2012-09-12, 12:46
Medlem
iakttagares avatar
Åkte ut för att köpa lite mjölk och vad ser jag om inte Knutbypastorn som är ute och bowlar!! Finns att läsa på första sidan i Expressen. Hujedamej vad tjock och pluffsig han blivit Kristibruds älskare nr1.
Man undrar hur bruden ser ut innanför den svarta stugväggen innan alla lösa attiraljer och smink satts på plats.
Det berömda kärleksparet börjar bli gamla.
Citera
2012-09-12, 13:46
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Åkte ut för att köpa lite mjölk och vad ser jag om inte Knutbypastorn som är ute och bowlar!! Finns att läsa på första sidan i Expressen. Hujedamej vad tjock och pluffsig han blivit Kristibruds älskare nr1.
Man undrar hur bruden ser ut innanför den svarta stugväggen innan alla lösa attiraljer och smink satts på plats.

Jaha, då är det bara i papperstidningen förstår jag.

Undrar hur många rader det blev i tryck....

Viktigare världsnyheter lär väl finnas att sätta på löpsedeln?
Citera
2012-09-12, 15:34
Medlem
Therons avatar
Är det inte skämmigt för Sara att gå omkring bland folk när alla vet att verkligheten inte alls överensstämmer med hennes gärningsbeskrivningar av mordet på Alexandra och mordförsöket på Daniel? Dvs noll trovärdighet.

Hur pass omprogrammerad är Sara att tro på vad andra inbillar henne?

Att somliga karriärsugna psykdoktorer med sina mediciner är duktiga på att omprogrammera människors hjärnor för att rättfärdiga ett skevt rättssystem och dra fram diverse sanslösa stolligheter vet de flesta. Se bara på vad som hände med den psyksjuke "seriemördaren" Quicken.
Citera
2012-09-12, 15:38
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iakttagare
Fångarna får numera bättre och mer påkostad mat än skolbarnen. Dvs en rejäl chans att äta upp sig under strafftiden.
Citera
2012-09-19, 14:47
Medlem
nabos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Sicken artikel... man blir mörkrädd.
Citat:
Vid Birros bord talade Åsa Waldau om sitt lyckliga familjeliv. Men skolkamrater till hennes barn är övertygade om att en annan kvinna är deras mor. /.../
I svensk frikyrkokultur räknas det som ”otukt” och ”otrohet” när gifta personer lever med någon annan. Det är antagligen därför Knutbyledarna inte vill stå för sin livsstil. Men deras förnekelse belastar ett antal barn. Och den make/maka som överges är förnedrad. Barn har drillats till medlögnare för att täcka upp för de vuxnas dubbelliv. Barnen försäger sig förstås och de flesta vet ändå hur det ligger till. Men sådant ljugande fräter på barnens relationer, på deras självbild och tillit.
http://www.magasinetparagraf.se/kronikor/barnen-i-knutby

Mord, mordförsök, barnmisshandel, urkundsförfalskning är polisärenden.
Men systematiskt ljugande kommer inte polisutredningar åt.
Sektledningens lögner räknas kanske till vuxna människors yttrandefrihet.
Men hur påverkas barnen?
Vilka ungdomar kommer att stanna och hålla tyst?
Vilka kommer att bryta sig loss och berätta?

Och apropå Kristi brud - vad säger Tirsa om den här nyheten?
Citat:
En hittills okänd papyrusbit innehåller texten: "Jesus sade till dem: Min fru...". Upptäckten väntas ge nytt bränsle åt den inflammerade diskussionen om frälsarens civilstånd.

– Det här fragmentet visar att kristna vid den här tiden påstod att han var gift, sade historikern Karen L King, när hon visade upp papyrusbiten vid en konferens i Rom på tisdagen.
http://www.dn.se/nyheter/varlden/papyrusbit-namner-jesus-fru
Citera
2012-09-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Är det inte skämmigt för Sara att gå omkring bland folk när alla vet att verkligheten inte alls överensstämmer med hennes gärningsbeskrivningar av mordet på Alexandra och mordförsöket på Daniel? Dvs noll trovärdighet.

Hur pass omprogrammerad är Sara att tro på vad andra inbillar henne?

Att somliga karriärsugna psykdoktorer med sina mediciner är duktiga på att omprogrammera människors hjärnor för att rättfärdiga ett skevt rättssystem och dra fram diverse sanslösa stolligheter vet de flesta. Se bara på vad som hände med den psyksjuke "seriemördaren" Quicken.

Sara är en tidsinställd bomb. Någon gång briserar den, sanna mina ord.
Citera
2012-09-28, 13:14
Medlem
Therons avatar
Citat:
Jag hoppas du inte tror Sara längre mäktar med att spela falskt och är självmordsbenägen.

I Quickens fall behövdes det åtta mordrättegångar och en Hannes Råstam för att påvisa åklagarna spelade falskt < Länk till Maciej Zaremba i DN.

Här i Knutbytråden behövdes det endast en mordrättegång för att bevisa att den psyksjuka barnflickan Saras vittnesmål inte alls passade ihop med polisens tekniska bevisning, men trots det dömdes hon ändå för mordet på Alexandra och mordförsöket på Daniel.

