Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Vilka dagar, fullt med mail, PM och telefon, man skulle tro att halva Hjo's kommun är och läser på Flashback om kommunchefen Alf-Göran Waldenvik.
Klart att folk är bestörta över hans kallsinnighet när det gäller barnbarnen, de har ingen som kan tala för dem. Deras vuxna föräldrar är inne i en sektdimma och har ingen möjlighet att ta ansvar varken för sig själva eller för sina barn.
Jag tycker det är mycket märkligt att en karl i hans position inte förstår hur illa det rimmar att han lämnar sina egna barnbarn åt sitt öde. Vem för deras talan?
Jag är rädd för sådana människor!
Min personliga erfarenhet och åsikt är att för att nå den positionen så har man hårda nypor och en hel del till som var och en som läser självklart förstår.
Sektinfo söker mer material, bara att maila sektinfo@gmail.com eller till mig så kan jag vidarefodra till gänget som bloggar.
Edit:
Just detta att kommunchef Alf-Göran Waldenvik Hjo kommun känner till att svärsonen är dömd för misshandel och inte då förstår att mycket är galet.
Säger som en klok man med insyn i ärendet, vad tror Alf-Göran Waldenvik pågår bakom stängda sektdörrar? Så naiv kan väl ändå karln inte vara?
Hej!
Bra jobbat Megan!
Jag har under förmiddagen äntligen fått tag i Tommy Persson som har barn o barn barn i Knutby "det är han som är den morfar som gått ut med ett öppet brev till ÅW. med följe"
Jag undrade om han kunde ge sin syn på varför inte Alf-Göran Waldenvik gör något liknande?
Han säger att han vet i stort vad FB. är för något forum, denna vetskap har han fått just genom föräldra/anhöriga av Knutby församlingen.
Efter moget övervägande ger han mig sin tillåtelse att citera följande:
Citat: Personligen kan jag inte förstå hur pappa Waldenvik tänker, han kanske tror att han går och bär på en väl bevarad hemlighet, jag är tvärtom övertygad om att så gott som alla i hans omgivning känner till hans "lilla hemlighet".
Tänk om han helt öppet pratade med sina barn, och på så vis spännde sina muskler, både mot eventuella lögnaktiga påstående o barnens/barn barnens situation.
Han kunde göra så att vi kunde bli fler anhöriga som ryter till mot Åsa Waldau o hennes följeslagare.
Jag har under dom senaste dagarna tagit emot både ris o ros.
Riset kommer naturligtvis från mina anhöriga i församlingen, o detta hade jag tagit med i beräkningen.
Det gör mig personligen ingenting, bara jag får/kan jobba efter mina tänkta syfte "få undan Åsa:s irrläror" ibland församlingen, detta är inte lätt inser jag.
Ros har min familj fått från vänner, bekanta, religionsledare, gamla arbetskamrater o från Knutby församlings medlemmar "naturligtvis inte många, men ett antal", o dom rosorna värmer allra mest.
Vad pappa Waldenvik än väljer för väg, så vet jag att det inte är att ett lätt beslut.
Han får så gärna ringa mig, familjen har mitt tele.nr.
Jag tror inte att man kan lämna över allt i Guds händer, en del svåra situationer måste man ta tag i själv. Slut citat.
Tack Tommy för att jag fick citera dig!
/nedslepp