Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2008-09-27, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniffdog
Den är inte plomberad!

Jag ska läxa upp min informatör och fråga varför han påstår det. Han kanske tar fel på anläggning. Hmmm... borde ju inte ta fel på ett RB och något annat tycker man.
Citera
2008-09-27, 18:35
Medlem
sniffdogs avatar
Det har funnits flera RB! Dock inte under denna tidsepok!
Citera
2008-09-27, 19:19
Medlem
sniffdogs avatar
Antar att du frågat om det är Civ HKV eller Mil HKV din"källa" syftar på?
Bägge är ju liksom RB!
Citera
2008-09-27, 19:32
Medlem
Citat:
Antar att du frågat om det är Civ HKV eller Mil HKV din"källa" syftar på?
Bägge är ju liksom RB!

Jag syftade på den civila. Den lär ju kanske vara lite större än den militära och kanske mera spännande därutav. Men jag är givetvis intresserad av båda...

Vi har tidigare diskuterat hurvida den låg i, nära bebyggelse eller ute på vischan. det ställer lite olika krav på hur det ser ut för en betraktare. I eller nära bebyggelse är det viktigt att det inte ska synas att det är en militär anläggning. Ute på vischan så kan man alltid omgärda det med stängsel och hindra insyn.

Jag får för mig att det bör finnas bra väg ända fram om det ligger avsides i en skogsbacke. Någon påpekade att alla vägarna var borttagna på flygbilderna.
Citera
2008-09-27, 19:38
Medlem
Citat:
Att inte RB kommer att röjas med X o Y är väl ganska självklart!
Är alla med på att "sökområdet" är-Nora,Lindesberg,Kopparberg,Hällefors,Karlskoga-Nora?
Det borde ju finnas ett antal medlemmar som bor inom nämda område.
Vad säger ni?
Detta område är inte bara min "uppfinning". Vad jag vill komma till är att begränsa "sökområdet"något. Någon som har en uppfattning?

Borde man inte byta ut Nora mot Örebro? Är Kilsbergen avskrivna från fallet?
Citera
2008-09-27, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Den var klockren...!

Jo, den var klockren, men lite synd om en viktig pusselbit inte delgavs. Kanske just den som skulle ge en position....
Citera
2008-09-27, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lausac
Borde man inte byta ut Nora mot Örebro? Är Kilsbergen avskrivna från fallet?

Kilsbergen sträcker sig upp till Nora, dock inte Närke som Ulla L nämnde i sin bok. Om man ska gå på den infon bokstavligt så ligger det i så fall lite närmare Örebro.
Senast redigerad av hazzelback 2008-09-27 kl. 19:51. Anledning: stavfel
Citera
2008-09-27, 19:52
Bannlyst
Citat:
Nora,Lindesberg,Kopparberg,Hällefors,Karlskoga-Nora?
Var kommer denna "lista" ifrån?

----------------

Denna tråden har ju vuxit så explosionsartat att jag gav upp tanken att hänga med i diskussionen ganska snabbt. Men ser på dem senaste inläggen att ni verka ha fått fram rätt mycket.
Citat:
Om du läst tråden så står det att anl. har en annan uppgift inom FM idag!
Citat:
Någon påpekade att alla vägarna var borttagna på flygbilderna.
Hur kan ni veta detta så säkert?

---------------
Citat:
Vi har tidigare diskuterat hurvida den låg i, nära bebyggelse eller ute på vischan. det ställer lite olika krav på hur det ser ut för en betraktare. I eller nära bebyggelse är det viktigt att det inte ska synas att det är en militär anläggning. Ute på vischan så kan man alltid omgärda det med stängsel och hindra insyn.
Menar du att man får porten in i berget att likna vilken port som helst, tex en tunnelingång eller nått annat "omilitärt" - eller att man sätter för skynken och annan maskering?

----------------

Hade vart jätteschysst om nån kan dra det viktigaste som framkommit i denna tråden hittils för ska försöka börja läsa kommande inlägg nu när tempot lagt sig lite
Citera
2008-09-27, 20:52
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzelback
Kilsbergen sträcker sig upp till Nora, dock inte Närke som Ulla L nämnde i sin bok. Om man ska gå på den infon bokstavligt så ligger det i så fall lite närmare Örebro.

Lindström kunde väl knappast "röja" platsen?
I så fall hade hon nog också setat i en annan bunker!
Citera
2008-09-27, 20:55
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazzelback
Uttömmande svar, men fel på vad?

Att tillfartsvägarna inte finns på kartan eller flygbilder!
Citera
2008-09-27, 21:00
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dr myller
Var kommer denna "lista" ifrån?

----------------

Denna tråden har ju vuxit så explosionsartat att jag gav upp tanken att hänga med i diskussionen ganska snabbt. Men ser på dem senaste inläggen att ni verka ha fått fram rätt mycket.

Hur kan ni veta detta så säkert?

---------------
Menar du att man får porten in i berget att likna vilken port som helst, tex en tunnelingång eller nått annat "omilitärt" - eller att man sätter för skynken och annan maskering?

----------------

Hade vart jätteschysst om nån kan dra det viktigaste som framkommit i denna tråden hittils för ska försöka börja läsa kommande inlägg nu när tempot lagt sig lite

Du får tyvärr läsa hela tråden för att få en uppfattning vad som kommits fram till!
Citera
2008-09-27, 21:09
Medlem
Citat:
Att tillfartsvägarna inte finns på kartan eller flygbilder!

Om du med tillfartsvägar menar de allmänna vägarna fram till anläggningens yttre perimeter, så är de inte borttagna. De som är borttagna är vägarna inne på området, i direkt anslutning till anläggningen eller innanför skyltar/stängsel.

Men.... om du inte vet var anläggningen finns, hur kan du då veta att de inte är borttagna??
Senast redigerad av hazzelback 2008-09-27 kl. 21:10. Anledning: tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in