Varför lyssnar inte rättsväsendet? Har de allvarliga fel på sitt gehör?
Citera
2012-09-29, 08:26
Medlem
Therons avatar
Statistik från USA visar att så mycket som 25% av felaktigt dömdas domar som gav döds- och livstidsstraff var baserat på falska erkännanden. Artikel i Washington Post.
Of 83 exonerations in the past five years, more than 15 percent didn’t involve rape. As many as a quarter of the cases involved a false confession, in which one or more defendants admitted to the crime under interrogation.
Vad är det som säger att förhållandena i Sverige på något sätt skulle vara bättre? Där ord från en enda man (den psyksjuke Quicken) gav honom 8 morddomar. Eller som med den svenska polisens statistik: Ett enda åtal vände på brottssiffrorna DN 120928
... Den officiella bilden har varit att polis och åklagare löser allt fler brott. DN kan i dag visa att statistiken är en glädjeredovisning. Ett enda ärende i Skåne om dopningsbrott bokfördes som 10 990 lösta brott. Om fallet räknas bort går rättsväsendets uppklarning från plus till minus.
I Knutbyfallet har vi likaså en psyksjuk barnflicka vars erkännande inte alls passar ihop med polisens tekniska bevisning men ändå lyckades hon bli dömd för mord och mordförsök samt få en pastor fälld för stämpling p.g.a. lika tunt underlag. Sara ville få nården och utförde en lydnadshandling gentemot Kristi Brud, vars fullföljande som vi alla kunde se t.o.m. bekräftades inför sittande rätt av ingen mindre än Å.W aka Kristi Brud.

Varför törs inte lag Lambertz ta fatt i den uppenbart rättsliga disharmonin i Knutbymålet? Eftersom det är snarlikt Quickens öde kan det vara av nytta för att återupprätta förtroendet för det svenska rättsväsendet liksom för dem själva.

Advokat Pelle Svensson i magasinetparagraf.se Vårt rättsväsende klarar av att rätta alla fel
... Kwast, Penttinen, Borgström och Lambertz utreder nu sina egna misstag allt medan övriga juristsverige hukar sig för rallarsvingar och där språkbruket blir allt grövre.

För min egen del avvaktar jag den slutliga utgången av resningsärendena. Jag litar fortfarande på det svenska rättsväsendet och dess förmåga att med stöd av lag rätta till begångna fel.
* Barnflickan Sara är fri idag och förhoppningsvis friskare. Jag hoppas hon vill leva i det svenska samhället med ett friskt rättsväsende som Pelle Svensson strävar efter.
Citera
2012-10-09, 11:13
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theron
Jag hoppas du inte tror Sara längre mäktar med att spela falskt och är självmordsbenägen.

I Quickens fall behövdes det åtta mordrättegångar och en Hannes Råstam för att påvisa åklagarna spelade falskt < Länk till Maciej Zaremba i DN.

Här i Knutbytråden behövdes det endast en mordrättegång för att bevisa att den psyksjuka barnflickan Saras vittnesmål inte alls passade ihop med polisens tekniska bevisning, men trots det dömdes hon ändå för mordet på Alexandra och mordförsöket på Daniel.

Varför lyssnar inte rättsväsendet? Har de allvarliga fel på sitt gehör?

Det tog åtminstone en förfärligt lång tid att få fram relevanta uppgifter, som de som efterfrågades av Magasinet Para§raf inför artikelserien Rättsskandalen Knutby.

Sämre kan det inte bli:

Citat:
Tekniskt väldigt svårt

I vår artikelserie om polisen haveri i Knutbydramat ville vi få fram det SOS-samtal som den skjutne Daniel Linde ringde för att få fram en ambulans. Den polis vid Uppsalapolisen som vi fick tag på var inte alls ovillig att lämna ut det, men hittade det först efter några dagar. När han fick fram det fanns det inspelat på en ljudkassett.

Vi klargjorde att vi kunde ta emot det både som en kassettkopia, eller på CD, men att det bästa vore att de mejlade det som en ljudfil. Men samtliga tre alternativ översteg Uppsalapolisens tekniska möjligheter.

http://www.magasinetparagraf.se/dick-sundevalls-blogg/samre-kan-det-inte-bli
Senast redigerad av Angel of Peace 2012-10-09 kl. 12:04.
Citera
2012-10-14, 15:43
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Jag vet inte, men hoppas att du har rätt. Det vore väldigt bra om knutbysektens ledarskapsmaffia dömdes att kollektivt betala tillbaka alla pengar de skinnade Sara på och om det därutöver utdömdes ett skadestånd på minst tio miljoner kronor så blir åtminstone juridisk rättvisa skipad, men den moraliska rättvisan är begravd i sektledarnas mentala dynghög.

Det är nog ingen som tvivlar på att Sara Svensson var redo att döda för nådens skull, men de som gav henne villfarelsen om vad som krävdes för att få nåden, är de som är skyldiga till all ondska i knutbysekten.
Citera
2012-10-25, 12:35
Medlem
Angel of Peaces avatar
Ögonen föll på Knutby.....

Maratonchatt på Aftonbladet idag 25/10.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/aftonbladetlive/

Elisabeth Höglund kl 11:00.

Kommentar från Måns

Mitt största minne av dig var när du bevakade Knutbymordet. Kände du dig hotad av den övriga församlingen i början, när de fortfarande försvarade Helge?

Elisabet Höglund:

Hej Måns! Ja, jag kände mig hotad av Knutbyförsamlingen. De skyddade prästen och de journalister som ville granska morden objektivt, tilläts inte göra det. Det gällde främst mig. Men i efterhand förstår alla att det var jag som hade rätt och de som hade fel. Usch, vilken lumpen historia från början till slut.

Så var det när det begav sig...
Citera
2012-12-24, 18:21
Medlem
Dexters avatar
Helge har fått frigång på julafton.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15979595.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto