2009-12-03, 09:15
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Enkelt, håll koll via den här länken. Programmet sänds lördag kväll och läggs ut på nätet kort därefter.

Tack så mycket, Theron!
Citera
2009-12-03, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angel of Peace
Tack så mycket, Theron!

Hej!
Vi väntar med spänning på detta inslag från våra norska vänner.
Gårdagen gick inte obemärk förbi, ett antal släkt samtal kom in till Kullen.
ÅW.med följe har nu med säkerhet fått bevis på att det jäser oroväckande i relationsleden.
Order delas ut till olika församlingsbor, hjälper inte smek så ta till ordpiskan mot alltför öppna anförvanter.
Vad jag ser/hör från min kammare, så är det knappast lönt att använda ordpiskan på dessa otrogna.
/nedslepp
Citera
2009-12-03, 12:50
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
En annan fundering är att man som förälder bör/måste låta sina vuxna barn leva sina egna liv.
Det är viktigt att stötta sina barn oavsett hur stora de blir men man kan ALDRIG leva deras liv. Det kommer en tidpunkt då de måste ta konsekvenserna av sina beslut oavsett vad man som förälder anser.
Respektera denna förälders beslut.
mvh
Q

Var det inte du som var så fokuserad på att fakta skulle komma fram, om det var så att människor for illa av sekten? Var det inte du som sa att anledningen till att du läste och kommenterade tråden var för att du ville ha rättvisa, och att du brydde dig om oskyldiga människor?
Det märks inte på dina tidigare kommetnarer, ej heller denna.

Allt du skriver går ut på att vi/man ska sluta analysera och bara lämna sekten ifred. Undrar varför du inte är intresserad av att det ska bli mer öppenhet i Knutby?
Är det verkligen OK att behandla folk hur som helst bara för att de är vuxna?
Citera
2009-12-03, 13:04
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Vi väntar med spänning på detta inslag från våra norska vänner.
Gårdagen gick inte obemärk förbi, ett antal släkt samtal kom in till Kullen.
ÅW.med följe har nu med säkerhet fått bevis på att det jäser oroväckande i relationsleden.
Order delas ut till olika församlingsbor, hjälper inte smek så ta till ordpiskan mot alltför öppna anförvanter.
Vad jag ser/hör från min kammare, så är det knappast lönt att använda ordpiskan på dessa otrogna.
/nedslepp
Blev tvungen att söka fram Knutbykoden för att läsa den igen så jag har Helges och professorskans ord i färskt minne när programmet sänds. Det blir sevärt.

Undrar om Åsa nu siktar på "riktig hemgång" och inte bara hem från jobbet?
Citera
2009-12-03, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Blev tvungen att söka fram Knutbykoden för att läsa den igen så jag har Helges och professorskans ord i färskt minne när programmet sänds. Det blir sevärt.

Undrar om Åsa nu siktar på "riktig hemgång" och inte bara hem från jobbet?

Hej!
Vilket jobb?
Så vitt jag kan se gör inte den människan många knop.
I bland kan jag urskilja en skugga från mitt fönster, det kan vara hon, men till och med jag är osäker.
Hon kanske målar eller skriver sånger.
Vad jag vet säkert är att hon förbereder sig för den stora resan, till Australien.
Dock är hon störd utav den sista månadens skriverier.
Men är man en sådan populär kändis som Åsa, så får man stå ut.
Annars missar hon o va med på kändislöpet, och det vore ju inte bra för den uppbyggda karaktären
Citera
2009-12-03, 17:51
Medlem
iakttagares avatar
Vad tycker Pelle och Gun-Britt Waldau nu när det fina patrasket snart ska ge sig iväg till Australien. Blir det tomt när dom inte hör sonen och Maria tassa runt i huset.
Har dom mer inneboende nu än Maria och Patrik och barnbarnen? Det blir kanske för känsligt om mer sektmedlemmar får bo där nu.
Många har ju fått börja sin sektbana hos Pelle och Gun-Britt. Dit får nyanlända komma och lovebombas under en tid tills dom vet att nu kan vi skicka dom lite längre ut i periferin.
Citera
2009-12-03, 18:26
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Vilket jobb?
Så vitt jag kan se gör inte den människan många knop.
I bland kan jag urskilja en skugga från mitt fönster, det kan vara hon, men till och med jag är osäker.
Hon kanske målar eller skriver sånger.
Vad jag vet säkert är att hon förbereder sig för den stora resan, till Australien.
Dock är hon störd utav den sista månadens skriverier.
Men är man en sådan populär kändis som Åsa, så får man stå ut.
Annars missar hon o va med på kändislöpet, och det vore ju inte bra för den uppbyggda karaktären

Ja vad sysslar Åsa med. Hon hade ju fått en toppjobb med en fantastisk lön skrev ju Qwertisan. Så roligt för Åsa med ett så fantastikt erbjudande. Fick hon ledigt direkt för att resa till Australien. Hur har det gått med jobbet Qwertisan?

Var kan man läsa hennes artiklar? Det kan säkert Qwertisan upplysa oss om. Är det någon som läst hennes alster, krönikor skulle hon ju skriva också. Var då undrar jag. Hon har väl fullt upp också med målarkluddet.
Stackars Åsa vad hon jobbar och står i och så måste hon så klart packa också.Det är väl för väl att hon har Jossan och Urban till hjälp.
Citera
2009-12-03, 18:28
Medlem
Qwertysans avatar
DoctorWho! Visst kan man missförstå det mesta

Citat:
Var det inte du som var så fokuserad på att fakta skulle komma fram, om det var så att människor for illa av sekten?
Jag anser fortfarande att det är MYCKET bra att fakta kommer fram.
Rättvisa är viktigt för ALLA.
Det jag i detta fall ifrågasätter är att man uppmanar en person (som man skriver ut namnet på), som inte verkar vara aktiv på FB eller i "Knutbysekten" att agera.
Jag vet inte vem personen är, jag vet inte personens historik eller på vilket sätt personen agerat eller inte agerat tidigare.
Jag tycker inte att det är en tillräcklig anledning att personen har en chefsposition inom en kommun för att personen ska hängas ut med namn på FB.

