2009-12-04, 18:44
Medlem
Megans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp
Hej!
Bra jobbat Megan!
Jag har under förmiddagen äntligen fått tag i Tommy Persson som har barn o barn barn i Knutby "det är han som är den morfar som gått ut med ett öppet brev till ÅW. med följe"
Jag undrade om han kunde ge sin syn på varför inte Alf-Göran Waldenvik gör något liknande?
Han säger att han vet i stort vad FB. är för något forum, denna vetskap har han fått just genom föräldra/anhöriga av Knutby församlingen.
Efter moget övervägande ger han mig sin tillåtelse att citera följande:

Citat: Personligen kan jag inte förstå hur pappa Waldenvik tänker, han kanske tror att han går och bär på en väl bevarad hemlighet, jag är tvärtom övertygad om att så gott som alla i hans omgivning känner till hans "lilla hemlighet".
Tänk om han helt öppet pratade med sina barn, och på så vis spännde sina muskler, både mot eventuella lögnaktiga påstående o barnens/barn barnens situation.
Han kunde göra så att vi kunde bli fler anhöriga som ryter till mot Åsa Waldau o hennes följeslagare.
Jag har under dom senaste dagarna tagit emot både ris o ros.
Riset kommer naturligtvis från mina anhöriga i församlingen, o detta hade jag tagit med i beräkningen.
Det gör mig personligen ingenting, bara jag får/kan jobba efter mina tänkta syfte "få undan Åsa:s irrläror" ibland församlingen, detta är inte lätt inser jag.
Ros har min familj fått från vänner, bekanta, religionsledare, gamla arbetskamrater o från Knutby församlings medlemmar "naturligtvis inte många, men ett antal", o dom rosorna värmer allra mest.
Vad pappa Waldenvik än väljer för väg, så vet jag att det inte är att ett lätt beslut.
Han får så gärna ringa mig, familjen har mitt tele.nr.
Jag tror inte att man kan lämna över allt i Guds händer, en del svåra situationer måste man ta tag i själv. Slut citat.
Tack Tommy för att jag fick citera dig!
/nedslepp

Nedsleep, nu får du hälsa till Tommy Persson att jag beundrar hans mod att kämpa för sina barnbarn, en fantastisk människa på alla vis.

Självklart att vänner m.m. ställer upp för Tommy som visar medmänsklighet och att vi inte kan lämna barn och barnbarn åt sitt öde samt att det inte hjälper att vända sig bort och be böner.

Så bra då kan Alf-Göran Waldenvik få hjälp av Tommy Persson och även mod att handla rätt mot sina utsatta barnbarn, tänker framför allt på hur det ser ut hos den rent ut sagt allt annat än snälle C*****er Johanssons familj, hustrun är en kuvad vandrande vålnad som ständigt måste så fort hon är utanför dörren svara på samtal från Christer J, barnen uppvisar många av de tecken som barn som far illa gör, det är ju Alf-Göran, kommunchef i Hjo mycket välbekant med, om jag inte misstar mig på informationen från Hjo.

Alf-Göran kommer att få stöd när han väljer rätt, han är redan pensionär och att sluta sin karriär med att omgivningen föraktar honom för att han struntar i sina barnbarn som finns i en mördarsekt med en helgalen Åsa tror jag inte kommer att hända. Inom Pingströrelsen där jag har haft många kontakter de senaste dagarna så tror och hoppas man att Alf-Göran visar medmänskligt förbarmande med sina utsatta barnbarn.

Ger Tommy Persson och fam. Westman en stor varm kram för att de är osjälviska, inkännande och framförallt varma medmänniskor som tänker på de minsta.
Senast redigerad av Megan 2009-12-04 kl. 18:55.
Citera
2009-12-04, 18:45
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Hej!
Jag undrar vad er egentliga agenda är?
Vad vill ni egentligen uppnå?
Tror ni att genom att hänga ut pappa W* eller nämna T*P* och hans öppna brev + Tror ni att 6 år efter mordet så ska barnen ta sitt förnuft till fånga genom att deras släktingars agerande skrivs om på FB?
Tror ni att ni får bort ledarna nu?
Nu har de en gemensam yttre fiende. Tror ni att ni lyckas sätta så mycket press på dem att de ger upp nu?
Om inte R*R* + E*L* lyckades efter sin dag på Uppsala universitet.
Om inte artikel i Dagens Nyheter samt TV framträdanden av E*W* har gett resultat så vad tror ni att ni ska lyckas med nu?
Vad vill ni egentligen?
mvh Q
Hmm, konstigt. Gurd hörde Åsa ställa precis samma frågor trots hon redan har alla svaren.
Citera
2009-12-04, 19:05
Medlem
the saints avatar
Citat:
Hej!
Tror ni att genom att hänga ut pappa W* eller nämna T*P* och hans öppna brev + Tror ni att 6 år efter mordet så ska barnen ta sitt förnuft till fånga genom att deras släktingars agerande skrivs om på FB?
Nu har de en gemensam yttre fiende. Tror ni att ni lyckas sätta så mycket press på dem att de ger upp nu?
Om inte artikel i Dagens Nyheter samt TV framträdanden av E*W* har gett resultat så vad tror ni att ni ska lyckas med nu?
Vad vill ni egentligen?
mvh
Q

Att göra en analys av ditt inlägg kräver inte något intellektuellt maratonlopp.

