2009-12-03, 19:55
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Mycket underligt att Kommunchefen som dessutom har hand om barn och ungdom i sin kommun inte gör något för sina egna barnbarn.
Han MÅSTE ju känna till vad Knutby står för!!!!! Människor mördas där, pedofiler har varit med barnen, barnmisshandel har förekommit. Hans egen svärson har varit uppe ända i HD.
Hur är detta möjligt!! Har han övergett sina barn, men barnbarnen då???

Vilka dagar, fullt med mail, PM och telefon, man skulle tro att halva Hjo's kommun är och läser på Flashback om kommunchefen Alf-Göran Waldenvik.

Klart att folk är bestörta över hans kallsinnighet när det gäller barnbarnen, de har ingen som kan tala för dem. Deras vuxna föräldrar är inne i en sektdimma och har ingen möjlighet att ta ansvar varken för sig själva eller för sina barn.

Jag tycker det är mycket märkligt att en karl i hans position inte förstår hur illa det rimmar att han lämnar sina egna barnbarn åt sitt öde. Vem för deras talan?

Jag är rädd för sådana människor!

Min personliga erfarenhet och åsikt är att för att nå den positionen så har man hårda nypor och en hel del till som var och en som läser självklart förstår.

Sektinfo söker mer material, bara att maila sektinfo@gmail.com eller till mig så kan jag vidarefodra till gänget som bloggar.

Edit:

Just detta att kommunchef Alf-Göran Waldenvik Hjo kommun känner till att svärsonen är dömd för misshandel och inte då förstår att mycket är galet.

Säger som en klok man med insyn i ärendet, vad tror Alf-Göran Waldenvik pågår bakom stängda sektdörrar? Så naiv kan väl ändå karln inte vara?
Senast redigerad av Megan 2009-12-03 kl. 20:18.
Citera
2009-12-03, 20:04
Medlem
fruktiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Ja vad sysslar Åsa med.
- - -

Undrar fruktis också. Det här säger ju inte så mycket:

http://www.ratsit.se/651026AYRF00001
Citat:
Registeruppgifter
Bolagsform: Enskild firma
Bolaget bildat: Uppgift saknas
Bolaget registrerat: 2007-11-20
Registreringsdatum: 2007-11-20
Bolagsordning: Uppgift saknas
Status: Bolaget är aktivt
Moderbolag: -
Koncernmoder: -
F-skatt status: Registrerad för F-skatt
Moms status: Aktiv i momsregistret
Arbetsgivare status: Ej registrerad som arbetsgivare

Verksamhet/Ändamål
Litterär, konstnärlig & artistisk verksamhet.

Svensk Näringsgrensindelning SNI
90030 - Litterärt och konstnärligt skapande

Hon har i alla fall sålt minst två (2) tavlor à 350:- enligt http://www.asamwaldau.se/
Citera
2009-12-03, 20:12
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Att låta sitt barn leva sitt liv är inte detsamma som att inte bry sig om att barnet har det bra

Jag tyder det som att även om du inser att barnet inte har det bra, försöker du inte göra något åt det.

Passiv och handlingsförlamad, är min beskrivning.

Citat:
Jag skulle inte ge upp hoppet. Däremot så är det så att oavsett drogmissbruk eller andra dysfunktionella livssituationer så går det inte att tvinga en vuxen människa till att ändra sitt liv. Däremot när personen själv kommit på att han/hon vill ändra sin situation så ska man lägga ner all sin kraft på att hjälpa till.
Det går inte att hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Det går inte att leva någon annans liv.

Om man ser att någon förslösar sitt liv och allt är på väg åt helt fel håll, så menar du att man inte skall försöka göra något åt det?
Du säger att du inte skulle ge upp hoppet, men du rullar tummarna i hopp om att den drabbade skall fixa saken själv?

Citat:
Jag är för alternativet att hjälpa till men inte att tvinga mig på någon som inte vill ha hjälp.

Se ovan.
Citera
2009-12-03, 20:26
Medlem
Angel of Peaces avatar
Helge Fossmo hos Viggo

Här kan man läsa mer om Helge hos Viggo på lördag.

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6894197

Citat:
Ursprungligen postat av NRK
NRKs Viggo Johansen har møtt den drapsdømte pinsepastoren i fengselet. Intervjuet ser du i Viggo på lørdag på NRK1 lørdag klokka 22.35.
Citera
2009-12-03, 21:38
Medlem
nabos avatar
tralier om HF rullar i norsk teve

Nabos vänner på andra sidan kölen skriver att

”traileren” – reklamen for ”Viggo på lørdag” blir sendt fra og med torsdag kveld og fram til lørdag kveld.
Promoen legges inn i pausene mellom andre program, sammen med annen programinformasjon. Viggo på lørdag, selve programmet går kl 22.30 lørdag 5.desember på NRK1.

