Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Ursäkta att jag slänger mig in i en tråd som jag mest följt på avstånd,
men är det verkligen SANT att:
+ Åsa W klipper hår på folk på Knutby Spa?
Nej, Åsa klipper inte kundernas hår. Hon brukade förr klippa håret på "närstående medlemmar".
Alexandra var stolt över sitt vackra, långa hår. Åsa ville en dag klippa topparna på Sanna. Åsa tog till storsaxen och Alexandra fick gå därifrån med kortklippt frisyr. Det var hon ledsen över. Men Åsa "kände i anden" att ingen skulle ha finare frisyr än hon själv.
Idén till ett spa fick Åsa från Sigtunastiftelsens bad- och spa-avdelning. Efter mordet inbjöds Knutbyledningen till Sigtuna för stöd och tröst i kristen miljö. Där kom Åsa på att hon också ville driva ett spa.
Kunder har berättat att det spartanska spat i Gränsta mest bestod av en fotbadsbalja, några beg.möbler, nagellack och en bänk där medlemmar masserade kunderna.
Kalla Fakta filmade därifrån 2005 eller -06.
Fåtalet kunder har framför allt varit medelålders anhöriga till medlemmar samt en del äldre kvinnor från landsorten.
Citat:
+ spa:t är egentligen hennes badrum?
Nej, spat består av några rum i Gränsta gård, en bit från Åsas stuga.
Citat:
+ församlingsmedlemmar slavat för att färdigställa Pege:s arbetsrum i finaste Londonstil?
Ja, flera slet ihärdigt med att få till detta rum
exakt enligt Tirsas disajn. Peter Gembäck har annars gillat inredning i modern, minimalistisk stil.
- Man vänjer sig väl, suckade en kvinna när hon kom in och såg sitt ändrade hem.
Åsa & Co gillar att leka teveprogrammet "Extreme Make Over" i medlemmars hem. Åsa väljer genomgående dystra färger på väggar, tak och golv.
Citat:
++ följdfrågor: Hur stort är rummet? Hur mycket kostade det?
Du får fråga Knutby-Bygg-chefen Peter Gembäck om det.
Citat:
+ Åsa fortfarande är Tirsa?
Javisst, men Tirsanamnet hör till hemligheterna som ska förnekas till utomstående.
Citat:
+ PeGe talar för Jesus, dvs Jesus-Åsa-Pege?
Nej, det är Åsa & Urban Fält som talar för Jesus och meddelar budskapen till föreståndare Gembäck.