Det skiner tydligt igenom. Mycket tydligt.

Du sätter hela ditt hopp till att inte någon i sekten skall ge upp sin fanatiska Tirsadyrkan och återgå till en normal tillvaro.

Detta förhållningssätt har uppenbara likheter med strutsens.
Citera
2009-12-04, 19:56
Medlem
Citat:
Hej!
Vad vill ni egentligen?
mvh
Q
Hej Q!

Vad sägs om:
-att tvinga Åsa att flytta från Knutby
-att PaWa och Maria flyttar ihop och att barnen äntligen får en "mamma".
-att medlemmarna får en vettig chans att ompröva sitt medlemskap utan risk för tuktan.

Dessutom vill vi nog:
-att Sara berättar sin version av hammarattacken och
-att Sara berättar sin version av mordnatten samt
-att Helge berättar om mordet på Heléne och
-att Helge redogör för sin inblandning i mordet på Alexandra.

Som avslutning vorde det smakfullt om SaFr och SuFä ville lätta sina hjärtan angånde mordet på Heléne och Alexandra.

Är det för mycket begärt?
Citera
2009-12-05, 10:32
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Hej Q!

Vad sägs om:
-att tvinga Åsa att flytta från Knutby
-att PaWa och Maria flyttar ihop och att barnen äntligen får en "mamma".
-att medlemmarna får en vettig chans att ompröva sitt medlemskap utan risk för tuktan.

Dessutom vill vi nog:
-att Sara berättar sin version av hammarattacken och
-att Sara berättar sin version av mordnatten samt
-att Helge berättar om mordet på Heléne och
-att Helge redogör för sin inblandning i mordet på Alexandra.

Som avslutning vorde det smakfullt om SaFr och SuFä ville lätta sina hjärtan angånde mordet på Heléne och Alexandra.

Är det för mycket begärt?
Är det offret och inte förövaren som skall klämma ur sig sin version av anledningarna till tragiken?

- Varför har det ljugits så mycket om Londonresan? För att dölja Åsas närvaro och inblandning?

Visst är det en väldigt stark misstanke som stöds av EmmaG och kvastknäckarns vittnesmål i polisförhör. Om misstanken skulle vara felaktigt är det himlans lätt att undanröja alla tvivel genom att Åsa talar om vart hon faktiskt befann sig. Eller hur?

Tills dess kan väl polisen bura in de övriga tre i det påstådda ressällskapet som mycket möjligt reste till London för att ge Åsa alibi för mordnatten. Anledning? Misstänkta för skydd av brottsling.

Nettan kan samtidigt passa på att redogöra för varför hon ansträngde sig för att under mordkvällen lura ut Helge ur sitt hus med hjälp av gränsöverskridande torktumlande i Åsas hus, det mest förbjudna som slutade på brorsan PaWas kontor.

Det blir spännande att se vad Helge ikväll har att säga Viggo.

* Helge har redan via professorskan och Knutbykoden berättat om mordet på Heléne och bakgrunden till det. Även om turerna kring Alexandra som tillika stod i onåd hos Åsa aka Tirsa.
Citera
2009-12-05, 11:26
Medlem
nabos avatar
En bit av kvällens intervju med Helge Fossmo på nätet

NRK /utrikes nyheter/ har nu lagt ut en artikel plus en bit av Viggos intervju med Helge Fossmo på nätet:

http://www.nrk.no/nyheter/utenriks/1.6894501

Citat:
Drapsdømte Helge Fossmo sier han bearbeider skammen og skylden hver dag. Viggo Johansen har møtt pinsepastoren fra Knutby.
Citera
2009-12-05, 13:16
Medlem
sciuridaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megan
Min personliga erfarenhet och åsikt är att för att nå den positionen så har man hårda nypor och en hel del till som var och en som läser självklart förstår.

Jag känner inte till något om A-GW, ej heller hans syn på barnuppfostran. Däremot är det generellt så att den som fått en “sträng” uppfostran med fokus på lydnad och förbud mot att säga emot och ifrågasätta - den personen har större risk att hamna i, och acceptera, en liknande situation som vuxen. I en situation där de flesta skulle sparka bakut och tacka för sig, kommer den som är van vid att “tuktas” under uppväxten att ha lättare att acceptera t.ex. Knutby-sektens tukt och krav på att böja sig. Därför kommer det att vara lättare för sådana personer att fastna i sektens garn. Det är samma mekanism som gör att barn till en alkoholist gifter sig med en alkoholist, eller att barn till en NPD-person inte sällan blir gifta med en NPD-person. Den “träning” man fått under uppväxten gör att man accepterar - ja även känner sig “hemma” med - den dysfunktionella relationen. Sammantaget är inte otänkbart att en hel del församlingsmedlemmar fått en sådan strängare uppfostran. I de fallen kan man ju tänka sig att de anhöriga känner viss skuld i det inträffade - för det var ju verkligen inte deras avsikt att driva barnen rakt i käftarna på en manipulativ sekt.....

Det kommer naturligtvis inte att fungera att försöka tvinga och befalla vuxna barn att göra “som man säger” - det har du helt rätt i Qwertysan. Men de här starka, dominanta anhöriga skulle ju istället kunna använda sin kraft och sitt mod till att bekämpa sekt-ledningen . Samtidigt kan de - kanske efter en tids fruktbar självreflektion - tydligt erkänna sina vuxna barn som fria och självständiga individer som man osjälviskt ska hjälpa och stödja, men inte ska försöka härska över.
Citera
2009-12-05, 13:49
Medlem
YONIs avatar
Tack för Ert tröstlösa arbete i att få fram sanningen.

Jag har då och då tittat in i tråden och läst era modiga och kloka inlägg om församlingen i Knutby. Detta spel som fortfarande pågår och uppgifter om maktmissbruket som inte kommer fram till almänheten via media.

Efter att ha läst Margaretha Sturesson:s bok "Om det så skulle kosta mig livet" kände jag igen flera delar i det jag läst i era beskrivningar. Skrämmande att läsa vilka starka krafter som möjliggör lydnad.. tystnad och vilkorslös kärlek till den person som utövar makten i församlingen. Maktmissbruk i sin allra raffinerade och exklusiva form.

http://www.dn.se/insidan/hon-sag-bara-en-utvag-fran-sekten-att-do-1.486159

Måtte det sunda förnuftet och det vettiga sanset återkomma till Knutby och människorna där i den lilla isolerade församlingen. Tack för det svåra arbete som ni utför i tysthet. Lycka till.
Citera
2009-12-05, 14:15
Medlem
iakttagares avatar
Tack YONI för ditt stöd.
Det är fruktansvärt när en sjuk människas fantasier får förstöra så många människors liv. Så många familjer som krossas.
Citera
2009-12-05, 14:31
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YONI
Jag har då och då tittat in i tråden och läst era modiga och kloka inlägg om församlingen i Knutby. Detta spel som fortfarande pågår och uppgifter om maktmissbruket som inte kommer fram till almänheten via media.

Efter att ha läst Margaretha Sturesson:s bok "Om det så skulle kosta mig livet" kände jag igen flera delar i det jag läst i era beskrivningar. Skrämmande att läsa vilka starka krafter som möjliggör lydnad.. tystnad och vilkorslös kärlek till den person som utövar makten i församlingen. Maktmissbruk i sin allra raffinerade och exklusiva form.

http://www.dn.se/insidan/hon-sag-bara-en-utvag-fran-sekten-att-do-1.486159

Måtte det sunda förnuftet och det vettiga sanset återkomma till Knutby och människorna där i den lilla isolerade församlingen. Tack för det svåra arbete som ni utför i tysthet. Lycka till.

Tackar också för stöd och förståelse för varför
vi fortsätter skriva om Knutby!

Sanningen om hur det kunde hända och varför ska inte stoppas undan i glömskans dimmor.

Framförallt viktigt att informera om hur man dras in i en sekt och hur ledarskap manipulerar.

Många nya medlemmar är ungdomar och unga vuxna i en känslig period av livet.

Kunskap och information är motgift till love-bombing, som följs av hjärntvätt och kränkning av personlig integritet.

Detta gäller inte bara i Knutby utan även i andra sekter.
Citera
2009-12-05, 15:01
Medlem
Therons avatar
Före Hjo var inte A-GW något liknande i kommunen på Lidingö? Varför lämnade han?
Citera
2009-12-05, 15:22
Medlem
Therons avatar
Citat:
Åsa Waldau, som også var søsteren til Alexandra Fossmo, er ikke dømt eller etterforsket for innblanding i drapet.

– Jeg burde ha reagert da jeg forstod hva som var i ferd med å skje, i stedet for å fortrenge det. Jeg har også et veldig stort ansvar, ved at jeg har vært med å muliggjøre denne situasjonen ved at jeg har vært med å bygge Åsas plattform, sier Fossmo i intervjuet.
– Jeg har vært med å utøve et lederskap som gjør at ethvert medlem der (i Knutby red. anm.) er frarøvet sin frie vilje.
NRK om filmen ikväll med Helge.

- Att skuldbelägga sig själv och ta på sig all världens synder. är inte det vanligt bland dem som halkar snett bland religiösa irrspår? Att jämföra med Sara som inte klarade av att ge ett vittnesmål angående skottvinklarna som passade med polisens tekniska bevisning.

Antingen har Sara eller polisens tekniker fel. Ifall det senare så är rättstryggheten under all kritik. Har Sara vimsat till det och tagit på sig sånt hon inte gjort innebär det att psykvården inleddes på felaktiga grunder. Felbehandlad under åren? Det är svårt att säga, ty vanligtvis upptäcker läkarna att patienterna får fel mediciner och behandling, dock inte alltid.

Finns det något mittemellan liv och död? Är det vad psykvården i Vadstena och rättsväsendet sysslar med att stoppa in folk i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in