Kan se trailern men vet inte hur man för över till FB.
Jag pm:ar några här på tråden som kanske klarar saken.

HF har kortklippt skägg och ser krallig, lugn och frisk ut.
Han talar om ÅW:s bild av honom själv idag ...
Citera
2009-12-04, 07:32
Medlem
Tintomaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabo

HF har kortklippt skägg och ser krallig, lugn och frisk ut.
Åh så underbart att Helge verkar må bra! Det var en lättnad för oss alla här i tråden. Ska vi inte skicka ett julkort i år också?
Citat:
Han talar om ÅW:s bild av honom själv idag ...
Spännande! Han begriper att omväxling förnöjer. Helges bild av Åsa vet vi ju redan allt om, det har ju skrivits en hel avhandling om denna.
Go for it Helge!
Du står åter i det heta rampljuset.
Citera
2009-12-04, 09:30
Medlem
TomasTvivlarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fruktis

Hon har i alla fall sålt minst två (2) tavlor à 350:- enligt http://www.asamwaldau.se/

Enligt Alla bolag http://www.allabolag.se/651026RPEI har hon ju en våldsam omsättning i företaget. Typ två tavlor och en skiva.
Citera
2009-12-04, 12:41
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintomara
Åh så underbart att Helge verkar må bra! Det var en lättnad för oss alla här i tråden. Ska vi inte skicka ett julkort i år också?
Spännande! Han begriper att omväxling förnöjer. Helges bild av Åsa vet vi ju redan allt om, det har ju skrivits en hel avhandling om denna.
Go for it Helge!
Du står åter i det heta rampljuset.
Want a date?
Citera
2009-12-04, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Vilka dagar, fullt med mail, PM och telefon, man skulle tro att halva Hjo's kommun är och läser på Flashback om kommunchefen Alf-Göran Waldenvik.

Klart att folk är bestörta över hans kallsinnighet när det gäller barnbarnen, de har ingen som kan tala för dem. Deras vuxna föräldrar är inne i en sektdimma och har ingen möjlighet att ta ansvar varken för sig själva eller för sina barn.

Jag tycker det är mycket märkligt att en karl i hans position inte förstår hur illa det rimmar att han lämnar sina egna barnbarn åt sitt öde. Vem för deras talan?

Jag är rädd för sådana människor!

Min personliga erfarenhet och åsikt är att för att nå den positionen så har man hårda nypor och en hel del till som var och en som läser självklart förstår.

Sektinfo söker mer material, bara att maila sektinfo@gmail.com eller till mig så kan jag vidarefodra till gänget som bloggar.

Edit:

Just detta att kommunchef Alf-Göran Waldenvik Hjo kommun känner till att svärsonen är dömd för misshandel och inte då förstår att mycket är galet.

Säger som en klok man med insyn i ärendet, vad tror Alf-Göran Waldenvik pågår bakom stängda sektdörrar? Så naiv kan väl ändå karln inte vara?

Hej!
Bra jobbat Megan!
Jag har under förmiddagen äntligen fått tag i Tommy Persson som har barn o barn barn i Knutby "det är han som är den morfar som gått ut med ett öppet brev till ÅW. med följe"
Jag undrade om han kunde ge sin syn på varför inte Alf-Göran Waldenvik gör något liknande?
Han säger att han vet i stort vad FB. är för något forum, denna vetskap har han fått just genom föräldra/anhöriga av Knutby församlingen.
Efter moget övervägande ger han mig sin tillåtelse att citera följande:

Citat: Personligen kan jag inte förstå hur pappa Waldenvik tänker, han kanske tror att han går och bär på en väl bevarad hemlighet, jag är tvärtom övertygad om att så gott som alla i hans omgivning känner till hans "lilla hemlighet".
Tänk om han helt öppet pratade med sina barn, och på så vis spännde sina muskler, både mot eventuella lögnaktiga påstående o barnens/barn barnens situation.
Han kunde göra så att vi kunde bli fler anhöriga som ryter till mot Åsa Waldau o hennes följeslagare.
Jag har under dom senaste dagarna tagit emot både ris o ros.
Riset kommer naturligtvis från mina anhöriga i församlingen, o detta hade jag tagit med i beräkningen.
Det gör mig personligen ingenting, bara jag får/kan jobba efter mina tänkta syfte "få undan Åsa:s irrläror" ibland församlingen, detta är inte lätt inser jag.
Ros har min familj fått från vänner, bekanta, religionsledare, gamla arbetskamrater o från Knutby församlings medlemmar "naturligtvis inte många, men ett antal", o dom rosorna värmer allra mest.
Vad pappa Waldenvik än väljer för väg, så vet jag att det inte är att ett lätt beslut.
Han får så gärna ringa mig, familjen har mitt tele.nr.
Jag tror inte att man kan lämna över allt i Guds händer, en del svåra situationer måste man ta tag i själv. Slut citat.
Tack Tommy för att jag fick citera dig!
/nedslepp
Citera
2009-12-04, 17:59
Medlem
Qwertysans avatar
Fråga till Nabo, nedslepp, iaktagare, megan m.fl

Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Bra jobbat Megan!
Jag har under förmiddagen äntligen fått tag i Tommy Persson som har barn o barn barn i Knutby "det är han som är den morfar som gått ut med ett öppet brev till ÅW. med följe"
Jag undrade om han kunde ge sin syn på varför inte Alf-Göran Waldenvik gör något liknande?
Han säger att han vet i stort vad FB. är för något forum, denna vetskap har han fått just genom föräldra/anhöriga av Knutby församlingen.
Efter moget övervägande ger han mig sin tillåtelse att citera följande:

Citat: Personligen kan jag inte förstå hur pappa Waldenvik tänker, han kanske tror att han går och bär på en väl bevarad hemlighet, jag är tvärtom övertygad om att så gott som alla i hans omgivning känner till hans "lilla hemlighet".
Tänk om han helt öppet pratade med sina barn, och på så vis spännde sina muskler, både mot eventuella lögnaktiga påstående o barnens/barn barnens situation.
Han kunde göra så att vi kunde bli fler anhöriga som ryter till mot Åsa Waldau o hennes följeslagare.
Jag har under dom senaste dagarna tagit emot både ris o ros.
Riset kommer naturligtvis från mina anhöriga i församlingen, o detta hade jag tagit med i beräkningen.
Det gör mig personligen ingenting, bara jag får/kan jobba efter mina tänkta syfte "få undan Åsa:s irrläror" ibland församlingen, detta är inte lätt inser jag.
Ros har min familj fått från vänner, bekanta, religionsledare, gamla arbetskamrater o från Knutby församlings medlemmar "naturligtvis inte många, men ett antal", o dom rosorna värmer allra mest.
Vad pappa Waldenvik än väljer för väg, så vet jag att det inte är att ett lätt beslut.
Han får så gärna ringa mig, familjen har mitt tele.nr.
Jag tror inte att man kan lämna över allt i Guds händer, en del svåra situationer måste man ta tag i själv. Slut citat.
Tack Tommy för att jag fick citera dig!
/nedslepp

Hej!
Jag undrar vad er egentliga agenda är?
Vad vill ni egentligen uppnå?
Tror ni att genom att hänga ut pappa W* eller nämna T*P* och hans öppna brev + Tror ni att 6 år efter mordet så ska barnen ta sitt förnuft till fånga genom att deras släktingars agerande skrivs om på FB?
Tror ni att ni får bort ledarna nu?
Nu har de en gemensam yttre fiende. Tror ni att ni lyckas sätta så mycket press på dem att de ger upp nu?
Om inte R*R* + E*L* lyckades efter sin dag på Uppsala universitet.
Om inte artikel i Dagens Nyheter samt TV framträdanden av E*W* har gett resultat så vad tror ni att ni ska lyckas med nu?
Vad vill ni egentligen?
mvh
Q
Citera
2009-12-04, 18:22
Medlem
Megans avatar
Citat:
Hej!
Jag undrar vad er egentliga agenda är?
Vad vill ni egentligen uppnå?
Tror ni att genom att hänga ut pappa W* eller nämna T*P* och hans öppna brev + Tror ni att 6 år efter mordet så ska barnen ta sitt förnuft till fånga genom att deras släktingars agerande skrivs om på FB?
Tror ni att ni får bort ledarna nu?
Nu har de en gemensam yttre fiende. Tror ni att ni lyckas sätta så mycket press på dem att de ger upp nu?
Om inte R*R* + E*L* lyckades efter sin dag på Uppsala universitet.
Om inte artikel i Dagens Nyheter samt TV framträdanden av E*W* har gett resultat så vad tror ni att ni ska lyckas med nu?
Vad vill ni egentligen?
mvh
Q

Du får ett svar när du besvarat de frågor som vi ett fåtal gånger ställt till dig.

Adjö!

Edit: Du har tidigare sagt dig veta vem jag är, jag har bett dig berätta helt öppet i tråden eller skicka ett PM eller mail, -nada har hänt!- Trovärdighet noll! Kom igen med frågor när du besvarat de påståenden du upprepat ett otal gånger.

Punkt - slut - på ignorelistan
Senast redigerad av Megan 2009-12-04 kl. 18:48.
Citera
2009-12-04, 18:25
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Du får ett svar när du besvarat de frågor som vi ett fåtal gånger ställt till dig.

Adjö!
Jag förstår att du inte vill svara. Sanningen skulle vara YTTERST pinsam i ditt fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in