2014-06-09, 18:57
Medlem
Det finns ju 580 miljarder trådar om Knutby här på FB. Lyssnade på en P3-dokumentär och blev intresserad av att läsa lite mer, finns det någon sammanfattning om själva brottet? Sammanfattningen just nu är ju om allt möjligt runtikring.

Sen undrar jag om det finns några fler inspelningar på Helges predikningar? Jag har bara hittat en på typ 1 min på youtube, där hör man ju vilken psykotisk kåtbock han är, pladdrar om att kvinnan inte ska vara så tråkig i sängen och ställa upp m.m.
Citera
2014-06-10, 08:39
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Det finns ju 580 miljarder trådar om Knutby ....där hör man ju vilken psykotisk kåtbock han är, pladdrar om att kvinnan inte ska vara så tråkig i sängen och ställa upp m.m.
Är inte detta lite överdrivet? En som blivit utsedd till psykotisk kåtbock måste då ligga i för att kunna ställa upp på allas förväntningar.
Citera
2014-06-10, 16:05
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av megustaa
Det finns ju 580 miljarder trådar om Knutby här på FB. Lyssnade på en P3-dokumentär och blev intresserad av att läsa lite mer, finns det någon sammanfattning om själva brottet? Sammanfattningen just nu är ju om allt möjligt runtikring.

Sen undrar jag om det finns några fler inspelningar på Helges predikningar? Jag har bara hittat en på typ 1 min på youtube, där hör man ju vilken psykotisk kåtbock han är, pladdrar om att kvinnan inte ska vara så tråkig i sängen och ställa upp m.m.

Där har du fel. Det är inte Helge som predikar det utan deras nuvarande församlingsföreståndare Peter Gembäck som tycker kvinnorna ska vara bättre i sängen.
Tokigheterna fortsätter i Knutby. Det ska vara värre än 2004. Stackars medlemmar som inte inser det sjuka ledarskapet på kullen´.
Senast redigerad av iakttagare 2014-06-10 kl. 16:09. Anledning: tillägg
Citera
2014-06-11, 09:04
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Där har du fel. Det är inte Helge som predikar det utan deras nuvarande församlingsföreståndare Peter Gembäck som tycker kvinnorna ska vara bättre i sängen.
Tokigheterna fortsätter i Knutby. Det ska vara värre än 2004. Stackars medlemmar som inte inser det sjuka ledarskapet på kullen´.
Tänk då om man genom infiltrationen från statsmakterna sedan 2004 med avsikt blandat ihop uttalanden och SMS från HF med dem som den nyttiga idioten PG lyckades förvränga syftet med!
Citera
2014-06-18, 10:46
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo
Något nytt från Knutbysekten?
Nej och ja.
Som medlem blir du fortfarande tillrättavisad om du följer ditt hjärta och samvete till egna initiativ. I så fall trycks ditt dörrhandtag ned och knutbypastorer eller deras hantlangare (cellgruppsledare) stiger objudna in över tröskeln:
- Gud vill att du städar hos dem (i andra medlemmars hem)...
- Gud är missnöjd med dig, du har inte klarat att tukta din frus upprorsande...
- Det behagar inte Gud att du talar med henne/honom (någon som betvivlar att Åsa W är universums härskarinna)...
Så sekten trampar vidare i sina egna spår, en rörelse på stället marsch.

En nyhet är ändå att medlemmar inte längre tillåts nämna Jesus vid namn - fastän Gembäck i TV påstår sig leda "en vanlig kristen församling".
Varför detta förbud?
Jo, Åsa Waldau – osynlig bakom gardiner i stugan bakom planket - insisterar på sitt himlagifte med Jesus. Den åldrande bruden - som själv formulerat Dodjadidjesus frieri till henne själv - är svartsjukt lagd. Hon tål inte att andra talar om ”hennes” Jesus eller i bön tilltalar Honom.

Det som beskrivs här verkar så idiotiskt att det är svårt att föreställa sig att detta är sant. Jag kan tyvärr bekräfta att denna sorgliga beskrivning stämmer.
Citera
2014-06-18, 19:11
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Det som beskrivs här verkar så idiotiskt att det är svårt att föreställa sig att detta är sant. Jag kan tyvärr bekräfta att denna sorgliga beskrivning stämmer.

Skrämmande och obegripligt.

Åsa kör på som vanligt.

Helge har blivit truckförare! Ansöker om tidsbestämt straff.

Citat:
Ursprungligen postat av Expressen
Förre Knutbypastorn Helge Fossmo, 42, har blivit truckförare.

Under fängelsetiden har han också studerat religionspsykologi och religionsvetenskap.

Det framgår av ett nytt yttrande där hans återfallsrisk i brott bedöms som låg.

http://www.expressen.se/nyheter/helge-fossmo-har-blivit-truckforare/

Citat:
Den tidigare Knutbypastorn, som avtjänar ett fängelsestraff på livstid för anstiftan av mord och två mordförsök, har ansökt om att få straffet tidsbestämt.

Därför har han utretts hos Rättsmedicinalverket i Göteborg som kommit fram till att Fossmos risk för att återfalla i brott bedöms som låg men samtidigt konstaterar man att han har "brister i sin känslomässiga förmåga och en duperingsförmåga utöver det vanliga".

Citat:
Ska gå program mot partnervåld

Rättsmedicinalverket föreslår tingsrätten att Fossmo ska tvingas genomgå ett särskilt program mot partnervåld mot bakgrund av händelserna i Knutby.

