2009-12-07, 14:16
Medlem
GustafKroons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backsippa
Var? Är inlägget kvar eller bortplockat?
Det var ett missförstånd. Knäppgökarna i knutbysekten hotar hela tiden med konsekvenser för kritikerna och den här gången var det riktat mot nedslepp.
https://www.flashback.org/showpost.php?p=20186482&postcount=2718

Citat:
Ursprungligen postat av Qwertysan
Jag håller helt med nedslepp fast utifrån helt andra motiv.
Under 6 års tid har det figurerat ett flertal mer eller mindre fantasifulla teorier här på FB. Ett flertal har passerat gränsen för förtal och skulle troligen leda till åtal om aktörerna skulle ha agerat med eget namn.
Flertalet på den här tråden har en egen agenda. De flesta är inte ett dugg intresserade av sanningen.
Blotta inte dig själv för mycet. Det kan komma oerhört negativa rekyler.
mvh
Qwertysan
Citera
2009-12-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustafKroon
Det var ett missförstånd. Knäppgökarna i knutbysekten hotar hela tiden med konsekvenser för kritikerna och den här gången var det riktat mot nedslepp.

Hej!
Naturligvis får man vara beredd på vändningar som detta, men som jag betonar hela tiden.
Sanningen kommer att segra!
/nedslepp
Citera
2009-12-07, 21:14
Medlem
Oj, vilken aktivitet det har varit på forumet! Jag hänger inte riktigt med i vad som har hänt och varför qwertysan sägs vara flera personer. Jag har något svagt minne av att Q har sagt sig vara en granne till Knutbygänget. Eller så var det någon annan.

Jag har precis tittat på intervjun med Helge (jag ligger lite efter ). Jag blir inte riktigt klok på vad jag ska tänka. Det är väldigt svårt att veta om han talar sanning eller inte, tycker jag. Han låter uppriktig i mina öron, men jag vet inte om han har skapat en egen sanning under fängelsetiden som han har levt sig in i och tror på själv.

Det skulle vara intressant att få se en lika djupgående intervju med Åsa. Den som Aschberg gjorde var helt utan djup, tycker jag. Det var mest ett ytligt samtal om allt och inget.
Citera
2009-12-07, 21:15
Medlem
Megans avatar
Citat:
Var? Är inlägget kvar eller bortplockat?
Förlåt mig, jag läste i hast och svarade goddag yxskaft.

Citat:

Tack Gustaf för du rätade ut det jag stökat till i mitt inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av nedslepp

Hej!
Naturligvis får man vara beredd på vändningar som detta, men som jag betonar hela tiden.
Sanningen kommer att segra!
/nedslepp

Hot är vi alla vana vid att det kommer från sekthåll, fick PM från en trådvän som fått ett otrevligt PM från någon han inte kände, någon som tydligen inte skriver på Flashback utan bara skickar PM. han trodde det var från en berusad/drogad.

Nåja det är väl kanske ok att bara använda Flashback för att skicka otrevliga kommenderande PM med endast versaler.

Avsändaren av PM.et avslöjade verkligen sitt självupptagna jag, för trådvännen.
Citera
2009-12-07, 21:16
Medlem
Citat:

Jag läser det som att det var riktat mot den person som nedslepp skrivit till. Och inte nödvändigtvis ett hot.
Citera
2009-12-07, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
Jag har precis tittat på intervjun med Helge (jag ligger lite efter ). Jag blir inte riktigt klok på vad jag ska tänka. Det är väldigt svårt att veta om han talar sanning eller inte, tycker jag. Han låter uppriktig i mina öron, men jag vet inte om han har skapat en egen sanning under fängelsetiden som han har levt sig in i och tror på själv.
Helge talar nog inte enbart sanningar utan döljer en hel del. Vi har ju diskuterat mordet på Heléne och Helges ovilja att berätta det han vet. Kanske, kanske kan han berätta sanningen en dag?

Annars är det en klok idé att vara källkritisk . Men efter att ha följt Helge i några år tror jag ändå att han tillfrisknar mer och mer, han har ju bl.a. erkänt viss delktighet i mordet på Alexandra.

