Citat:
Var det inte du som var så fokuserad på att fakta skulle komma fram, om det var så att människor for illa av sekten?
Jag anser fortfarande att det är MYCKET bra att fakta kommer fram.
Rättvisa är viktigt för ALLA.
Det jag i detta fall ifrågasätter är att man uppmanar en person (som man skriver ut namnet på), som inte verkar vara aktiv på FB eller i "Knutbysekten" att agera.
Jag vet inte vem personen är, jag vet inte personens historik eller på vilket sätt personen agerat eller inte agerat tidigare.
Jag tycker inte att det är en tillräcklig anledning att personen har en chefsposition inom en kommun för att personen ska hängas ut med namn på FB.
Citat:
Var det inte du som sa att anledningen till att du läste och kommenterade tråden var för att du ville ha rättvisa, och att du brydde dig om oskyldiga människor?
Visst är det så + se ovan.
Citat:
Allt du skriver går ut på att vi/man ska sluta analysera och bara lämna sekten ifred. Undrar varför du inte är intresserad av att det ska bli mer öppenhet i Knutby?
Nej jag anser att det är bra att analysera sekten och jag ser ingen anledning till att ni ska lämna sekten ifred. fortsätt och skriv och få fram fakta. Ni kommer kanse under de påföljande 6 åren att finna något med substans i.
Citat:
Är det verkligen OK att behandla folk hur som helst bara för att de är vuxna?
Absolut inte och det är därför vi har lagar som reglerar detta.
Däremot så anser jag att man som förälder ska låta sina vuxna barn vara vuxna.
mvh
Q