Han har inför Rättsmedicinalverket vidhållit sin inställning om att det finns fler personer i församlingen som varit delaktiga i brotten. 2006 valde han att berätta det för polisen som dock inte inledde någon ny utredning.

Helge, hur var det nu? Du vet ju.

Vad hände den där natten i januari 2004?
Citera
2014-06-19, 12:00
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Skrämmande och obegripligt.
Åsa kör på som vanligt.
Helge har blivit truckförare! Ansöker om tidsbestämt straff.
.....
Helge, hur var det nu? Du vet ju.
Vad hände den där natten i januari 2004?
Det som nu gör allt så skrämmande och obegripligt är socialpolisens och finansintressenas dolda inblandning från första början. Kn Klänning har tydligen fått större insyn än Helge om de verkliga förhållandena och vet säkert vilka fler som var inblandade med betydligt större ansvar än någonsin Åsa eller Helge. Alla syns nu kunna tystas med psykförsvarets klassiska metoder i massmedia. Rättsstaten är definitivt överkörd sedan -86.
Citera
2014-06-27, 13:20
Medlem
GustafKroons avatar
Citat Expressen http://www.expressen.se/nyheter/helge-fossmo-har-blivit-truckforare/

Citat:
Han har inför Rättsmedicinalverket vidhållit sin inställning om att det finns fler personer i församlingen som varit delaktiga i brotten. 2006 valde han att berätta det för polisen som dock inte inledde någon ny utredning.
Men enligt det nu inkomna yttrandet till Örebro tingsrätt har det gjort att han i vissa kretsar betraktats som "golare" och därför finns ännu en viss hotbild mot honom. Därför har Kriminalvården valt att låta honom stanna kvar på Tidaholmsanstalten trots att han annars skulle ha kunnat få sitta på ett fängelse med lägre säkerhetsklass.

Vi är nog många som väntar på att Helge ska berätta om Pastor Peters, Pastor Åsas, Pastor Urbans och Herr Frankners inblandning i knutbymorden men hans lojalitet mot de forna kumpanerna verkar vara som armerad betong.

Kan det vara så att det inte handlar om lojalitet utan om att han värnar sina barns trygghet (och sin egen under permissioner)?

De skrupelfria knutbytorpederna utgör kanske ett hot som Helge kontrollerar med hållhakar.
Citera
2014-07-01, 19:38
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Citat Expressen http://www.expressen.se/nyheter/helge-fossmo-har-blivit-truckforare/

Vi är nog många som väntar på att Helge ska berätta om Pastor Peters, Pastor Åsas, Pastor Urbans och Herr Frankners inblandning i knutbymorden men hans lojalitet mot de forna kumpanerna verkar vara som armerad betong.

Kan det vara så att det inte handlar om lojalitet utan om att han värnar sina barns trygghet (och sin egen under permissioner)?

De skrupelfria knutbytorpederna utgör kanske ett hot som Helge kontrollerar med hållhakar.
Med tanke på hur media och rättsväsende övervakas och centrala skvallerverket fungerar i sammanhanget så är de omvända förhållandena mer sannolika. Helge gav på sin hemsida en gång tydliga tips om hur fler inom församlingen varit mer verksamt utnyttjade i det självdestruktiva spel man redan på ett inledande stadium måste ha blivit utsatt för så som jag kunde se det.
Reaktionen från mina kolleger på tv4 som fått särskilda resurser av staten att göra en "dokumentär" om Knutby blev mycket märklig när jag frågade vad Helge menade. Hemsidan stoppades och stora rubriker gjordes istället om Helges ytterligare erkännanden plötsligt. Då tänkte jag att han velat skydda resten av församlingen och kunde hoppas få stöd som martyr åtminstone. Nu förstår jag att statsmaffian istället kunde hota hans barns framtid.
Citera
2014-07-14, 15:25
Medlem
iakttagares avatar
Kan det vara så att Drottningen af Knutby inte enbart lider av megalomani utan också har en släng av porfyri?
När man tar del av symptomen för porfyri, ja då går tankarna åt ett visst håll. Det har drabbat kungligheter ja bara det gör ju att man förstår att här är det någonting. Porfyri orsakas av en brist på enzym som gör att tandköttet drar sig tillbaka och hörntänderna ser ut som vassa huggtänder. Oj då....... två symtom som stämmer.
Den porfyrisjuka får då och då svåra raseriutbrott och fick då förr låsas in i en stuga. Men vad är detta? Det stämmer ju också. Den porfyrisjuke fick sitta i stugan tills han eller hon skrikit färdigt. Den sjuka tål inte solen så det är bra att anlägga en trädgård med skuggiga träd som patienten kan vistas i. Oj då....... här får man en förklaring till planket och trädgården innanför.
Åderlåtning och iglar kan göra nytta och det ska också vara botande att dricka grisblod.
Senast redigerad av iakttagare 2014-07-14 kl. 15:29.
Citera
2014-07-14, 18:00
Medlem
Deep breath... Jag baxnar när jag läser vad ni skriver. Återkommer.
Citera
2014-07-24, 20:44
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Kan det vara så att Drottningen af Knutby inte enbart lider av megalomani utan också har en släng av porfyri?.....
Den här typen av vulgära psykdiagnoser liknar mer förtal och gang stalking än kändisskvaller. Vilken sjuka är det egentligen som statsverket vill tysta ner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in