Citat:
Det skulle vara intressant att få se en lika djupgående intervju med Åsa. Den som Aschberg gjorde var helt utan djup, tycker jag. Det var mest ett ytligt samtal om allt och inget.
Absolut. Likaså var intervjun som Malou gjorde väldigt ytlig. Kanske är det så att Åsa har den förmågan. Med sina oavslutade meningar tycks hon kunna hålla samtal på en ytlig nivå.
Citera
2009-12-07, 23:05
Medlem
the saints avatar
Citat:

Jag håller med .LA.

Det är nog en övermänsklig uppgift att försöka få till ett djupare samtal med Åsa. Eller ett normalt samtal också för den delen. Det går knappast med en person som uttrycker sig så förvirrat och i oavslutade meningar hela tiden. Ett sådant samtal blir som det blir.
Citera
2009-12-07, 23:09
Medlem
Backsippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Likaså var intervjun som Malou gjorde väldigt ytlig. Kanske är det så att Åsa har den förmågan. Med sina oavslutade meningar tycks hon kunna hålla samtal på en ytlig nivå.
Hur var det, var det i intervjun som Existens gjorde som Åsa pressades, och blev kolsvart i ögonen? Då visade hon en glimt av människan bakom masken (och svamlet!). I Stina Dabrowski-intervjun verkade Åsa helt bortkopplad från verkligheten när hon visade upp badrummet där Fossmos hustru nr ett dog. Skrämmande små glimtar dyker upp när hon inte aktar sig. Kanske får Waldau större chans att svamla i direktsändning, när redaktionerna inte kan redigera bort det obegripliga skitsnacket och spara det väsentliga?
Citera
2009-12-07, 23:10
Medlem
Angel of Peaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the saint
Jag håller med .LA.

Det är nog en övermänsklig uppgift att försöka få till ett djupare samtal med Åsa. Eller ett normalt samtal också för den delen. Det går knappast med en person som uttrycker sig så förvirrat och i oavslutade meningar hela tiden. Ett sådant samtal blir som det blir.

Aschbergs programmet förannonserade att vi skulle få veta vad Åsa tänkte syssla med nu, när hon inte ville vara pastor med ansvar längre.

Blev ingenting alls pratat om den saken, inget alls....

Men entourage, hov hade hon med sig.
Citera
2009-12-07, 23:22
Medlem
Therons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
... Absolut. Likaså var intervjun som Malou gjorde väldigt ytlig. Kanske är det så att Åsa har den förmågan. Med sina oavslutade meningar tycks hon kunna hålla samtal på en ytlig nivå.
Raggningsknep att hela tiden prata med oavslutade meningar och samtidigt luta huvudet på sned?
Citera
2009-12-08, 07:26
Medlem
Citat:
Hur var det, var det i intervjun som Existens gjorde som Åsa pressades, och blev kolsvart i ögonen? Då visade hon en glimt av människan bakom masken (och svamlet!). I Stina Dabrowski-intervjun verkade Åsa helt bortkopplad från verkligheten när hon visade upp badrummet där Fossmos hustru nr ett dog. Skrämmande små glimtar dyker upp när hon inte aktar sig. Kanske får Waldau större chans att svamla i direktsändning, när redaktionerna inte kan redigera bort det obegripliga skitsnacket och spara det väsentliga?

I någon intervju fick hon frågan om församlingen krympt efter mordet på hennes syster och hon log och svarade att den i själva verket hade vuxit. Det var en väldigt konstig reaktion i sitt sammanhang och då tyckte jag att hon avslöjade något av hur hon fungerar. Var det i Stina-intervjun? Någon av er experter som minns? Det var länge sedan i alla fall.

Existens-intervjun har jag inte sett, tror jag. Jag ska leta upp den om den finns tillgänglig.
Citera
2009-12-08, 17:32
Medlem
Qwertysans avatar
Nu har det snurrat till riktigt för stackars M

Citat:
Att hota GustafKroon var ett kvitto som hette duga, sånt gillar vi, varje hot som framförs är ett ytterligare bevis på att vi skall fortsätta vårt arbete.
Vet inte vad du refererar till här men så vitt jag vet så har jag inte hotat GustafKroon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in