Resultat: .
.
0%
0 röster
.
0%
0 röster
2008-09-26, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av l1mpan
Måste bara berätta att för mig är Mellösa fortfarande riktigt riktigt misstänkt, efter att jag pratat med en man idag så sa han att det sägs gå tunnlar enda till harpsund från den här bunkern och att det är flera _MIL_ kablar dragna där nere!!!!!!! Sen säger han också att det inte alls va längesedan dem gjorde iårdning där nere ca 6 -7 år. när han pratar om kablar vet han vad han snackar om, kan va så att han varit där o dragit dem, det kommer doc ej fram. men att man åker hiss ner i stället påstår han!! men som sagt spåna vidare ni jag fortsätter mitt sökande då jag tror det här är the real RB! Ska tydligen va något riktigt stort kabelnät där nere...

Mycket möjligt att det är en "FO-STAB" men enligt dem här uppgifterna verkar dem gjort om där nere nyligen vilket kan säga en hel del eller vad tycker ni?

I en normal bil finns det säkert 1-2 km kabel. Det där säger nada!
Citera
2008-09-26, 23:16
Medlem
sniffdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l1mpan
Måste bara berätta att för mig är Mellösa fortfarande riktigt riktigt misstänkt, efter att jag pratat med en man idag så sa han att det sägs gå tunnlar enda till harpsund från den här bunkern och att det är flera _MIL_ kablar dragna där nere!!!!!!! Sen säger han också att det inte alls va längesedan dem gjorde iårdning där nere ca 6 -7 år. när han pratar om kablar vet han vad han snackar om, kan va så att han varit där o dragit dem, det kommer doc ej fram. men att man åker hiss ner i stället påstår han!! men som sagt spåna vidare ni jag fortsätter mitt sökande då jag tror det här är the real RB! Ska tydligen va något riktigt stort kabelnät där nere...

Mycket möjligt att det är en "FO-STAB" men enligt dem här uppgifterna verkar dem gjort om där nere nyligen vilket kan säga en hel del eller vad tycker ni?

Snälla l1mpan! Den RB som avhandlas i denna tråden LIGGER DEFENITIVT INTE I MELLÖSA MED OMNEJD!
Var snäll o läs hela tråden!
Mellösa kan visst vara intressant men av helt andra skäl! Varför inte starta en tråd om Mellösa?
Här diskuterar vi en anl. som byggdes på-50 talet,som ligger inom den sk. Zonen!(troligtvis MEN INTE I SÖRMLAND).
Citera
2008-09-26, 23:28
Medlem
Låt honom spåra ur på Mellösa. Om det nu mot förmodan skulle vara ett RB så vill jag helst inte vara i hans kläder..... Det dröjer nog inte så länge förrän han får hembesök och sedan får sitta av något år i en annan bunker.
Citera
2008-09-27, 00:39
Medlem
sniffdogs avatar
Back to topic som det så populärt heter!

Att inte RB kommer att röjas med X o Y är väl ganska självklart!
Är alla med på att "sökområdet" är-Nora,Lindesberg,Kopparberg,Hällefors,Karlskoga-Nora?
Det borde ju finnas ett antal medlemmar som bor inom nämda område.
Vad säger ni?
Detta område är inte bara min "uppfinning". Vad jag vill komma till är att begränsa "sökområdet"något. Någon som har en uppfattning?
Citera
2008-09-27, 10:00
Medlem
Jag håller med. Jag har en information som säger att det inte går att se vad det är utifrån. Inga skyltar, inga grönmålade objekt eller något som styr tankarna mot det militära. Staket finns det, men det finns gott om sådana i skogarna, runt gamla gruvhål etc. Så frågan är hur man kan hitta det?
Senast redigerad av hazzelback 2008-09-27 kl. 10:00. Anledning: stavfel
Citera
2008-09-27, 14:24
Medlem
Plomberade?

Har precis snackat med en man med lite inside info. Han påstår att de gamla RB'na är plomberade sedan några år. De var för stora och för dyra att ligga i malpåse och passade inte att bygga om till förrådsberg, så man plomberade dom i smyg....

Någon som vet mer??
Citera
2008-09-27, 16:22
Medlem
sniffdogs avatar
Den RB som diskuteras här är inte plomberad,ej heller lagd i malpåse.
Citera
2008-09-27, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sniffdog
Den RB som diskuteras här är inte plomberad,ej heller lagd i malpåse.

Hur vet du det??
Citera
2008-09-27, 16:55
Medlem
sniffdogs avatar
Ingen kommentar! Det bara är så!
Citera
2008-09-27, 17:03
Medlem
Vad jag förstår så letar du också och har egentligen inte ett smack aning om var det ligger eller om det finns kvar. Jag tror att du går på ett rykte som påstår ett och annat. Förmodligen rena gissningar. Kom med lite riktigt fakta som du själv vill att alla andra ska bidra med. Nä vi ska kanske hålla på den lilla fakta vi har allihop, eller hur.
Citera
2008-09-27, 17:20
Medlem
sniffdogs avatar
Har det föresvävat dig att man kanske inte vill "sitta i en annan bunker"?
Om du läst tråden så står det att anl. har en annan uppgift inom FM idag!
Att det är omöjligt att se "från utsidan" att det är gamla RB kan jag till viss del hålla med dig om, då det inte står en skylt -detta är fd. RB!
Anl. är SO o synnerligen välbevakad!Därmed inte sagt att jag vet exakt vart den ligger.
Citera
2008-09-27, 18:14
Medlem
sniffdogs avatar
Den är inte plomberad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in