat i Gränsta mest bestod av en fotbadsbalja, några beg.möbler, nagellack och en bänk där medlemmar masserade kunderna.
Kalla Fakta filmade därifrån 2005 eller -06.
Fåtalet kunder har framför allt varit medelålders anhöriga till medlemmar samt en del äldre kvinnor från landsorten.

Citat:
Nej, spat består av några rum i Gränsta gård, en bit från Åsas stuga.

Citat:
Ja, flera slet ihärdigt med att få till detta rum exakt enligt Tirsas disajn. Peter Gembäck har annars gillat inredning i modern, minimalistisk stil.
- Man vänjer sig väl, suckade en kvinna när hon kom in och såg sitt ändrade hem.
Åsa & Co gillar att leka teveprogrammet "Extreme Make Over" i medlemmars hem. Åsa väljer genomgående dystra färger på väggar, tak och golv.

Citat:
Du får fråga Knutby-Bygg-chefen Peter Gembäck om det.

Citat:
Javisst, men Tirsanamnet hör till hemligheterna som ska förnekas till utomstående.

Citat:
Nej, det är Åsa & Urban Fält som talar för Jesus och meddelar budskapen till föreståndare Gembäck.
Citera
2014-02-03, 12:36
Medlem
LuluBrooksies avatar
onödigt inlägg

TACK för svar, Nabo!!
Citera
2014-02-03, 12:45
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Nej, det är Åsa & Urban Fält som talar för Jesus och meddelar budskapen till föreståndare Gembäck.
En liten följdfråga.
Tror du det är Ubbes röst som hörs i dokumentären, eller är det fejkat?
Oavsett så är det riktigt skrämmande! Att utge sig för att vara Jesus sändebud, fel, att vara Jesus RÖST, så otroligt... blasfemiskt, är det enda ordet jag kommer på. Sånt brukade straffa sig med stenkastning på romarnas tid.

Märkligt det där med Extreme Makeover. Inte bara mind control och psykisk styrning, utan även fysisk sådan. Det var en medlem som beskrev det så bra:
Citat:
Ursprungligen postat av Theron (2009-10-14)
Jag tror faktiskt allting handlar om maktspel från Åsas sida. Hon möblerar om med människor som i sitt dockskåp hemma i flickrummet i Frövi.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2014-02-03 kl. 12:54.
Citera
2014-02-03, 17:15
Medlem
nabos avatar
Citat:
En liten följdfråga.
Tror du det är Ubbes röst som hörs i dokumentären, eller är det fejkat?
Det ÄR Urban Fält du hör. En medlem har spelat in vad pastorerna säger vid sektens tisdagsmöten, där enbart medlemmar släpps in.
Fler har bandet/banden och den/de som gav det till TV4 har källskydd.
Urban Fält säger "jag profeterar" och påstår - när han läxar upp en medlem - att detta skulle vara ett "direkt tilltal" från Gud, att "Herren säger" vad Urban framför.
Knutbys "Herre" är som vanligt missnöjd med medlemmarna. Så brukar det låta när Urban och Åsa W profeterar. Deras "Herre" är alltid nöjd med Åsa och Urban men inte med deras undersåtar.
Knutbyledarna begår andliga övergrepp.
Pingstpastorn och läkaren Sven Reichman i Göteborg kommenterar Urban Fälts missbruk av Guds namn i Kalla Fakta programmet. Nästa morgon i TV4 sökte Peter Gembäck förgäves avbryta Rigmor Robèrt när hon citerade och kritiserade Urban Fälts missbruk av medlemmarnas gudsfruktan.

Citat:
Oavsett så är det riktigt skrämmande! Att utge sig för att vara Jesus sändebud, fel, att vara Jesus RÖST, så otroligt... blasfemiskt, är det enda ordet jag kommer på. Sånt brukade straffa sig med stenkastning på romarnas tid.
Visst är det hädelse! Men Knutbyledarna bryter frejdigt och vanemässigt mot Tio Guds bud.

Citat:
Märkligt det där med Extreme Makeover. Inte bara mind control och psykisk styrning, utan även fysisk sådan. Det var en medlem som beskrev det så bra
"Tukten" där Åsa W förbjuder makar att ha samliv,
hennes utklassning av kläder i Heléne Fossmos garderob (finns inspelat på band)
och detta att gå in i andras hem och måla, möblera om, sätta upp andra gardiner etcetera
är exempel på Åsa W:s integritetskränkande beteenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in