Citat:
Var det inte du som sa att anledningen till att du läste och kommenterade tråden var för att du ville ha rättvisa, och att du brydde dig om oskyldiga människor?
Visst är det så + se ovan.

Citat:
Allt du skriver går ut på att vi/man ska sluta analysera och bara lämna sekten ifred. Undrar varför du inte är intresserad av att det ska bli mer öppenhet i Knutby?
Nej jag anser att det är bra att analysera sekten och jag ser ingen anledning till att ni ska lämna sekten ifred. fortsätt och skriv och få fram fakta. Ni kommer kanse under de påföljande 6 åren att finna något med substans i.
Citat:
Är det verkligen OK att behandla folk hur som helst bara för att de är vuxna?
Absolut inte och det är därför vi har lagar som reglerar detta.
Däremot så anser jag att man som förälder ska låta sina vuxna barn vara vuxna.
mvh
Q
Citera
2009-12-03, 18:37
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Ja vad sysslar Åsa med. Hon hade ju fått en toppjobb med en fantastisk lön skrev ju Qwertisan. Så roligt för Åsa med ett så fantastikt erbjudande.
Som jag förstått det så är detta fortfarande i allra högsta grad aktuellt.
Jag ser också fram emot när detta offentliggörs.
Citat:
Fick hon ledigt direkt för att resa till Australien. Hur har det gått med jobbet Qwertisan?
Inget som jag vet något om vare sig om ledighet eller jobb i Australien.

Citat:
Var kan man läsa hennes artiklar? Det kan säkert Qwertisan upplysa oss om. Är det någon som läst hennes alster, krönikor skulle hon ju skriva också. Var då undrar jag. Hon har väl fullt upp också med målarkluddet.
Du vet nog mer än jag om detta.
Citat:
Stackars Åsa vad hon jobbar och står i och så måste hon så klart packa också.Det är väl för väl att hon har Jossan och Urban till hjälp.
Ja detta är du säket mer insatt i än vad jag är.
mvh
Qwertysan
Citera
2009-12-03, 18:47
Medlem
the saints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Absolut inte och det är därför vi har lagar som reglerar detta.
Däremot så anser jag att man som förälder ska låta sina vuxna barn vara vuxna.

Jag ber att få påminna om mitt tidigare inlägg:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=20111881&postcount=2633
Citera
2009-12-03, 19:07
Medlem
iakttagares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Ja vet och förstår, det är en fruktansvärd situation men nu går det inte att sopa allt under mattan längre.
Waldenviks barnbarn och de andra barnen i Knutbysekten är inte värda det, de är värda bättre än att växa upp i en av Sveriges i modern tid mest fasansfulla sekt.

Har fått höra så mycket timslånga funderingar från x antal personer i olika befattningar. Nu har han sin chans att rädda barnbarnen ur Åsas sektklor och sin heder genom att ställa upp för sina barnbarn och andra sektbarn i Knutby.

Är Alf-Göran rakryggad så kommer det att finnas ett massivt stöd
annars lär han förmodligen stå där med allt skrivit svart på vitt.

Mycket underligt att Kommunchefen som dessutom har hand om barn och ungdom i sin kommun inte gör något för sina egna barnbarn.
Han MÅSTE ju känna till vad Knutby står för!!!!! Människor mördas där, pedofiler har varit med barnen, barnmisshandel har förekommit. Hans egen svärson har varit uppe ända i HD.
Hur är detta möjligt!! Har han övergett sina barn, men barnbarnen då???
Citera
2009-12-03, 19:19
Medlem
Qwertysans avatar
Citat:
Jag vill gärna dra en parallell:

Jämför föräldrar till en drogmissbrukare och föräldrar till barn som blivit mesmeriserade av Ärkehönset. Ja, den parallellen är fullt adekvat. Både drogmissbrukaren och den sektsjuke lider av en fullständig verklighetsflykt och oförmåga att se verkligheten och en oförmåga att handla rationellt.

Skulle du som förälder säga till ditt drogmissbrukande barn, oavsett ålder:
"Nej, nu får du leva ditt eget liv, jag bryr mig inte längre!"
Att låta sitt barn leva sitt liv är inte detsamma som att inte bry sig om att barnet har det bra

Citat:
Eller, skulle du aldrig ge upp hoppet att en vacker dag återfå ditt barn till en normal tillvaro i livet, precis som det en gång var, innan Ärkehönsets manipulationer tagit skruv och oupphörligt arbeta för att detta skulle bli verklighet?
Jag skulle inte ge upp hoppet. Däremot så är det så att oavsett drogmissbruk eller andra dysfunktionella livssituationer så går det inte att tvinga en vuxen människa till att ändra sitt liv. Däremot när personen själv kommit på att han/hon vill ändra sin situation så ska man lägga ner all sin kraft på att hjälpa till.
Det går inte att hjälpa någon som inte vill ha hjälp. Det går inte att leva någon annans liv.

Citat:
Du väljer tydligen det förra alternativet.
Jag är för alternativet att hjälpa till men inte att tvinga mig på någon som inte vill ha hjälp.

Citat:
Det beskriver din människosyn mycket tydligt.
Ja visst gör det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in